Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder i bevegelse


Guest Jonna

Recommended Posts

Jeg har kjempe lyst til å ha noen side bilder av Blaze i bevegelse. Desverre så har ikke jeg kamera til å gjøre det med :) Bla så har jeg noen potensielle valperkjøpere i Østerike som kunne tenkt seg å få noen slike bilder.

Er det noen som skal på Bjerke søndag, med ett bra kamera, som kunne tenkt seg å hjelpe meg? Trenger ikke nødvendigvis å være når hun er i ringen.

Uansett om noen ikke svarer, men ramler over oss på Bjerke så er vi i ring 1 til AK er ferdig. Det er 12 hunder før AK skal inn. Ellers så er vi å finne ved NM ringen.

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Annette og Margrete kommer på søndag. Annette har vistnok kjøpt bra kamera men hun skal jo skrive så snakk med henne om å låne det så kan jeg godt ta bildene..

Jeg kan snakke med Margrete om hun kan ta med seg sitt så kan vi sikkert ordne noe! :)

Kameraet mitt er ikke så godt på sånne bilder så det hjelper ikke så mye med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok ordnes. Bare en advarsel, jeg er skikkelig kravstor, så du og Blaze må sikkert løpe 50 ganger fram og tilbake før jeg er fornøyd! :) Etter at jeg har stilt Likka og Loke så finner du meg ved NM-ringen hvis det skulle bli aktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det ordner seg da :)

50 ganger løper jeg gjerne for ett perfekt bilde. Bare la meg ta noen puste pauser innimellom. evt får du ta med pisken :)

Får jeg sjangs så kommer jeg å titter på Loke i ringen også, kanksje du blir tatt bilde av med ett mindre bra kamera ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det ordner seg da :)

50 ganger løper jeg gjerne for ett perfekt bilde. Bare la meg ta noen puste pauser innimellom. evt får du ta med pisken ;)

Får jeg sjangs så kommer jeg å titter på Loke i ringen også, kanksje du blir tatt bilde av med ett mindre bra kamera :)

Spiller svært liten rolle hva slags kamera som tar bilde av meg, ser ut som en dust uansett! ;)

Det er ikke helt tull det med mye løping, denne jenta hadde blodsmak i kjeften før jeg var fornøyd:

(PS: det er tatt med mitt gamle dårlige kamera altså så ikke bli skremt..)

2005ukens23.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bra kamera som kan lånes bort ;)

(Desverre er jeg ikke noe flink på å bruke det selv )

Men Hilde er en eminent fotograf med kamera som klarte å ta bilder av Loke i full fart så det er vel kanskje det tryggeste valget... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B)

Jeg har fått bra kamera som kan lånes bort ;)

(Desverre er jeg ikke noe flink på å bruke det selv )

Men Hilde er en eminent fotograf med kamera som klarte å ta bilder av Loke i full fart så det er vel kanskje det tryggeste valget... :P

Ja tror det jeg også. Pleier ikke bli så bra resultater med nytt kamera med en gang-ialle fall ikke når man låner ett B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LBL for noen virkelig vakre bilder ;)

Jeg viste ikke at hun hadde den steglengden en gang ettersom hun bare er helt "Kelpie" når andre har prøvd å gå med henne :)

Her er 3 av bildene hun tok:

bevegelseBLAZE2.jpg

bevegelseBLAZE.jpg

bevegelseBLAZE5.jpg

Nok en gang: Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflotte bilder! :) Hva slags kamera, linse og innstillinger er de tatt med?

Flott hund også forresten. Liker utsendet til kelpie. Også den fargen.... sjokolade! ;)

Blaze er ikke sjokolade. Hun er rød. Her er ett bilde av en rød og en sjokolade farget. Da ser du forsjellen:

premie%20copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros folkens!

Superflotte bilder! :icon_redface: Hva slags kamera, linse og innstillinger er de tatt med?

Flott hund også forresten. Liker utsendet til kelpie. Også den fargen.... sjokolade! :D

Nikon D50, linse 70-300 mm og innstilling.. brukte vel "sportsbilder" på løpinga og "portrett" på ståbildene. Er ikke så veldig avansert egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Snusmumrikk

Utrolig flotte bilder! Nesten så jeg fikk lyst på kelpie selv jo :D

Det har jeg allerede, men lysten blir ikke akkurat mindre av å se sånne bilder. Kjempeflotte bilder! Og hunde da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...