Gå til innhold
Hundesonen.no

Liker hunden din noe spesielt?

Martine

Recommended Posts

Liker hunden din noe spesielt, altså noe du synes er ganske "rart", på en måte?

Hunden min ELSKER seigmenn. Han hører faktisk forskjell på knitring i pose med f. eks. sjokolade, og seigmenn. Han gjør ALT for å få tak i det! Hehe...Morsomme hunden!:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppeldyngadrops :huh: . Han pleier å få de svarte firkantede (som jeg selv ikke liker :rolleyes: ) å da gjør han det meste ja. Men egentlig syns jeg ikke det er så rart for søppeldyngadrops er svingodt. Og moreller er han og tullete etter. Sist jeg kjøpte det ble han helt vill å prøvde alt mulig for å få det. Jeg delte selvsagt ganske broderlig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! :huh: Cockeren min spiser vel egentlig alt muulig rart...Eller, er ikke alltid han spiser det. Men han tygger først litt på det, legger det fra seg, og skal "jakte" på det etterpå. Var på stranden i dag, og da satt det veldig mange og så på, og lo! :P Er collien som liker seigmenn. Også må jeg ikke glemme GULosten, da! Vi pleier å ta en liten bit av en seigmann, og sette på snuten hans, også gir vi resten til han. Da lukter det seigmenn over alt! Han blir helt forvirret stakkars, skjønner ikke at det sitter igjen en bit på snuten hans! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Ingenting uvanlig å spise her..

Men malteseren min som ble avlivet i forrige uke var helt gal etter GRØNNE ting. Alt han ville leke med var grønt.. plukket ut de grønne duploklossene til ungene. Kun de grønne pipedyrene ble tatt osv... Noen som sa hunder var fargeblinde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste, Milla, har faktisk den seneste uken funnet ut at STEIN er snadder.. Hun kommer inn gang, på gang, på gang med knyttnevestore steiner som blir lekt med, kastet rundt ("kjekt" i nærheten av store akvarium), gnages på, slikkes på...

Tar de ifra henne så fort jeg kan, selvsagt.. Har nå en liten fin stein-samling her ved siden av PC'n faktisk...

Hvordan kommer man på noe så "dumt" - sånn helt plutselig i en alder av 1,5 år...?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvordan kommer man på noe så "dumt" - sånn helt plutselig i en alder av 1,5 år...?

Susanne

Hehe.... hmmm.... kan det være at hun har funnet ut at det er en fin måte å få igang deg på? *fnis*

Gammelmannen min kan dø for å få vaffler tror jeg........ det er det besteste han vet i hele verden, og jeg tror jammen at om jeg hadde vært vekke fra han i en uke og noen plasserte meg ved siden av en plate med vaffel når jeg kom hjem så ville han spist vaffelen først....... (drittbikkja)........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eike spiser det meste som ikke er "lov"..

Hundematen derimot er hun veldig kresen på... :rolleyes:

Men absolutt særest er vel øl (har tatt henne noen ganger når hun står og slikker av tomflaskene)

og kaffegrut (kommer hun seg inn i skapet til biosøpla så drar hun ut et brukt kaffefilter og koser seg med)

mmm, så deilig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar er helt vill etter struper, og kyllingkjøtt. Han har full kontroll på om det er struper i huset eller ikke, og nytter ikke å gi ham noe annet snop da.

Han spiser forresten bare kylling og kalkunpølser. Grisepølser er ikke det samme...

Vida er vill etter kanelboller. De skal være klissete, og ikke disse små kanelgrifflene. Hu er også litt sær på det vannet sitt da. Hjemme drikker hu vann fra kopp, og på trening gjør hu det. Men på jobb skal hu ha av vask... Fungerte fint før, men nå har vi mulighet til å drikke kun en gang i løpet av 9 timer. Men da lar hu heller være å drikke... (Regner med at hu ikke tørster i hjel frivillig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo elsker forresten også å vaske tiss. Det er stas det..

Hvis jeg tar fram vasketingene løper han inn på badet og stiller seg opp.

Slikker seg rundt munnen med forventning lysende av ansiktet.

Brede ben så jeg kan komme ordentlig til.

Nesten litt uanstendig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du og "kosevasker" eller? :P

alt for bikkja B)

Nei, vasker en gang i uka med saltvann. Begynte med det etter han fikk tisseinfeksjon, og satte fine merker rundt omkring. Tissevasken har blitt belønning for negleklipp, ørevask, poteklipp og sånne ting. Han er litt kilen under føttene, men vet at hvis han er helt stille, så kommer tissevask fortere.. Verdens beste belønning det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo elsker vaniljesaus og kuleis! Chips er også snadder :P Når jeg tenker meg om så liker han vel det meste, eneste han har takket nei til er champignon. Ellers så elsker han faktisk selolje som han får som kosttilskudd, kan bruke det som krydder på maten hans :P

For et par dager siden fant jeg også en død inntørket snegl godt gjemt bak puter i sofaen, han liker jo å spare på godsakene sine :P Også må vi ikke glemme bæsj da, han er jo i himmelen om han graver opp en kattedrit. Han vet så utrolig godt at han ikke får lov til å spise det, men er ikke alltid like lett å stoppe han når det slukes på 1, 2, 3 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
    • Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
    • Du kan nok ta det helt med ro ang. rosa nese.  Jeg har hatt flere valper med rosa nese og de har blitt fullpigmentert fram mot leveringstid, noen litt senere, men sorte har de blitt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...