Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening denne uka/helga

Ingvild

Recommended Posts

Det er meldt veldig varmt framover nå, men det går da an å enten ha ringtrening seint på kvelden eller finne et skyggefullt sted, ha med masse vann og holde ut allikevel.

Både Kira og Tinka (og Stine og jeg) trenger ringtrening. Jeg har bestemt meg for å melde meg på utstilling, om det er noen god ide vil vise seg. Uansett, er det flere som blir med på ringtrening en dag snart? Fredag f.eks? Forslag til sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvor? Jeg bare lurte på om vi ikke kunne ha det litt nærmere meg? Hehe :angry: Forslag, jeg trenger sårt ringtrening, og har tid i dag. Kom med plass og klokkeslett dere, så skal jeg nok klare å komme meg dit :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig kjent på andre siden av byen, så du får komme med forslag til ringtreningssted (eneste forslaget jeg har er Statoilbygget, men jeg er fleksibel til å ha ting andre steder enn der for en gangs skyld :angry: ). Så lenge jeg kan ta buss dit er jeg fornøyd.

Klokkeslett? Halv sju? Kan selvsagt koordineres litt med busser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har vi i kveld, da?

Dere får som sagt komme med stedforslag, for jeg er ikke godt nok kjent på andre siden av byen til å foreslå noe. Eneste forslaget mitt er Granåsen egentlig.

Granåsen er en mulighet, så kan jo evt hundene og avkjøle seg i vannet. Vi kan og ha det på fotballbanen bak der jeg bor (jeg bor på flatåsen), hvis du husker den banen. Da kan vi jo evt slappa av og ta oss drikkepause og evt ispause hjemme hos meg. Ellers så vet jeg faktisk ikke om såå veldig mye plasser der det er gunstig. Men må veldig innrømme at det hadde vært fint å hatt det på denne siden av byen, spesielt denne gang siden jeg nettopp sluttet på jobb og skal på jobb igjen klokken 8 i morgen og at det er litt komplisert for meg å komme meg til andre siden av byen. (det blir det jo for dere nå da :D)

Men hvis det absolutt blir nedstemt, så skal jeg klare å komme meg der vi evt skal være.. Uansett klokkeslett passer for meg, men selvfølgelig kommer ann på hvis/om jeg må ta buss da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne bussen til andre siden av byen, vi har jo som oftest treff og treninger på denne siden av byen at det ikke har noe å si. Granåsen høres egentlig ganske greit ut, der er det jo både asfalt og gress å trene på + vann de kan bade i...

Mamma kan kjøre meg sånn at jeg er i Granåsen ca halv åtte, passer det for dere ift buss osv?

Så tar jeg enten nia eller sjua hjem igjen, kommer meg vel hjem på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Christine

Noen som blir med på ringtrening før Søndag?

Altså, jeg vet at Match Show ikke er noen big deal, men vil liksom bare forbedre meg mest mulig.. :)

Dessuten så nærmer hundefestivalen og steinkjer utstilinga seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I`m in! :) trenger treningen før steinkjer, og det vi trenger å trene på er flere hunder i en ring..og masse forstyrrelser rundt ringen..

er ledig hele denne uka. ;)

EDIT: har ikke mulighet til skyss, så buss er eneste løsning for meg hvertfall..med andre ord kommer jeg meg ikke til granåsen osv. (gidder ikke bytte buss ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lørdag formiddag? (og da mener jeg formiddag, fra ettermiddagen og utover kan jeg ikke)

Marie, kan du ta tog eller er det upraktisk? For i såfall kunne vi jo hatt det på Statoil, det er jo femti meter fra togstasjonen liksom. Fint å trene der er det også.

Vi trenger også ringtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I en annen tråd ble det nevnt at jeg kunne og ta ting i egne hender så:

I morgen på statoil bygget klokken 13.? eller 14.00?

(Trenger litt hjelp til og kjenne og føle på bikkja mi også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...