Gå til innhold
Hundesonen.no

kan noen definere?


Anettex

Recommended Posts

Enser jeg en homse på sonen? :P

Ehh, jeg er litt fascinert av akkurat den der. Hvorfor kan jenter si andre jenter er pene, mens en gutt aldri kan si noe om en av samme kjønn uten å bli stemplet av enten seg selv eller andre? Jeg ser det er ironi her altså, men det er en gjenganger i det virkelige liv, hehe.

Jatakk til flere openminded mannfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det du Vipsen :unsure: ... Nå har ikke jeg noe imot homser- har selv en i klassen min (han har bare ikke kommet ut av skapet). B)

Er man homse fordi man kommenterer en av samme kjønn da? Jenter kommenterer jo andre jenter hele tiden uten å være lesber liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man er ikke homse av den grunn- og jeg mente ikke seriøst at hundeboms var homo(bare så ingen misforstår her). Men det var litt måten han skrev det på, synes nå jeg. Har veldig mye å si hvordan en gutt sier at en gutt er fin e.l.... Om en tuller, mente det men ikke homse aktig. Vet om en som har blitt prøvd skjekket opp av en homse (skal ikke si hvem- da kommer mamma til å få bakoversveis)- på danskebåten i baren. "Homsa" synes ---- hadde sent han blikket og han følte at de var ment for hverandre, ---- sa at hva slags blikk var det jeg sendte deg! og bla bla- han ga seg ikke! Endte med at ---- bare gikk å sa at han var gift med en dame- og trives med det. Nå er ikke han som ble skjekket opp homse aktig- han er kraftig (av muskler(har bra resultater fra benkpress og vektløfting)). Og litt fjortiss i hodet noen ganger :)

Når man sier en sånn ting- da kan man kalle menneske homse, synes nå jeg. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man er ikke homse av den grunn- og jeg mente ikke seriøst at hundeboms var homo(bare så ingen misforstår her). Men det var litt måten han skrev det på, synes nå jeg. Har veldig mye å si hvordan en gutt sier at en gutt er fin e.l.... Om en tuller, mente det men ikke homse aktig. Vet om en som har blitt prøvd skjekket opp av en homse (skal ikke si hvem- da kommer mamma til å få bakoversveis)- på danskebåten i baren. "Homsa" synes ---- hadde sent han blikket og han følte at de var ment for hverandre, ---- sa at hva slags blikk var det jeg sendte deg! og bla bla- han ga seg ikke! Endte med at ---- bare gikk å sa at han var gift med en dame- og trives med det. Nå er ikke han som ble skjekket opp homse aktig- han er kraftig (av muskler(har bra resultater fra benkpress og vektløfting)). Og litt fjortiss i hodet noen ganger :)

Når man sier en sånn ting- da kan man kalle menneske homse, synes nå jeg. B)

Jeg er helt enig, gutter må vel få si at jeg er fin? :P

hehe, nei, men.. Jeg tenker ikke "å, hun var stygg", men jeg kan gjerne gå forbi en jente og tenke "oi, hun var søt".

Jeg mener at man trenger ikke å være "barbie"; for å være pen.. Kler man seg bra, har bra utstråling, ikke overdriver med sminke, etc. så ser de fleste "bra" ut. Det er jo selvfølgelig unntak, men alle kan se stygg ut, for å si det sånn.

mine 2kr og 50 øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, gutter må vel få si at jeg er fin? :P

hehe, nei, men.. Jeg tenker ikke "å, hun var stygg", men jeg kan gjerne gå forbi en jente og tenke "oi, hun var søt".

Jeg mener at man trenger ikke å være "barbie"; for å være pen.. Kler man seg bra, har bra utstråling, ikke overdriver med sminke, etc. så ser de fleste "bra" ut. Det er jo selvfølgelig unntak, men alle kan se stygg ut, for å si det sånn.

mine 2kr og 50 øre.

