Gå til innhold
Hundesonen.no

Lurer på dette med farger på klær og sånn i forhold til hunden..

ceccy

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal stille lille Ally Belly for første gang på fredag, men nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gå med og sånn.. Jeg har aldri stilt ut selv før, så det blir jo spennende, men hvilken farger skal/bør man overhodet ikke gå med når man stiller en dalmatiner? Noen som vet?

Skrevet

Hovedregelen er jo at du skal være nøytral, fargene på dine klær skal gjerne fremheve hundens farger!

Noen som har god peiling på farger til dalmatiner, ikke mitt sterkeste område :)

Skrevet

Ville ikke gått i hvitt, svart er sikkert OK om hun har svarte flekker, men hun kan forsvinne litt dersom du står bak henne når dere stiller opp.

Beige, brunt og grått er fine og nøytrale farger :)

Skrevet

Ville ikke gått i hvitt, svart er sikkert OK om hun har svarte flekker, men hun kan forsvinne litt dersom du står bak henne når dere stiller opp.

Beige, brunt og grått er fine og nøytrale farger :)

Hun har sorte prikker ja. Stiller henne i front av meg. Har trent masse på at hun skal stå "fritt"

Skrevet

Hun har sorte prikker ja. Stiller henne i front av meg. Har trent masse på at hun skal stå "fritt"

Da ville nok jeg gått i sort, synes det ser innmari stilig ut :) Så forresten bilde av henne på "oppstillingsbilder-tråden", hun står veldig fint der :)

Lykke til da!

Skrevet

Da ville nok jeg gått i sort, synes det ser innmari stilig ut :) Så forresten bilde av henne på "oppstillingsbilder-tråden", hun står veldig fint der :)

Lykke til da!

Sorte klær har jeg iallefall nok av i skapet :D

Tusen takk og tusen takk :)

Skrevet

Aaw, da kanskje vi rekker å se på da :) Kommer en eller annen gang på ettermiddagen på fredag :)

Det er bare til å komme bort å si hei iallefall :D Jeg kommer muligens til å være litt forvirret om det skjer mye, så det er ikke meningen hvis jeg overser noen :)

Skrevet

Slenger meg på her jeg :)

Noen som hvet hvilke far jeg bør bruke på klær når jeg stiller Basset Fauve de Bretagen?

Fargen er forresten fawn.

Skrevet

Slenger meg på her jeg :angry:

Noen som hvet hvilke far jeg bør bruke på klær når jeg stiller Basset Fauve de Bretagen?

Fargen er forresten fawn.

Sort, mørkebrun og hvitt er alle farger som vil passe synes jeg. Evt. grått også.

Skrevet

Jeg ville ikke stillt i hvitt pga det vil få hunden din til å se skitten ut i fargen sin,ettersom at pelsen ikke er like kritthvit som klærne. Jeg ville går i sort (fremhever prikkene hennes) eller beige (fremhever både sort og hvitt) :angry:

Hadde hun vært lever farget ville jeg gått i mørke brunt for å fremheve lever fargen :o

Skrevet

Håper det er greit at jeg også spør i denne tråden. Jeg skal stille malle på nkk stavanger. Hun er ganske mørk (Bilde her). Hviken farge bør jeg ha på meg synes dere? :angry:

Skrevet

Håper det er greit at jeg også spør i denne tråden. Jeg skal stille malle på nkk stavanger. Hun er ganske mørk (Bilde her). Hviken farge bør jeg ha på meg synes dere? :angry:

Noe lyst synes jeg da. Beige, hvitt, lys grått f.eks. Er alltid greiest med noe nøytralt som likevel står i kontrast med hunden og fremhever fargene.

Edit: Hun var forresten nyydelig!

Skrevet

Noe lyst synes jeg da. Beige, hvitt, lys grått f.eks. Er alltid greiest med noe nøytralt som likevel står i kontrast med hunden og fremhever fargene.

Edit: Hun var forresten nyydelig!

Feks lys olabukse? :angry:

Takk :P Jeg liker henne kjempe godt jeg også :o Så har hun perfekt malle gemytt. Stolt "tante" av henne ja :P

Skrevet

Feks lys olabukse? :angry:

Takk :P Jeg liker henne kjempe godt jeg også :o Så har hun perfekt malle gemytt. Stolt "tante" av henne ja :P

Dersom du trives i det er det helt OK. Personlig går jeg ikke i olabukse i ringen, men det er smak og behag :P

Skrevet

Noen som kan anbefale hva jeg skal gå med til papillonen min?

Hun har jo mye hvitt på kroppen + sort og brun er hun også...

Har pleid å gå med svarte klær, men det blir for varmt ute...

Tips?? :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...