Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har sett supermann filmen

henrikke

Recommended Posts

Skrevet

Vil ikke spoile med detaljer, men i den siste supermannfilmen er pomme blit skurkens bestevenn - jo større skurk jo mindre kjæledyr i størrelse??

ikke for det, disse dyra er slett ikke snille..Noen kommentar fra pomme eiere som har sett filmen eller andre?

Liker vi når rasen vår blir fremstilt på en snål/feil/ fordomsfull måte på skjermen??

Skrevet

Hehe, de fleste skjønner vel at det bare er film :P

Husker jeg så en kortfilm her for ikke så lenge siden, den heter vel "Kjøter" eller noe slikt, og der er det en irsk ulvehund som er med. Og de bare snakker dritt om den, og den er så lurvete og stygg etter deres mening. Men den ER jo ikke det, og alle som ser kortfilmen får kjempesympati med det store dyret som bare ligger og ser trist ut :lol: Hehe.

Skrevet

Hehe, de fleste skjønner vel at det bare er film :P

Hadde det vært så enkelt. Mamma nekter meg dobermann fordi hun er litt småredd dem, hun har sett flere av de skumle på film :lol:

Skrevet

Litt dumt å si kanskje, men jeg synes pommer , å se til er så søte at de egenlig er litt kvalmende...Så, hva skjuler seg i sinnet til et slikt lite sukkertøy...

tenker filmskapere i samme baner??Dypest vann har stillest grunn??

(jeg er ikke noen stor hund person, så ikke stryk pomme fra kanskje lista mi...)

Geena Davies rømmer fra slemme britiske soldater i pirat filmen Cuthroat island, da har skurken en tricolor cavalier, det kom jeg på nå...

Skrevet

Min rase har vært skurkers og slemme menns hunder i mang en film. Tar meg ikke så veldig nær av det, men det er jo litt synd at enkelte tror at rasen er skummel fordi den blir brukt av slemme mannen i filmen da.

Jeg må jo si jeg ser ironien i at en pom er skurkens venn da. Liten hund og slem mann, han trenger i allefall ikke penisforlenger. :lol:

Skrevet

ikke helt skurkens venn kan jeg røpe.. mer skurkens dames venn, men alikevel..

Har ikke sett noen rasende pomme eiere på døra for å banke meg for uttalelsene om kvalmende søte....

takk og lov,da forstod de meg rett..

Skrevet

Er veldig vant til at min rase fremstilles som en skikkelig ille hund. glefsende og skumle er de ihvertfall. Klart, dette er med på å "ødelegge" ryktet til rasen. Men at de bruker en "usannsynlig skummel" liten rase som skurkens hund blir nesten bare morsomt. Er litt utradisjonellt. Det er jo bare i 1 film, så tror ikke dette skader ryktet til rasen. :)

Skrevet

Geena Davies rømmer fra slemme britiske soldater i pirat filmen Cuthroat island, da har skurken en tricolor cavalier, det kom jeg på nå...

Seriøst?? Må kanskje se den filmen jeg nå, altså. Det hørtes helt feil ut.

Skrevet

Seriøst?? Må kanskje se den filmen jeg nå, altså. Det hørtes helt feil ut.

Artig film, ja, men det er bare en scene hvor skurken klapper den lille goingen.Sikkert valgt pga at ører til hunden og parykk til skurken matcher..

Skrevet

jeg så filmen i går. jeg har ikke noe å si om pommen, men filmen var dårlige! d va jo som å se ein ekstra lang serie av supermann... kjedelig.. men vet jo hva som skjer!

Skrevet

Nå er ikke den skurkens bestevenn, men damen hans sin :o

Lex Luthor hinter jo til i slutten at de kan spise hunden om de blir sultne :P

Forresten, i begynnelsen var det 2 pommer på den gamle damen, hvor ble nr. 2 av? :angry:

Skrevet

I Blade 3 er det både en pom og et par rottweilere som har blitt vampyrer... Eller kanskje man skal kalle de "monstere" som er eiet av vampyrer...

Ganske villt å se på, ja - og pom'en er ikke spesielt "skummel" - men veldig morsom!

Susanne

Skrevet

Rolig nå!

Det kunne likså godt ha vært en Chihuahua. Det er bare fordi rasen er søt og liten, og passer til fisefine rikmannsdamer. Det var jo ikke hans heller, det var den gamle dame, og etterpå ble det hun der andre dama som tok over den hunden som var igejn (æsj, den andre ble spist!).

Men missforstå meg rett, pommer er kjempe søte og fine hunder. De er bare akkurat passe størrelse og akkurat pent nok utseende til å være en rikmannshund. :wub:

Skrevet

Rolig nå!

Det kunne likså godt ha vært en Chihuahua. Det er bare fordi rasen er søt og liten, og passer til fisefine rikmannsdamer. Det var jo ikke hans heller, det var den gamle dame, og etterpå ble det hun der andre dama som tok over den hunden som var igejn (æsj, den andre ble spist!).

Men missforstå meg rett, pommer er kjempe søte og fine hunder. De er bare akkurat passe størrelse og akkurat pent nok utseende til å være en rikmannshund. :P

Ble den andre spist? Hvor så du det? Det ble bare truet med det som en spøk i slutten såvidt jeg fikk med meg.. ;)

Skrevet

mini- Spoiler i begynnelsen av filmen ved damens dødsleie hvor hun bedyrer sin kjærlighet til Lex, den gamle damen så ser en at det sitter to pommer ved fotenden og "tungekysser".

Etter damen er død og huset blir stengt av ,ved skurkenes retur til huset for å gjøre det til skurke base ser vi kun en pomme gnage på noe som ser ut som et lite bein, og en masse røde pelsdotter rundt den.

Hushjelpen/ Lex sin venninne sier "Var det ikke to av de der???"

og ja, Lex finner ikke noe annet spiselig enn pommen i slutten.Men vi får vel tro den er klar for oppfølgerfilmen som siiiiiikkert kommer

Skrevet

mini- Spoiler i begynnelsen av filmen ved damens dødsleie hvor hun bedyrer sin kjærlighet til Lex, den gamle damen så ser en at det sitter to pommer ved fotenden og "tungekysser".

Etter damen er død og huset blir stengt av ,ved skurkenes retur til huset for å gjøre det til skurke base ser vi kun en pomme gnage på noe som ser ut som et lite bein, og en masse røde pelsdotter rundt den.

Hushjelpen/ Lex sin venninne sier "Var det ikke to av de der???"

og ja, Lex finner ikke noe annet spiselig enn pommen i slutten.Men vi får vel tro den er klar for oppfølgerfilmen som siiiiiikkert kommer

Virkelig??? Det fikk jeg ikke med meg! :P Huff da... stakkars pommen ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...