Ja du synes vel det... :)

Helt enig med deg at man ikke trenger å se ut som Kent (eller hva nå han gutten i barbie verden heter), for å være en søt gutt :P ... Om man er sjarmerende er det mer enn nok for meg- PS er greit om gutten ikke har sosialeantenner som en vareheis da. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ja.. Ikke alle. :) Og nå snakket ikke jeg om de som rakker ned på andre(min teori er forresten at de har ganske så lav selvtilitt,siden de må kritisere andre for og føle seg bra). Men generelt, folk som vet de ser pene ut og har god selvtilitt. Er ikke det bare positivt da?

Det tror jeg og - og jeg er forholdsvis sikker på at de som kritiserer seg selv, syns det er fint å høre at de tar feil, selv om det ikke nødvendigvis er det de fisker etter :P

Syns å huske at jeg var sånn selv, da jeg var ung en gang i forrige århundre (og det er ikke fleip engang.. hehe) Vi var "feite" og "stygge" og "dumme".. Man vokser det som regel av seg :P

Men det er vondt å ha dårlig selvtillitt, å alltid tro at man ikke er bra nok og at man er så stygg at folk snakker om det bak ryggen på deg - og noen har faktisk grunn til å tenke sånn, ikke fordi at de ER stygge eller dumme, men fordi at noen har fortalt de det i åresvis.. Og det er ufint å tro at disse bare er ute etter positiv oppmerksomhet, syns jeg :P

Jeg kjenner mange fine mennesker som ikke nødvendigvis er vakre, og jeg veit om folk som er vakre men stygge.. Alle jeg kjenner og er glad i er vakre for meg, fordi jeg er glad i de :P De "styggeste" jeg veit om, er folk jeg ser på som onde (selv om de sikkert ikke er bare det.. hehe) og folk som gjør seg dumme - jeg hæler ikke dumme folk.. Uten at jeg kan definere hva dumme folk er, annet enn at det ikke nødvendigvis har noe med intelligens å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er fint å kalle noen stygg. jeg vil heller si mindre pen. Stygg er et stygt ord, og jeg vil tro at det kan knuse et menneske hvis noen sier at den personen er stygg. Må være skikkelig grusomt å høre. Om man syns folk er pene eller mindre pene er nok en smaksans. Jeg vet hva jeg syns er pent og ikke pent. Men selv om dømmer jeg ingen, og jeg har selv skiftet meninger. Man skal ikke dømme noen etter utseendet. Mange gjør det. Og det er synd. Har kjent endel gutter som kun går etter pene jenter med 60 cm livvide og silikon. Og så går de rundt og peker og sier: se hvor stygg hun er osv. Men for meg er det bare synd for dem uansett, Hvordan skal de da kunne finne den rette? Og hvem vil vel være sammen med noen som er sånn uansett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygge mennesker... ? Isj da. Det finnes ikke noe slikt som et stygt menneske. På samme måte som det ikke finnes noe slikt som et "sexy" menneske.

Slikt varierer jo enormt fra person til person. Et menneske jeg ikke synes skiller seg noe ut kan for en annen være verdens vakreste. Jeg liker ikke å kalle folk stygge. Hva som er pent varierer også så mye at det er umulig å si noe.

Vi norskinger er fanatisk opphengt i den forbanna Janteloven. Noe som kanskje er med på å gi så mange av oss mindreverdighetskompleks og dårlig selvtillit?

Folk som rakker ned på andre blir ofte misforstått som høye på pæra, mens de i realiteten ikke eier et gram selvtillit. Samtidig blir folk som har et avslappet, sunt og positivt forhold til seg selv (inkludert sin egen kropp) også sett ned på - pga misunnelse.

Det er uansett for mye fokus på utsende. Reklamene og seriene på tv forteller oss hvordan vi skal se ut hvis vi vil være "vellykkede", mens langt viktigere ting aldri blir nevnt med et ord.

Jeg er ikke overaska over hvor mange forskrudde oppfatninger og forventinger det er til kropp og utsende.

Folk som velger partner basert på utsende har gått glipp av noe meget vesentlig og jeg oppfatter de som ikke modne nok til å kunne inngå et seriøst forhold. (Noe de også ofte viser seg å ikke være i stand til å klare)

Jeg er også kverulant. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jeg er litt fascinert av akkurat den der. Hvorfor kan jenter si andre jenter er pene, mens en gutt aldri kan si noe om en av samme kjønn uten å bli stemplet av enten seg selv eller andre? Jeg ser det er ironi her altså, men det er en gjenganger i det virkelige liv, hehe.

