Gå til innhold
Hundesonen.no

Fødselen nærmer seg..


kinems

Recommended Posts

Har fått tips om å tilby avsilt havresuppe under fødselen og tilsette bl.a kalsiumlaktat eller kalsiumfosfat.

Jeg får ikke tak i dette noen steder!?

3 Apoteker (de hadde ikke hørt om det),

2 helsekost (skjønte ikke bæret.. "assa vi har ca 10 forskjellige sånne kalcium tabbLetter assa, du får bare se i hylla der borte", mens hun pekte i taket, dro i det blonde håret før hun fortsatte å flørte med sentervekteren.. NEK!)

1 veterinær (Hun hadde ikke hørt at det var vanlig å gi avsilt havresuppe)

Det er sikkert ingen krise, men er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette??

Respirot har jeg blitt anbefalt å ha for hånden. Noen som har erfaring med bruk av dette, og hvor jeg får tak i det??

Skal til min faste veterinær i morgen og hente Oxytocin (JA, jeg skal kun benytte det i samråd med veterinæren) ..skal forhøre meg litt der og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://kptnaturfag.no/shop/393A

http://www.naturmidler.no/product_info.php...d8v3k8t3u12tak7

Respirot er et veterinærpreparat, og jeg tror du må kontakte veterinær for å få tak i det. Har ikke brukt det selv, så vet ingen ting om det. Dette fant jeg i veterinærkatalogen om det:

Respirot vet. Novartis

Respirasjonsstimulerende middel.

ATCvet-nr.: QR07A B99

DRÅPER: 1 ml inneh.: Crotethamid. 75 mg, cropropamid. 75 mg, ethanol. 200 mg, const. et aqua purif. ad 1 ml.

Egenskaper: Klassifisering: Respirot vet. har utpreget stimulerende effekt på respirasjonssentret. Etter bukkal eller nasal applikasjon inntrer det raskt en dypere respirasjon, mens respirasjonsfrekvensen bare øker i liten grad. En forutsetning for at Respirot vet. skal ha effekt, er at respirasjonssentret er intakt.

Indikasjoner: Respirasjonsinsuffisiens hos nyfødte (Asphyxia neonatorum).

Dosering: Generelt: 0,1–0,2 ml pr. kg bukkalt (ved siden av, eller på tungen) eller nasalt (fordelt i begge nesebor). Kalv og føll: Etter rensing av respirasjonsveiene appliseres 5 ml bukkalt eller nasalt. Hvis det ikke er effekt innen ½–1 minutt, gis det en ny dose på 5 ml. Flaskens skrukork tilsvarer 5 ml. Spedgriser, lam og små husdyr: 6–18 dråper bukkalt eller nasalt. 1 ml tilsvarer 36 dråper.

Oppbevaring og holdbarhet: Beskyttes mot ekstrem varme og kulde.

Pakninger: 20 ml.

--

Jeg pleier gi avsilt havresuppe tilsatt kalsium og druesukker til tispa rett før og etter fødsel. Gir masse god energi.

Litt nysgjerrig på hvorfor du vil bruke oxytocin.

Lykke til hos veterinæren. Håper du får de svar du søker der, og at det blir en vellykket fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier gi avsilt havresuppe tilsatt kalsium og druesukker til tispa rett før og etter fødsel. Gir masse god energi.

Litt nysgjerrig på hvorfor du vil bruke oxytocin.

Lykke til hos veterinæren. Håper du får de svar du søker der, og at det blir en vellykket fødsel.

Jeg skal ikke bruke Oxytocin med mindre det er behov hvis véene stopper. Man skal jo ikke gi dette før det er kommet minst én valp for å være sikker på at oppblokkingsfasen har gått som den skal. Jeg er lite lysten på å sette sprøyte selv, men veterinæren sa jeg burde ha det for hånden og kontakte veterinær før jeg evt bruker det. Dette er et lite kull og da kan det visst forekomme at kroppen ikke setter igang helt selv eller at det stopper, slik jeg har forstått det. Gud bedre så mye å sette seg inn i.. hehe.. Jeg satser selvsagt på at naturen går sin gang, men jeg foretrekker å være forberedt på eventuell problemer.. :)

Skrekkblandet fryd er vel en beskrivende følelse :D

Havregryn og druesukker er kjøpt inn. Men hvilken type kalscium bruker du og hvor kjøper du det? Er jo så mange varianter.. :P

Kalciumlaktat og -fosfat er det jeg har lest, men virker ikke som om noen vet hva det er.. ;)

Tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke bruke Oxytocin med mindre det er behov hvis véene stopper. Man skal jo ikke gi dette før det er kommet minst én valp for å være sikker på at oppblokkingsfasen har gått som den skal. Jeg er lite lysten på å sette sprøyte selv, men veterinæren sa jeg burde ha det for hånden og kontakte veterinær før jeg evt bruker det. Dette er et lite kull og da kan det visst forekomme at kroppen ikke setter igang helt selv eller at det stopper, slik jeg har forstått det. Gud bedre så mye å sette seg inn i.. hehe.. Jeg satser selvsagt på at naturen går sin gang, men jeg foretrekker å være forberedt på eventuell problemer.. :)

Skrekkblandet fryd er vel en beskrivende følelse :D

Havregryn og druesukker er kjøpt inn. Men hvilken type kalscium bruker du og hvor kjøper du det? Er jo så mange varianter.. :P

Kalciumlaktat og -fosfat er det jeg har lest, men virker ikke som om noen vet hva det er.. ;)

Tusen takk for hjelpen :D

Jeg kjøpte vel kalsiumtabletter til å løse opp i vann tror jeg. Det var det eneste de hadde på apoteket som var brukbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...