Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere navn på samme hund


Flash

Recommended Posts

Inspirert av den andre hundenavntråden:

Har lagt merke til at flere har to eller flere navn (eller kort-/langversjoner av originalnavnet) på hundene sine. Ei jeg kjenner f.eks. har to hunder som heter Franchesca og Chico, men på tur bruker hun "Fransi" og "Chic".

Hva med dere? Slike ting gror vel ofte fram sånn litt etter litt. Jeg bruker fortsatt alltid Molly ute, men når vi er inne og koser og pludreprater, har jeg begynt å kalle henne "Snute" av en eller annen grunn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av den andre hundenavntråden:

Har lagt merke til at flere har to eller flere navn (eller kort-/langversjoner av originalnavnet) på hundene sine. Ei jeg kjenner f.eks. har to hunder som heter Franchesca og Chico, men på tur bruker hun "Fransi" og "Chic".

Hva med dere? Slike ting gror vel ofte fram sånn litt etter litt. Jeg bruker fortsatt alltid Molly ute, men når vi er inne og koser og pludreprater, har jeg begynt å kalle henne "Snute" av en eller annen grunn... :)

Kjært barn har mange navn.. Jeg bruker mest Umsa, men det går mye i 'mums', 'muff' og 'foffy' også.. eller 'mamsen' som hun blir kalt i disse dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi heter Tollerlabbens Fire n' Ice. Hun ble kalt Fibi av sin første familie og det navnet arvet vi med hunden. Her hjemme går det mye i Tuppelure og Rufsetufsa. Akkurat nå er Solo her også og i dag har de vært både Tuppen og Lillemor og Tutta og Matilde :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min blir kalt for så mye rart stakars at jeg ikke klarer å holde styr på det selv. Hun har sikkert rundt 100 kallenavn.

Nå for tiden har jeg blitt inspirert av "pirates", så da blir det fort kallenavn som "sjørøvern" og "piraten" min :)

Xn min hadde et veldig stygt kallenavn på henne som hun begynte å lyde :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kalles Max, klumpen, neger`n, flump, du har også klumpelumpenstumpen :P ... Max er vel det som han kalles på offentlige steder :rolleyes:

Egentlig heter han: Svegro`s Blackburn Maximus B)

Jaja- kjært barn mange navn- helt enig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er klart. Felix blir til Folic, Frolic, Folo. Så har vi da krokodilla og diverse andre mer eller mindre politisk korrekte navn;) Min forrige hund, Puma, var bare Pums han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele navnet til vorsteheren er Sagåsen's Varja, men vi sier jo bare Varja.

Pointeren min heter Elgtråkket's Bruce Willis, til daglig kalles han bare Willis. Syntes det var helt corny først, men er blitt vant til det nå. Faren hans heter Emil, det synes jeg var et kult navn. :P

Ellers går det mye i sånn 'dikkedikk' nuskepuskelusken, mor si pia og mor sin gutt, snuppa osv til hundene våre.. :)

Også hender det av man sier Wallis eller Warjis eller Virja når ting skjer fort og det går litt i surr. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si som så mange før meg: Kjært barn mange navn.

Lille kalles gjerne gamla, jenta til mor, bulldoseren, drittbikkje og litt ymse.

De andre har ikke fått noe kallenavn av større grad enda, med unntak av Ronja, hun kalles også Brutal pga. utseendet. Men det dukker nok opp noe mer med tiden.

Dachsen kalles lille rotta og maskotten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjært barn skal ha mange navn.

Bogar lyder også Bobo, Bobi og Bobosen. Mens Nirm lyder Nimme, Nim og Nimmen. Han kalles også for lille Nimme da. Veldig ironisk, siden han er rundt 60 cm høy...

Vida. Ikke like pene kallenavn på hu, for det blir tispeskinn når hu ikke oppfører seg pent, og så kaller jeg hu for lille krokodille. Hu lydet fortsatt "Vi" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky har mange kallenavn.

Ikke alle fungerer like godt under innkalling selvfølgelig, men han vet hvem vi snakker til når vi bruker dem.. :P

Tjukken, Bolla, Rockypocky, Pock (forkortelse av det forrige) og Lille troll.

Alle med sin egen lille sannhet bak! :)

Edit: Han heter forøvrig Kebic's Neo, men jeg syntes Neo var for likt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund heter Pitofina til daglig, men hun går for Pito blandt alle.

Ellers så kaller jeg henne

- Loddi

- Biffi

- Boffen

- Pitus

- voffi

- simmi

- bibbi

- simmen

- klompi

ja you name it...Men jeg kaller henne veldig masse for "simmen".

Ikke spør hvorfor,,,det har jo ingenting med Pitofina å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hunder har hatt flere kallenavn :)

Tommy - Gubbelille, Tomselomsen, Toms, Moms, Måns, Månsemannen, Ønse

Hero - Herverket, Virrum, Gullet

Zar - Zarten, Zars, Bebi (med lang e.. hehe), Søten, Dustebikkje (da begynner han å rocke :P )

Dina - Dinersen, Skrulle, Blåndie, Frøken, Purkeskinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia kalles for mye rart:

- Pialura

- bølla

- mamma sin

- pappa si Pia

- prikken

- pus ( :) )

- vennen

- klumpen

Hvilke navn Cleo får er usikkert, men regner med at Pompel & Pilt, bøllene og rakkerungene kommer til å bli brukt som fellesbetegnelser.

Mamma's hund Spike kalles for:

- spik

- spiker'n

- spaikelaik

- rampegutt

- bikkja

(og må ikke glemme at bestefar aldri har lært seg navnet, han sier Spais)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det sies her kjært barn har mange navn!

Embla blir kalt bla bla, lala folk i familien min kaller bare Embla får bla bla, de spør åssen går det med lille bla bla da hehe..

Zendy kaller vi zendy pendy

familie hunden min, yorkshire terriern som heter Oliver kaller vi Dollepip Dolle, dollmann, bolemannen, pitt bull light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike`s fulle navn er telegram walk on the wild side,men han blir da kalt Ike til vanlig,sammen med en hel rekke andre kallenavn.

lille gossen

ikemannen

lillegutt

ajaj

ike`en

det er de som blir brukt mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikjene min har menge rare kallenavn.. hehe..

Geisha:

Geishi

Geishi Feishi

Dumma :)

Møkka Bikkje (når hu gjøre rakker skap)

Lille Voffaen

Boffa

Gulla

Vufsi

Snoopy

Dyret

Misty:

Nupi (ja, det er dte som går mest, hehe, og hu lyder det :P )

Mist

Misty Pisty

Vovva

Boffa

Skrulla

Bikkje krek

Bikkje skrell

Dyret

Bebien min

Scnupps

Søtnos

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har masse forskjellige kallenavn:

*Tutta

*Nutta

*Piajenta mi (dialekt)

*Nuska

*Nydligvakkerpen

MEN hun lyder Chicka og Trulte, bruker begge om hverandre, så man kan vel kanskje si hun har to navn og virker ikke forvirret av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...