Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har sett supermann filmen


henrikke

Recommended Posts

Vil ikke spoile med detaljer, men i den siste supermannfilmen er pomme blit skurkens bestevenn - jo større skurk jo mindre kjæledyr i størrelse??

ikke for det, disse dyra er slett ikke snille..Noen kommentar fra pomme eiere som har sett filmen eller andre?

Liker vi når rasen vår blir fremstilt på en snål/feil/ fordomsfull måte på skjermen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de fleste skjønner vel at det bare er film :P

Husker jeg så en kortfilm her for ikke så lenge siden, den heter vel "Kjøter" eller noe slikt, og der er det en irsk ulvehund som er med. Og de bare snakker dritt om den, og den er så lurvete og stygg etter deres mening. Men den ER jo ikke det, og alle som ser kortfilmen får kjempesympati med det store dyret som bare ligger og ser trist ut :lol: Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt å si kanskje, men jeg synes pommer , å se til er så søte at de egenlig er litt kvalmende...Så, hva skjuler seg i sinnet til et slikt lite sukkertøy...

tenker filmskapere i samme baner??Dypest vann har stillest grunn??

(jeg er ikke noen stor hund person, så ikke stryk pomme fra kanskje lista mi...)

Geena Davies rømmer fra slemme britiske soldater i pirat filmen Cuthroat island, da har skurken en tricolor cavalier, det kom jeg på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rase har vært skurkers og slemme menns hunder i mang en film. Tar meg ikke så veldig nær av det, men det er jo litt synd at enkelte tror at rasen er skummel fordi den blir brukt av slemme mannen i filmen da.

Jeg må jo si jeg ser ironien i at en pom er skurkens venn da. Liten hund og slem mann, han trenger i allefall ikke penisforlenger. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt skurkens venn kan jeg røpe.. mer skurkens dames venn, men alikevel..

Har ikke sett noen rasende pomme eiere på døra for å banke meg for uttalelsene om kvalmende søte....

takk og lov,da forstod de meg rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vant til at min rase fremstilles som en skikkelig ille hund. glefsende og skumle er de ihvertfall. Klart, dette er med på å "ødelegge" ryktet til rasen. Men at de bruker en "usannsynlig skummel" liten rase som skurkens hund blir nesten bare morsomt. Er litt utradisjonellt. Det er jo bare i 1 film, så tror ikke dette skader ryktet til rasen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geena Davies rømmer fra slemme britiske soldater i pirat filmen Cuthroat island, da har skurken en tricolor cavalier, det kom jeg på nå...

Seriøst?? Må kanskje se den filmen jeg nå, altså. Det hørtes helt feil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Må kanskje se den filmen jeg nå, altså. Det hørtes helt feil ut.

Artig film, ja, men det er bare en scene hvor skurken klapper den lille goingen.Sikkert valgt pga at ører til hunden og parykk til skurken matcher..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Blade 3 er det både en pom og et par rottweilere som har blitt vampyrer... Eller kanskje man skal kalle de "monstere" som er eiet av vampyrer...

Ganske villt å se på, ja - og pom'en er ikke spesielt "skummel" - men veldig morsom!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå!

Det kunne likså godt ha vært en Chihuahua. Det er bare fordi rasen er søt og liten, og passer til fisefine rikmannsdamer. Det var jo ikke hans heller, det var den gamle dame, og etterpå ble det hun der andre dama som tok over den hunden som var igejn (æsj, den andre ble spist!).

Men missforstå meg rett, pommer er kjempe søte og fine hunder. De er bare akkurat passe størrelse og akkurat pent nok utseende til å være en rikmannshund. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå!

Det kunne likså godt ha vært en Chihuahua. Det er bare fordi rasen er søt og liten, og passer til fisefine rikmannsdamer. Det var jo ikke hans heller, det var den gamle dame, og etterpå ble det hun der andre dama som tok over den hunden som var igejn (æsj, den andre ble spist!).

Men missforstå meg rett, pommer er kjempe søte og fine hunder. De er bare akkurat passe størrelse og akkurat pent nok utseende til å være en rikmannshund. :P

Ble den andre spist? Hvor så du det? Det ble bare truet med det som en spøk i slutten såvidt jeg fikk med meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini- Spoiler i begynnelsen av filmen ved damens dødsleie hvor hun bedyrer sin kjærlighet til Lex, den gamle damen så ser en at det sitter to pommer ved fotenden og "tungekysser".

Etter damen er død og huset blir stengt av ,ved skurkenes retur til huset for å gjøre det til skurke base ser vi kun en pomme gnage på noe som ser ut som et lite bein, og en masse røde pelsdotter rundt den.

Hushjelpen/ Lex sin venninne sier "Var det ikke to av de der???"

og ja, Lex finner ikke noe annet spiselig enn pommen i slutten.Men vi får vel tro den er klar for oppfølgerfilmen som siiiiiikkert kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini- Spoiler i begynnelsen av filmen ved damens dødsleie hvor hun bedyrer sin kjærlighet til Lex, den gamle damen så ser en at det sitter to pommer ved fotenden og "tungekysser".

Etter damen er død og huset blir stengt av ,ved skurkenes retur til huset for å gjøre det til skurke base ser vi kun en pomme gnage på noe som ser ut som et lite bein, og en masse røde pelsdotter rundt den.

Hushjelpen/ Lex sin venninne sier "Var det ikke to av de der???"

og ja, Lex finner ikke noe annet spiselig enn pommen i slutten.Men vi får vel tro den er klar for oppfølgerfilmen som siiiiiikkert kommer

Virkelig??? Det fikk jeg ikke med meg! :P Huff da... stakkars pommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...