Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er "våre" feriepusekatter!


ida

Recommended Posts

Akk ja. Så er vi kommet hjem og vi har selvfølgelig gjort det man ikke bør, adoptert en kattemor med unger og foret dem hele ferien. Det skal sies at kattemora var og hentet seg hundemat (dvs rester) i skålen til hotellbikkja, så de var nok ikke av de værst stilte pusene på Kreta!

IMG_0849.jpg

Hei, jeg er litt engstelig av meg...

IMG_0876.jpg

Kattemat??? Utrolig godt!

IMG_0808.jpg

Ikke så sky, lenger...

IMG_0813.jpg

Takk for maten!

En ettermiddag inne i Heraklion spratt denne lille tassen ut fra buskene og hadde valgt Ingvild som sin venn! Midt mellom alle andre fotgjengere og biltrafikk, peilet han inn min lille dyreelsker!

IMG_0985.jpg

Vi liker hverandre, vi...

IMG_0982.jpg

Vi liker hverandre veldig!

IMG_0986.jpg

Det var så trist å la den gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida! Jeg fatter ikke at dere klarte å reise hjem uten å ta med et eneste dyr jeg!! Uff, som sagt tidligere, jeg er sååå glad det ikke var meg som var på ferie.. Ikke hadde jeg hatt råd til å ta med dem men ikke vet jeg om jeg hadde klart å "reparere" det sprukne hjertet mitt etterpå.

Jada, jeg er overekstrem, vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida! Jeg fatter ikke at dere klarte å reise hjem uten å ta med et eneste dyr jeg! Uff, som sagt tidligere, jeg er sååå glad det ikke var meg som var på ferie.. Ikke hadde jeg hatt råd til å ta med dem men ikke vet jeg om jeg hadde klart å "reparere" det sprukne hjertet mitt etterpå.

Jada, jeg er overekstrem, vet det :)

Vi hadde jo en vidunderlig deilig ferie, da!

IMG_0664.jpg

Det er en prosess å ta med seg et dyr hjem, derfra, selvom det finnes organisasjoner som kan hjelpe deg. Men hadde vi ikke hatt disse tollerdamene våre, hadde det kanskje vært en liten gresk bastard her nå, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Huff..Nå minna du på meg om den digre Grand Daniosen som jeg tok med fra byen til hotellet vårt. Den fulgte etter meg overalt.. Ga den til hotelleieren når vi dro, og han tok imot alle hjemløse hunder som kom til hotellet, ga de hus, mat og vann...Fantastisk!

Flotte bilder, og det så ut som om dere koste dere ;)

(Broren mi nkommer hjem fra Kreta i dag :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo en vidunderlig deilig ferie, da!

IMG_0664.jpg

Det er en prosess å ta med seg et dyr hjem, derfra, selvom det finnes organisasjoner som kan hjelpe deg. Men hadde vi ikke hatt disse tollerdamene våre, hadde det kanskje vært en liten gresk bastard her nå, ja...

Hehe, ja, jeg er jo klar over det! Husker når jeg var i Hellas selv for noen år tilbake. Da bodde jeg der attpåtil i 4 mnd... jeg kan love deg at jeg hadde noen prosjekter der. Spesielt "striglehunden" (som tøtto døpte den), den var utrolig fin... utrolig snill og utrolig diltete :P Også ex antall puser i tillegg.. Men der var det lite til overs for disse dyrene følte jeg. Veldig mange av dem jeg kom i kontakt med (grekere) skjønte ikke at jeg gadd rett og slett.. De var mer sånn "naturen gå sin gang" type ting.

Og hvis jeg hadde hatt penger OG drevet med omplassering her i Norge-så tror jeg kanskje at jeg hadde tatt med meg et helt fly fullt :P Men sånn er det jo dessverre ikke...

Huff..Nå minna du på meg om den digre Grand Daniosen som jeg tok med fra byen til hotellet vårt. Den fulgte etter meg overalt.. Ga den til hotelleieren når vi dro, og han tok imot alle hjemløse hunder som kom til hotellet, ga de hus, mat og vann...Fantastisk!

Flotte bilder, og det så ut som om dere koste dere ;)

(Broren mi nkommer hjem fra Kreta i dag :P )

Kjempe flott med en slik hotelleier da. Håper det var reellt og at han ikke bare "sa" det for å få good will hos gjestene sine (hmm, jeg er litt pessimist av og til jeg også dah ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kjempe flott med en slik hotelleier da. Håper det var reellt og at han ikke bare "sa" det for å få good will hos gjestene sine (hmm, jeg er litt pessimist av og til jeg også dah ;P)

Vi bodde foran hundegården hans da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...