Jatakk til flere openminded mannfolk :wub:

Satt og diskuterte menns utseende med eksen min (som var ei jente, bare så det er sagt :wub: ) hele tida.

At gutter liksom ikke kan "se" at andre gutter er pene er bare sprøyt. Man kan jo legge merke til enkelte ganger på fest der det er to mannfolk med litt "mer håndbaggasje" fra utseendeavdelingen - hvordan de ofte begynner å kive og konkurrere litt. De har nok vurdert hverandre, ja... :lol:

Men vi er kanskje ikke like flinke til å vurdere tiltrekningskraften eller mangel på sådan hos andre menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at folk jeg synes er pene, (uten å vite noe om dem) er personer med ett eller flere trekk jeg kan se i meg selv. (kan høres litt rart ut dette) fx. på en full buss og jeg kikker meg rundt. Gamle mannen ved siden av meg har store kinnbein og hake, det har jeg også, jeg synes han er pen. Damen som akkurat kom på har lik form på øynene som meg, jeg synes hun er pen. Den som sitter ovenfor meg har like hender. Jeg synes den er pen. Jeg mener ikke at jeg absolutt er penest i verden, men jeg tiltrekkes altså av trekk som kan ligne mine. Ikke bare utseende, men også kroppsspråk og fakter. Fx. har jeg lettere for å stole på folk med rak rygg, sannsynligvis pga. ballett og ridning i yngre år, men det vil jo ikke si at jeg ikke stoler på krøkede rygger heller, det tar bare litt tid til jeg finner ett annet identifiserbart trekk.

Jeg liker ikke betegnelsen mindre pen i det hele tatt. Ikke klassisk pen er greit, men liker mindre pen like lite som jeg liker stygg. Og når ble stygg og dum egentlig to sider av samme sak?

Jeg forstår hva mange sier om slemme folk som tror de er så pene og alt det der, men må også innrømme at det hender titt og ofte (de gangene jeg sminker meg ihvertfall) at jeg ferdigpussa går ut i stua og spør den som tilfeldigvis sitter der om jeg er penest i verden. Det er bare ett akseptert svar der, og om ikke verdenen strekker seg langt utenfor husets fire vegger bryr ikke meg altfor mye.

Synes som en generell regel at folk jeg liker er pene, og folk jeg ikke liker bryr jeg meg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jeg er litt fascinert av akkurat den der. Hvorfor kan jenter si andre jenter er pene, mens en gutt aldri kan si noe om en av samme kjønn uten å bli stemplet av enten seg selv eller andre? Jeg ser det er ironi her altså, men det er en gjenganger i det virkelige liv, hehe.

Jatakk til flere openminded mannfolk :wub:

nemlig, Vipsen!

hvorfor kan ikke gutter også innrømme at de synes en mann er attraktiv uten at man skulle tro han er klar til å hoppe på den omtalte??

En annen artig ting : jeg har til gode å møte en eneste mann som ikke synes det er noe spesielt med Sandra Bullock...

Nabojentesyndromet - det er fine greier det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner... Og hvis du gifter deg med en av millionærene, og han dør- får du alle pengene :wub:

Visste at det var noe spesielt med deg... :lol:

Er litt trøtt ja... :wub:

Labbiseier!...

jeg er bare J.... Smart... hehe, men vanskelig å treffe folk fra Hollywood i Åsgårdstrand/tønsberg... snufs...

Ps. ;Men for å være litt alvorlig, har faktisk gjort det slutt med en jente som skulle arve/forsikring på over 8 millioner, så er litt stolt.... penger er langt ifra alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbiseier!...

jeg er bare J.... Smart... hehe, men vanskelig å treffe folk fra Hollywood i Åsgårdstrand/tønsberg... snufs...

