Gå til innhold
Hundesonen.no

Bading?

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Før varmen forsvinner for oss her eller evt alle renner vekk, noen som blir med og bader?

Her er altså sjansen til å sosialisere seg med andre sonen-gærninger og ha det kjekt mens alle andre er bortreist på ferie! Det er sikkert lov å sitte på land og nyte galskapen også, så lenge man ikke ler...

Har ikke helt peilingen på aktuelle badeplasser, i hvert fall ikke -med- hund, men noe må vel gå an å få til.

Vannet på Smørås (litt grumsete ferskvann, men ok)

Vannet i Kanadaskogen (også ferskvann)

Badevik på Godvik (Zipp sitt, aner ikke hvor det er)

Skjoldabukten

Kyrkjetangen (men der er det overbefolket på denne siden av midnatt)

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kanadaskogen kan man vel ha hund med seg til.. Men, det er sikkert vanvittig mye folk ut på dagen.

Skrevet

Hei, jeg er med, men obs: jeg er badepyse nr.1.. samt jeg er ****** bleik der som t-skjorten dekker :)

Men da spørs det altså :P Sistemann uti er en brunost.

Tid og sted?

Skrevet

Tid og sted?

Tid.. når er du ferdig med greiene i dag? og sted: Jeg stemmer forsåvitt for ferskvann, så Kanadaskogen?

Skrevet

*host* du tenker i dag ja... Jeg som trenger noen dager på å kvinne meg opp til å stikke tåen uti. Vet ikke helt når jeg er ferdig, tar sikkert ikke altfor mange timene.

Kanadaskogen er jo uten sånne ekle ting på bunnen også.

Skrevet

*host* du tenker i dag ja... Jeg som trenger noen dager på å kvinne meg opp til å stikke tåen uti. Vet ikke helt når jeg er ferdig, tar sikkert ikke altfor mange timene.

Kanadaskogen er jo uten sånne ekle ting på bunnen også.

Ja? Jeg er varm nå liksom.. Men det er nok fullt mulig å gjenta i morgen også. Men ikke på fredag. :)

Og.. det har vært varmt i mange dager, tror du ikke vannet er passelig å hoppe uti da?

Skrevet

Men da spørs det altså :) Sistemann uti er en brunost.

Tid og sted?

*Gremme* Hvorfor gir man msn adressen sin vekk til overtalende mennesker... *host* ok da, Vipsemor har _nesten_ overtalt meg mtp denne fantastiske ideen..

Men altså, tid er relativt viktig.. og seff sted.. og med eller uten hund kanskje?

*host* hm, lurer på om jeg aner en forkjølelse komme jeg....

:P

EDIT: mtp evt. utsettelser så kan jeg komme med følgende: det kan være like greit å få det unnagjort.. Litt sånn "fjerne plaster" tankegang liksom ;-)

Skrevet

Jeg skal ikke ha med hund iallefall.. Jeg tenker på å bade selv.. Jeg har en litt badeglad pølse, og en som ikke er fullt så glad i å bade.

Skrevet

Ja? Jeg er varm nå liksom.. Men det er nok fullt mulig å gjenta i morgen også. Men ikke på fredag. :)

Og.. det har vært varmt i mange dager, tror du ikke vannet er passelig å hoppe uti da?

I kveld er bra, så rekker ikke folk (inkl meg) å feige ut, det kan jo evt gjentas om det blir vellykket :P (det blir kameraforbud folkens)

*Gremme* Hvorfor gir man msn adressen sin vekk til overtalende mennesker... *host* ok da, Vipsemor har _nesten_ overtalt meg mtp denne fantastiske ideen..

Du blir glad i meg igjen en dag, jeg lover.

Men altså, tid er relativt viktig.. og seff sted.. og med eller uten hund kanskje?

Satser på Vips er sliten etter treningen og så tar hun helt av når hun ser vann, så lar i hver fall henne kule bæret hjemme med mindre noen vil ha en svømmekompis.

*host* hm, lurer på om jeg aner en forkjølelse komme jeg....

