Gå til innhold
Hundesonen.no

Fører du blogg?


Guest Christine

Bloggføring  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      18
    • Nei
      7
    • Gjorde det før
      1
    • Har planer om å begynne
      2


Recommended Posts

Guest Christine

1. Skriver du blogg?

2. Hvorfor/Hvorfor ikke?

3. Hvor ofte skriver du?

4. Skriver du forhånd eller på data?

5. Har du noen tips om loggføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi da er det lettere å holde oversikten over fremgang og hvor ofte man trener. Skriver sånn...annenhver dag eller noe sånt, i dagboken på hjemmesiden. Men jeg gidder ikke skrive kjempedetaljert, jeg husker jo hva vi har drevet med når jeg kikker på det senere.

Tips: Vær ærlig, og skriv ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1. Skriver du blogg?

Ja, jeg begynte på Søndag.

2. Hvorfor/Hvorfor ikke?

Fordi da får jeg en bedre oversikt over hva jeg må trene mer på, hva som sitter og hva jeg gjorde den og den dagen.

3. Hvor ofte skriver du?

Nå skriver jeg hver dag. Kommer nok til å dabbe av etterhvert.

4. Skriver du for hånd eller på data?

Skriver for hånd, men kommer til å lage meg en blogg, for å ha på hjemmesiden etterhvert.

5. Har du noen tips om loggføring?

Det er ikke noen vits og si hva du gjorde da og da og da. Det viktige er og ta med det vktigste. F.eks om du har hatt en super treningsøkt, istedenfor da og si hvem som var der, kan du beskrive litt om hvordan hunden din jobbet :)

Edit: Begynner og bli od på siteringa nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som Chicka kun blir trent LP for hobby (pga skade kan hun ikke konkurrere :) ) så blir det mest skriving i bloggen om turene våre og litt notater om hva vi har trent osv.

Men jeg syntes det er morro og se hva vi har gjort osv, så jeg prøver og være flink til og notere i bloggen på hjemmesiden min, gjerne med bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skriver du blogg?

Ja, det gjør jeg..

2. Hvorfor?

Tja, si det... Det er jo en moderne utgave av "dagboken". Bare det at mesteparten jo er veldig lite private, så endel holder en jo for seg selv :lol: Dessuten, så er det en flott måte å holde styr på "gjennombrudd" med de forskjellige dyrene og da hovedsaklig pelsen, som er den mest umulige :o

3. Hvor ofte skriver du?

Det kan være ofte og plutselig er det stopp og det går laaaang tid. I det siste har jeg vært relativt flink. Men siden jeg har to stk, så er det ikke begge som er like "oppdatert".

4. Skriver du forhånd eller på data?

For meg så er det mer eller mindre fornuftig å skrive på data, siden blog for meg er et dataverktøy ;)

5. Har du noen tips om loggføring?

Nei, siden andre har hovedsaklig trening med hund som utgangpunkt, så har nok de gode ideer for loggføring. Jeg skriver bare ned merkverdige tanker eller ting som skjer, og lar det være med det..

Edit: pokker, beklager.. så først nå hvilken del av forumet det lå under... Skal aldri gjenta seg...

*luske ut med hodet lavt...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skriver du blogg?

Ja, det gjør jeg...

2. Hvorfor?

for å se tilbake på hva jeg har trent på å slikt. Se på hva som gikk dårlig og hva som går bra.

3. Hvor ofte skriver du?

Hvergang jeg trener.. Nesten!

4. Skriver du forhånd eller på data?

Forhånd...

5. Har du noen tips om loggføring?

Skrive nøye og ikke slurve.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skriver du blogg?

Jepp.

2. Hvorfor/Hvorfor ikke?

For å kunne følge bedre med framgangen i treninga til hundene, få bedre oversikt over hva vi trener på og hvor ofte.

3. Hvor ofte skriver du?

Etter hver treningsøkt.

4. Skriver du forhånd eller på data?

Data. Bruker et program som heter "Advanced Diary". I tillegg skriver jeg litt på hjemmesida mi.

5. Har du noen tips om loggføring?

Vær ærlig med tanke på hvordan ting gikk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skriver du blogg?

Japp..3 steder (på nettet)

2. Hvorfor/Hvorfor ikke?

Den ene er akkurat som dagboken min på en måte. Kanskje ikke fullt så personlig siden den er på nettet.

De to andre er for meg og hesten min, greit og ha en ridedagbok så man kan se tilbake på ting man har jobbet med, se fremgang osv. Det hjelper meg også til å huske på forskjellige ting som smed, equiterapeut, stevner osv :lol:

3. Hvor ofte skriver du?

Hver dag, somregel

4. Skriver du forhånd eller på data?

Begge, blog på dataen og dagboken under madrasen!

5. Har du noen tips om loggføring?

Skriv et språk som du selv forstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skriver du blogg?

Ja

2. Hvorfor/Hvorfor ikke?

Fordi jeg er en smule opphengt i data og nett. Forhåpentligvis er det morsomt for andre å lese, og en sjelden gang er det nyttig å ha et arkiv å bla i for å sjekke hva jeg har gjort tidligere.

3. Hvor ofte skriver du?

Nesten hver dag, og det har jeg gjort de siste fem årene (får vel påpeke at de første to årene har jeg ikke orket å overføre da jeg skiftet til PHP fra html-siden).

4. Skriver du forhånd eller på data?

Skriver alt på data.

5. Har du noen tips om loggføring?

Jeg loggfører ikke i ordets rette forstand da jeg har funnet ut at det er svært sjelden jeg har gått tilbake for å sjekke hva jeg gjorde på et tidligere tidspunkt. Det er mer en dagbok og blogg, men det omhandler jo stort sett trening da :icon_redface: Jeg forsøkte meg på en mer skikkelig treningsdagbok, men det skled ut. Da hadde jeg med treningstype (spor, runderin, felt), vær, underlag, temperatur, momenter som ble trent på, hvordan det gikk, og hva som gikk galt og må trenes på neste gang. Var veldig effektivt, men tar litt tid å komme inn i slik at det blir en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt noen av svarene her ang. hvorfor man skriver blogg om hunden sin: Må man legge ut treningsdagbok på nett for å kunne gå tilbake og se utviklingen/finne ut hva man bør trene mer på? Men mulig at noen blander sammen uttrykkene logg og blogg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skjønner ikke helt noen av svarene her ang. hvorfor man skriver blogg om hunden sin: Må man legge ut treningsdagbok på nett for å kunne gå tilbake og se utviklingen/finne ut hva man bør trene mer på? Men mulig at noen blander sammen uttrykkene logg og blogg? :D

Det gjorde jeg... :)

Logg: I en bok liksom, nesten sånn som dagbok

Blogg: Nettdagbuk, åpen for de fleste

Burde egentlig ha skrevet:

"Fører du logg?" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...