Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening i Oslo?


goklumpen

Recommended Posts

Jeg skal stille ut hunden min for første gang på Bjerke nå om 2 uker. Litt "dristig" på en slik stor konkurranse, men vil gjerne få han vurdert. Noen som har bra tips for hva jeg bør trene på etc? :lol:

*endret av moderator på grunn av dårlig overskrift og slåt sammen to tråder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som holder på med ringtrening jeg kan kaste meg inn i nå de siste ukene før Bjerke? Har ikke bil så må komme meg dit med kollektiv. Trenger tips/råd til trening. vi er litt sent ute dessverre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som holder på med ringtrening jeg kan kaste meg inn i nå de siste ukene før Bjerke? Har ikke bil så må komme meg dit med kollektiv. Trenger tips/råd til trening. vi er litt sent ute dessverre :lol:

Hvor i Oslo bor du da? Skal være noen dager i Lillestrøm framover.. Kan alltids bli med på noe. Hva slags hund forresten, og hvor gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så vanskelig å stille ut hunden. Mitt største problem er at jeg er nervøs og det merker hunden, så da går vi ikke så bra som vi burde, men her er i alle fall noen tips:

- Om hunden kan "på plass" kan du bruke denne kommandoen når dere skal gå rundt i ringen.

- Prøv og sørge for at hunden har hodet høyt hevet.

-Hold båndet i venstre hånd, og ikke for slakt..

- Ikke gå for sakte og ikke for fort.. Det er normalt at tempoet er litt høyere enn når dere går tur.Om du ikke er først i rekka er det bare å følge etter de andre og da skjønner du tempoet.

- Tren på at hunden skal vise tennene og gå over kroppen flere ganger om daglig, for da blir hunden vant til dette. Prøv om det er mulig, at det ikke bare er du som tar på den og lar seg vise tenna til. Den er nødt til å tåle at en fremmed tar på den.

- Skryt masse av hunden når den gjør det bra, både når dere trener og er i ringen. Jeg pleier å oppmuntre Chica, sier "bra, flink jente, å, så flink" hele tiden og jeg synes det hjelper. Snakk med hunden, og prøv å gjøre det gøy for den.

- Ikke la nervene overta, det er egentlig ingenting å være nervøs for.

- Før du går i ringen kan det være lurt å følge med på hvordan det fungerer og hvordan stillerne gjør det, så kanskje du får noen tips der. Om det er første gang hjelper dommeren deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bor på grunerløkka (kanskje valpen min allerede har overfallt hunden din en gang i parken for alt jeg vet :lol: ) Jeg skal stille tolleren min på openshowoslo litt senere i august. Om du vil kan vi ta en treningsøkt eller to sammen. Er ikke lange veien mellom bostedene våre :P Om ikke ringtreningen er så effektiv med en spretten valp, så er det en mulighet til å trene med "forstyrrelser" og at ukjente mennesker klemmer på hunden og sjekker tennene. Send meg en pm om det er intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tar opp denne tråden igjen, jeg...

Er det noen som kan/vil trene litt sammen med meg? Vi trenger virkelig å øve før en evnt utstilling. Cleo er bare 3 mnd, men må krøkes tidlig.

Beste for meg er frognerparken 15/16 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...