Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsmiljøet, din rase


HHC

Recommended Posts

Jeg lurte på hvordan miljøet er rundt de forskjellige rundt de forskjellige raseringene?

Kjenner vel de fleste som stiller masse her på østlandet nå, og de aller fleste er utrolig hyggelige, syntes også det er morsomt at mange av de større oppdretterne kommenterer at handlingen til de få yngre som er rundt ringen er bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært med hun som har moren til Ally på noen utstillinger før jeg fikk Ally og inntrykket jeg har fått av de som stiller dalmatiner er bra. I helgen, inviterte en av de største oppdretterene innenfor rasen alle som var i Nesbyen og stilte dalmatiner opp på hytten sin for å grille. Vi var da rundt 20 personer der og hadde det alle tiders! Kjempe koselig synes jeg. Det arrangeres også "prikkemiddager" etter de største utstillingene som dalmatinerklubben arrangerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det arrangeres også "prikkemiddager" etter de største utstillingene som dalmatinerklubben arrangerer.

Har vært med på en sånn, og det var veldig hyggelig. De har nok sine motsetninger som i de fleste andre klubber, men har i alle fall tilsynelatende evnen til å skille mellom sak og person og ha det gøy sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt både og. Selv føler jeg at jeg har blitt veldig godt mottatt av de aller fleste, og jeg liker miljøet godt. Er blitt kjent med mange hyggelige personer, men jeg vet at det er en del "tull" (drittslenging, baksnakking o.l.) også, selv om jeg har opplevd lite av dette selv. Tror nok det har mye med hvordan man er selv også. Papillonmiljøet er i grunnen såpass stort, at de fleste kan finne seg noen de trives sammen med, uten at man trenger å omgås absolutt alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Veldig, veldig hyggelig og avslappet ;)

Snakker med mange om hundens presantasjoner på jakt, jakttrening, tips til en bedre jakthund og om mye annet.

Vel, siden min hund verken er jaktpremiert eller brukes ikke på jakt så blir det vel litt drittslenging. Men mange som sier imot de som slenger dritt og.(Hah, jeg gleder meg til og vise de folka hva hunden min kan banana )

Vel, snakka med en oppdretter av ES for en stund tilbake, og han ga oss tips til hvordan vi kunne klippe Milo mer, fortalte oss at han sjeldent ser så fine settere som Milo, og hjalp meg litt i ringen :P

La ikke merke til at foten til Milo ble trukket til seg, men han la merke ti l det på blotte øyet, plystra på oss og når jeg så han pekte han på foten... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har godt greit å komme seg inn i pommemiljøet men det er en del drittslenging der som de fleste andre steder. Det har heldigvis bedret seg litt de siste årene men jeg husker med gru Bjerke for to år siden. Da var pommefolka spredt på alle sider av ringen og det var mange som ikke så mye som hilste på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt tatt veldig godt i mot i boxer miljø, syntes det er utrolig mye hyggelig mennesker :-) Men ja dritt slenging det er det, det er det i alle miljøer,foreninger uansett det! Man må bare ikke høre på alt, ta det med en klype salt og snakk med alle du ønsker og snakke med og gjør opp din egen mening det er isåfall mitt motto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig koselig å bli tatt i mot som OES eier. Det er ikke så mange som stiller ut, så vi har fått veldig mye god hjelp. Man får gode tips og råd og alle vil at alle skal gjøre det bra slik at erasen blir best mulig representert! Har bare gode ting å si om utstillingsmijøet. Vi deler telt alle sammen om det er plass :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...