Gå til innhold
Hundesonen.no

Livmorsbetennelse?

Nirm

Recommended Posts

Sitter og venter på at dyrlegen skal åpne, slik at jeg får dratt avgårde med dyret. Vida har løpetid nå, og går med truser inne. Tok de av for morgentissen, og da var det gulgrønt i innlegget, og det luktet meget stramt... Og det er vel ikke normalt det? Håper ikke hu har fått livmorsbetennelse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt og kan være tegn på livmorbetennelse. Det kan også, i beste fall, være en bakteriereaksjon for at hunden ikke år vasket seg selv fordi den går med truse. Innleggene samler opp bakterier som ikke er naturlig for hunden at er der. Anbefaler folk å heller vaske opp sølet som måtte bli og la tispene slippe disse trusebindene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med dyrlegen, og ingen grunn til panikk enda sa han... Så jeg stoler på ham. Skulle bare følge med hu framover.

Hu klarer å vaske seg selv om hu har truse på. Er jo bare å dytte den til side. Søl er en ting. En annen ting er at den hindrer uønsket parring, og roer ned ene hannen min... (Han er litt blond...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med dyrlegen, og ingen grunn til panikk enda sa han... Så jeg stoler på ham. Skulle bare følge med hu framover.

Hu klarer å vaske seg selv om hu har truse på. Er jo bare å dytte den til side. Søl er en ting. En annen ting er at den hindrer uønsket parring, og roer ned ene hannen min... (Han er litt blond...)

Ja, da må hanhunden din virkelig være blond, for en truse hindrer ikke uønsket parring. Det er flere kull kommet til verden hvor eieren sier: Men tispa hadde jo truse på seg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For å si det sånn - sånn bortsett fra at dette er den dummeste unnskyldningen for bruk av truse - så skifter du antagelig innlegg i tispetrusa for skjelden.

Jeg ville forøvrig kontaktet en annen veterinær, det er overhodet ikke riktig at det kommer gulgrønt gugg som lukter pyhhh utav ei tispe med løpetid - om det lukter noe så er det en slags metallisk lukt.

Teit å vente til det er for seint........ og i alle fall dersom det er sånn at du skifter innlegg ofte......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skifter jeg innlegg ofte, og bortsett fra i natt, så har det faktisk ikke kommet noe mer slikt guffe... Hverken før, eller de gangene jeg har skifta på hu i dag.

Hva du mener om hvorfor jeg har truse på hu, gir jeg egentlig helt beng i. Jeg ser hva som fungerer best for mine hunder faktisk. Og vi kjenner vel alle våre hunder best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...