Gå til innhold
Hundesonen.no

Soving om natta


TineSimbaNana

Recommended Posts

Jeg får ALTID sove, bortsett fra hvis jeg sover på samme rom som noen, og de enten snorker, hoster eller lager andre forskjellige lyder. Bortsett fra i går-natt, så har jeg opplevd dette med mitt søskenbarn første natta ekstrem høy hosting (hun kunne ikke dempe seg nei) andre natten ekstrem og konstant snorking, aldri hørt noe lignende. Begge gangene endte jeg opp på sofan i stua <_<

Når jeg faktisk har litt problemer med å sove, så bare kutter jeg ut tenkingen min, jeg stopper tankegangen og etter litt er det nesten som om underbevistheten tenker for meg, og jeg fokuserer ikke ordentlig på det jeg tenker. Da blir jeg trøtt og sovner fort :) Hvis ikke en gang det hjelper, så gjør jeg som jeg gjorde før da jeg hadde problemer med å sove. Jeg står opp, vandrer litt og enten legger meg på gulvet i gangen eller på sofan uten teppe i stuen. Etter litt blir jeg trøtt, jeg går og legger meg og vips, så sover jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Dette funker perfekt for meg også. Det begynte med at jeg fikk tips om lydbøker og diskman i syden - for å slippe å ha sterkt sollys i boken, slippe sand i bøkene, slippe å holde boken osv osv. Funket perfekt, kun hodetelefoner, avslapping og sol.

Fant så ut at hodetelefoner og lydbøker på natta var en genial metode for å sovne - en stemme leser til meg samtidig som jeg stenger ute all annen lyd pga hodetelefonene. Har det mørkt, øynene igjen, og man unngår at man blir liggende å tenke på alt mulig. Funker nesten alltid på meg.

Et annet triks for meg er kabal på mobiltelefon. Blir fort trøtt da.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant så ut at hodetelefoner og lydbøker på natta var en genial metode for å sovne - en stemme leser til meg samtidig som jeg stenger ute all annen lyd pga hodetelefonene. Har det mørkt, øynene igjen, og man unngår at man blir liggende å tenke på alt mulig. Funker nesten alltid på meg.

Er det ikke vanskelig å finne igjen punktet i boka der du svevde avgårde inn i "bjarneland"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanskelig å finne igjen punktet i boka der du svevde avgårde inn i "bjarneland"?

Neida, det er delt opp i kapittel - som sanger på en cd, så du skipper bare til du kommer til et begynnende kapittel du ikke kjenner igjen, og så spoler du litt tilbake til du finner punktet du kjenner igjen. Fort gjort.

Nå har jeg begynt å legge lydbøkene over på mp3-spilleren min - en 30 giga iAudio, så stiller jeg den inn slik at den stopper etter hver cd eller hvert kapittel, alt etter hvor fort jeg tror jeg kommer til å sovne, så blir det enda enklere å finne det igjen. Kjempekjekt! ;) Skal snart bysselalle og høre videre på Tom Egeland - "ulvenatten" :-)

(Og gjett om jeg godtet meg når jeg lå i syden i sommer og hørte en behagelig stemme lese Dan Browns "engler og demoner" mens folk rundt meg lå og leste samme boka i papirutgave, og de strevde med sol i øynene, sand i boka og det å klare å finne en behagelig stilling i solstolen samtidig som man holder en bok og også skal unngå å skygge for den kommende brunfargen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hørtes smart ut.

Jeg har rom i kjelleren og har derfor ikke slitt med at det blir for varmt, og har ikke hatt noen problemer med å sove. Det eneste problemet er å komme seg i seng, noe jeg ikke er like god på.

Men i natt sov jeg over hos en venninne, og der ble det ganske varmt. I tillegg var det en irriterende lyd jeg aldri fant ut hva var. Jeg lå lenge vrei meg fra side til side for å prøve å finne roen, og til slutt, etter litt over en time, fikk jeg endelig sove. Vi la oss ganske tidlig, så jeg var utsoven da jeg våknet i 11 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...