Gå til innhold
Hundesonen.no

Forferdelig tisselukt

Karris

Recommended Posts

I det siste har det luktet skikkelig vondt av tisset til Yrja. Det lukter ikke bare litt strammere av det enn ellers, men det lukter kjempevondt! Er nesten kvalmende. Begynner å bli bekymret for hva som kan være galt med henne. ;) I tillegg til at det lukter vondt, har hun blitt litt brun i baken. Når hun kommer inn etter at hun har tisset, henger det vond lukt igjen i gangen i lang tid etterpå. Og til og med hellene ute i hagen lukter pyton etter at hun har tisset. Det må da være noe galt med henne? Tiss skal ikke lukte sånn. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved uriveis innfeksjoner så lukter gjerne urinen en smule sterkere en normalt så jeg tror nokk en tur til vetten er en fordel.

Nå er jeg ikke vandt med slikt på hunder men har 2 unger som har vært plaget og yngste mann er nyreopperert(så en kan vell trygt si at jeg vet hva det er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved uriveis innfeksjoner så lukter gjerne urinen en smule sterkere en normalt så jeg tror nokk en tur til vetten er en fordel.

Nå er jeg ikke vandt med slikt på hunder men har 2 unger som har vært plaget og yngste mann er nyreopperert(så en kan vell trygt si at jeg vet hva det er).

Har aldri opplevd det på hunder før jeg heller, men har hatt det selv. Kan vel ikke helt sammenlignes, men det er ikke noe godt å ha i hvert fall. Verken for menneske eller hund tenker jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hva som skjer hos dyrlegen, da.. Jeg sjekket ikke noe lukt osv på Mona, men da hun hadde UVI for ikke så lenge siden så var tisset litt rødlig.

Men når du sier at hun har blitt brunere bak, mener du analåpningen, eller kjønnsåpningen? Er det rumpa, så kan det jo være noe med analkjertlene (også?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra kjønnsåpningen. Litt rødbrun i fanene på bakbeina.

EDIT: Hun drev å akte seg litt en stund, bør nok få tømt analkjertlene på henne, men jeg har faktisk glemt det helt fordi hun sluttet å ake seg. Likevel tror jeg ikke det henger sammen med tissingen hennes. Nå skal ikke jeg si noe bestemt, det får dyrlegen gjøre, men jeg er i hvert fall ganske sikker på at det ikke er analkjertlene som er problemet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...