:P

EDIT: mtp evt. utsettelser så kan jeg komme med følgende: det kan være like greit å få det unnagjort.. Litt sånn "fjerne plaster" tankegang liksom ;-)

Se der ja :P

Skrevet

Tøffinger bruker ikke plaster...?

Går det ann å grille der?

Skrevet

Ja! Men du må dele..

Skrevet

Jeg skal ikke ha med hund iallefall.. Jeg tenker på å bade selv.. Jeg har en litt badeglad pølse, og en som ikke er fullt så glad i å bade.

Hehe, vel, like greit at jeg ikke sitter med dårlig samvittighet for å ikke ville ha Sofus med liksom.. Så da er det avgjort, han blir hjemme :)

Hvordan vet du hva tøffinger bruker eller ei? :P

Men folkens.. nå er det eneste vi ikke har kommet frem til (med mindre badeangsten har blendet meg eller noe) er tiden...

Skrevet

Tiden lar jeg vipsen finne ut av.. det er hun som skal noe greier snart..

Skrevet

Ey, jeg vil ikke ha ansvaret der! Jeg drar om tre minutter, blir ute et par timer tenker jeg.

Jeg har mob, alle dere som er intr i å være med har tlfnr mitt, gir Mina en lyd når jeg vet mer. Evt drar dere bare og så kommer jeg *stresse*

Skrevet

Vipsemor estimerte 21-22 tiden på msn her før hun løp (jeg måtte bare ut og vri Sofuspelsen..). Så da har dere noen holdepunkter.. I tilfelle det kommer fler som skal være med.. *mokken* kunne ikke.. hun hadde andre planer tenk :) Men kanskje Ceccy kommer..

EDIT: kom an igjen da SnowDog!! Blir du med? Hehe..

Skrevet

Ville anbefalt myrdalsvannet. Utrolig flott område med mange fine stier. Er ikke mye myr i myrdalsvannet og sist eg var der var vannet ganske så rent og pent. Det er 2 elver som renner ut i vannet og i disse er det "hvite* steinbunn med så å si ikke noe vegetasjon og som har mange deilige kulper man kan bade i.

Skrevet

Ville anbefalt myrdalsvannet. Utrolig flott område med mange fine stier. Er ikke mye myr i myrdalsvannet og sist eg var der var vannet ganske så rent og pent. Det er 2 elver som renner ut i vannet og i disse er det "hvite* steinbunn med så å si ikke noe begetasjon og som har mange deilige kulper man kan bade i.

Eh, hvor er Myrdalsvannet... noen som vet? Men SnowDog.. hvorfor ikke bli med selv dah...?

Skrevet

Jeg aner ikke hvor myrdalsvannet er..

Hehe, da blir det vel kanadaskogen gitt! Like greit, der er jeg rimelig sikker på å finne frem.. inngang Tennebekk, eller hva Zipp?

Skrevet

Hehe, da blir det vel kanadaskogen gitt! Like greit, der er jeg rimelig sikker på å finne frem.. inngang Tennebekk, eller hva Zipp?

Aner ikke. :)

Jeg satser vilt på at vipsen vet veien. :P

Skrevet

Aner ikke. :)

Jeg satser vilt på at vipsen vet veien. :P

Oh shit!! Snakker med Ceccy og skjønner plutselig at det ikke er mindre enn iaf 3 stk i kanadaskogen... HJELP.. og jeg som tøffer meg og tror hvor vi skal.. Hmm, tror vi må vente på Vipsemor jeg.. Kolonnekjøring fra en bensinstasjon. Eller hva Olav :P

Skrevet

Oh shit! Snakker med Ceccy og skjønner plutselig at det ikke er mindre enn iaf 3 stk i kanadaskogen... HJELP.. og jeg som tøffer meg og tror hvor vi skal.. Hmm, tror vi må vente på Vipsemor jeg.. Kolonnekjøring fra en bensinstasjon. Eller hva Olav :)

er veien "bra"? 242'en min er så lav :S 780'en er heller ikke noe jeep :P

Skrevet

er veien "bra"? 242'en min er så lav :S 780'en er heller ikke noe jeep :P

Hehe, det kommer sikkert an på hvilken vei/inngang det er snakk om.. Bilbytte kanskje, min bil? Det er jo tross alt en bruksbil :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...