Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt treff?

Heidihj

Recommended Posts

Er det noen som har lyst til å grille, gå tur og trene eller noe? Hadde vært koselig med ett nytt treff. Jeg kan hele denne uka som kommer (bortsett fra onsdag kveld og søndag). Uka etter er jeg litt usikker men kan nok da også ;) Vi kunne jo ha møttes på torget som vanlig og gått bortover mot fjordparken eller elveparken, eller kanskje vi kan prøve ett annet sted denne gangen? Noen fler som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Kan vi ikke si kl. 13 på torget tirsdag den 15. august? Så kan de som kan komme komme ;) Så kan vi trene litt, gå tur bortover mot fjordparken, Er det lov å grille med engangsgrill nå? Hvis det er det kunne vi jo grilla litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke møtes på torget da? Så kan vi trene litt der, også gå bortover mot fjordparken. Der kan jo hundene leke og bade. Skal vi grille eller dropper vi det?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skal vi ta en liten oppsumering da. Treff i morgen (15 august), møtes på torget kl. 13.00, trener litt der, og går bortover mot fjordparken.

Vi kan jo lage en liste over de som kommer, skriv dere på:

Heidi- Golden retrieveren Elwira og kanskje en golden til Prince

*dobbelpost, slått sammen av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ari vil veldig gjerne være med i fjordparken en dag! Dessverre passer ikke i dag så vi får slenge oss på neste gang isteden:) Håper det ikke blir så lenge til! Vi kjenner ingen andre i drammen med hund og det hadde vært fint med litt sosialisering før valpekurset og:) Moro å se at det er en del fra drammen som er aktive her. Gleder oss til å bli med neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned til byen jeg kl. 13, med to hunder. men kom det noen nei. Men jeg regnet egentlig med det siden jeg ikke hadde fått tak i så mange og snakket med dem noe mer enn her. Vi kan prøve på nytt en annen gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, typisk altså :icon_redface:

Er jo så synd når det ikke kommer noen! Jeg jobba av og på i hele dag, så jeg sleit egentlig litt selv. Pluss at det er et par mil å kjøre, kjipt å dra dit også kommer det ingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skal man starte ny tråd for året?  Jeg tenkte at jeg hadde et fremtidig problem da valpen begynte jukke på leggen min i går. Bare noen få super forsiktige jukkebevegelser, ikke faktisk jukking, men så stor hund som han her blir etterhvert, så var det ikke så bagatell som det kunne vært. Så begynte han igjen nå mens jeg drev med noe på benken. Mer manisk. Slo meg som en potensiell humorvideo: Effekten av manipulative love bombing, they fall madly in love with you ^^ ..men på alvor, så tror jeg han bare ville ha kos. Klengete baby som søkte nærhet. Løftet ham opp fordi han er ikke noen dominant macho som prøver ta over alpha posisjonen eller tilfredsstille seg selv seksuelt på leggen min, han er bare en rådvill og forvirret liten baby som er skikkelig overtrøtt, og som med menneskebabyer, så tror jeg "skrikerkur" ved negativ straff eller en "positiv" korrigering skader han og relasjonen mer enn det oppdrar han på det stadiet her.  Han smeltet fullstendig i armene mine. Roet seg og slappet av med hele seg i det øyeblikket han følte seg trygg og ivaretatt. Alt han trengte var bekreftelse på at han har et safe sted å sove, hvilket altså et under min beskyttelse, for jeg er stor og sterk og hamler opp med hva enn som måtte dukke opp av trusler Point being: Det var ikke dominans, det var ikke seksualitet, det var bare en refleks bevegelse fra å hoppe opp (vil mot ansiktet og armene) og ende med noe plassert mellom fremlabbene mot brystet. Problematferd jeg heller får finne løsninger på siden.  
    • Har vært hos fire ulike. Samme erfaring med alle 😊 Opplever at de har veldig bra holdning til hundetrening.
    • Det er forskjell på trening og situasjonshåndtering. Jeg løfter hunden etter ørene glatt, hvis det er liv om å gjøre. Men det har jo ingenting å gjøre med trening eller treningsmetoder. Så bra! Er det en helhetlig filosofi som gjelder alle instruktørene, eller de instruktørene du har vært hos?  
    • Kun positive erfaringer med K9. Masse kompetanse på instruktørene. Ingen fysisk avstraffelse av hundene, kun bruk av belønning og stemme ved korreksjon.
    • Ukultur.  Selv om det ikke skader hunden, bare er smertefullt eller ubehagelig, og det er effektivt, så synes ikke jeg det er greit. SÅ alvorlig er ikke hundeSPORT at en kan tillate seg å TVINGE hundene med makt. Avslører i beste fall bare at en ikke er en så flink trener som en gjerne skulle vært, om en ikke klarer motivere hunden til å utføre øvelsene riktig. Jeg mener det finnes force majeure, der en adferd potensielt er farlig for liv og helse, ta f.eks. forebyggende strømming mot sau eller akutt brutale rykk i bånd når fører har begått en dum feilvurdering av hund og situasjon og den gjør utfall mot noen eller hopper ut i veien for å gjete en bil, eller annet uforutsett og en MÅ handle uten noen tid til å tenke seg om, men ufarlig "tjenestenekt" i sportsutøvelse er noe annet. 80-tallet ringte og ville ha holdningene sine tilbake.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...