Gå til innhold
Hundesonen.no

Tygging på ting

Rosin

Recommended Posts

Nå var jeg så heldig at min valp ikke tygde på noe som helst nesten. De få gangene det skjedde avledet jeg med en leke, gjorde ikke store numret ut av det. Vi tok vekk det som absolutt ikke kunne tygges på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo valp nå, som fra oppdretter dessverre var vant til å hente sko ol og tygge på. Vi rett og slett fant noen gode ting og tygge på, grisehaler foreksempel, eller ballen hennes eller lignende, og bare byttet ut. Når hun hentet en sko, eller tygde på bordet, ga vi henne noe som smakte godt og tygge på istedet, og fjernet det hu nselv valgte. Nå har vi hatt henne tre uker, og det er sjelden hun bruker noe annet enn sine egne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en valp som er MEGET glad i å tygge på tepper og sko.

Tygger han på ting han ikke har lov, fjerner vi han fra situasjonen og gir han en leke eller tyggebein. Kan ikke si at han har skjønt poenget enda, men håper det kommer... :angry:

Vi gikk forresten til innkjøp av en stor pakke med små tyggebein som vi har liggende overalt. De er greie å gi som en avleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 9 uker gammel MEGET aktiv valp. Jeg tror nesten han har prøve-smakt halve huset. Han lar seg vanskelig avlede på stedet. Vi løfter han opp og bærer han gjerne ut, i en helt annen setting. Dette fungerer på dagtid. På kveldsraidene er det lite som hjelper, annet enn til slutt å tvinge han til å roe seg ned. (Lukker igjen burdøra). Sitter inntil buret og roser når han er stille. Lukker opp døra så snart jeg tror han er rolig, men har foreløpig tatt feil hver kveld...og så er det på `an igjen.

Som forebygging jobber vi med at inne er der rolige aktiviteter / gnaging på egne leker. Ute i hagen får han løpe og leke.

Håper at poletten snart "detter ned"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hjemme - sier at det ikke er lov og sørger for at valpen har egne tyggeting.

Ellers rydder bort det meste. Om valpen fatter interesse for spesielle ting, bordben o.l. så smører jeg tabasco el.lign. på stedet/tingen. Veldig effektivt og ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...