Ps. ;Men for å være litt alvorlig, har faktisk gjort det slutt med en jente som skulle arve/forsikring på over 8 millioner, så er litt stolt.... penger er langt ifra alt;)

Nå ble jeg nysgjerrig vettu tøsemann. Er ikke det IW du var sammen med da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. har lest gjennom her nå og dere har mangen bra svar! jeg er enig med vipsen.. vi jenter kan si at andre jenter er søte og pene men kommer en gutt og sier en annen gutt er pen/søt så blir homo stempelet satt på med en gang! jeg sier bare.. vi er alle mennesker og like mye verdt.. utseende skal man aldri dømmes etter men dagens samfunn er det jo slikt an man blir dømt for utseende.. har du litt mage eller ikke er "modell" så er du rett og slett stygg <_< skulle ønske det gikk an og endre dette men media og designerene har ikke planer om det..

Det og vokse opp idag er tøfft, du finner hele tiden i blader om slanking og det å få den perfekte kropp, klær blir bare mindre og folk må opp i størrelser, det er som om verden roper "du er pen hvis du er tynn og stygg hvis du er tjukk" eller normal som jeg vil kalle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Muffins, hinter vel ikke til peneste bildet av deg tråden? For jeg gjør ikked et for å få oppmerksom het :wub:

men om det er galt fjerner jeg bildet med glede :lol:

Hinter ikke til AKKURAT deg nei. Men begynte å tenke over det når jeg så hvor mange som skreiv de selv var stygge på den tråden.

Men hvorfor skal det trykkes ned over øra på alle oss andre da?

Jeg synes nesten det er litt frekt jeg, vi har så dårlig smak fordi vi synes dere er pene liksom..

Er ikke super fornøyd jeg heller men jeg føler da ikke noe behov for og fortelle det til alt og alle.

Dessuten, i en tråd på hundesonen er det så enkelt som at folk lar være og si noe om deg om de synes du er stygg, de trenger ikke kommentere her. Så får du beskjed om at du er pen synes jeg du skal ta det til deg og si takk. (PUNKTUM). Ikke takk, men jeg vet jeg er stygg.. Er aldri gøy og gi komplimenter til noen som svarer slikt, og det er fktisk litt av en prestasjon og gi komplimenter til andre også.

Litt on topic igjen: Smaken er som baken, den er delt i to :D

Er såå enig med deg! :wub:

---------------------------------

Tror dere har misforstått meg litt, for det jeg egentlig mente var at man tenker: "Åh, det bilde av meg selv kan jeg legge ut, det er jo kjemte fint. Jeg skriver under at jeg er stygg, så tror ikke folk jer er så innbilsk." Og hva skjer? JO: "Du er IKKE stygg da, er jo kjempe pen blablabla.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som er så stygge. HVorfor skriver dere det i innlegget? Er dere så stygge så ser vi vel det selv?

Må bare banke det inn i dere :wub:

PS: vil si at jeg ikke er ute etter noe "ååå du var jo pen du da". og ikke fått det heller :wub:

Bilder kan man ikke alltid se mye på heller. Man vet ikke at noen er direkte pen før man har møtt dem (mener nå jeg). Innsiden teller utrolig mye. Så jeg kan godt si noen er pen her, men møter jeg dem, og det er den bitchen så er ikke den så pen som jeg trodde. Så gidder ikke sende komplimenter ut til folk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget jeg. Hvis man synes man er stygg - greit. Da har man et problem man må fikse selv. Å skrive slikt fjas på et forum hjelper da ingen.

Skal de som er fornøyde med utsende sitt (mao: De som har lært seg og akseptere at man er sånn man er) skrive "Jeg er skikkelig pen da", over hvert bilde de legger ut?

Da hadde det blitt klaging da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye bedre og få mer positivt tilbake...

mener. ha lave krav... .Ser ikke så bra ut på bildet, men men....( Åsså masse ros, så blir man glad )..

Men hvis man skriver: Dette bildet var jeg skikkelig fin på, eller hva?.. ( så for man kanskje til svar: , joda, bra bilde....) mindre ros...

Og Selvtillit er det ikke bare å skaffe seg på 1-2-3... Jeg for eksempel har ikke veldig selvtillit, og derfor er det utrolig koselig å få komplimenter fra dere :) på bilder...

Men, Utseendet er bare en ting da...... Det er det Indre som er viktig.. og det kan man ikke få 100 % riktig inntrykk av over nettet...

Derfor så koselig med Hundetreff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...