Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjøt hund fordi han tisset i hagen

>Lene<

Recommended Posts

Her er hundeeier helt sjokka fordi hunden har jo brukt hans hage i over fem år, og nå ble det plutselig nok? Hvor glad hadde du vært i nabogutten hvis han i fem år hadde brukt hagen din som sin egen lille utedo? For folk som ikke liker hunder tror jeg ikke de ser stor forskjell mellom hundebæsj og menneskebæsj, og jeg synes menneskebæsj i skogen er kjempeekkelt. (litt dårlig eksempel kanskje?)

Leste ett annet sted at denne mannen hadde klaget til naboen flere ganger, men at nabo ikke hadde hørt etter.

Han overreagerte jo, og det gikk ut over en uskyldig part, men mener nabo har skyld i saken han og, og burde ta litt mer selvkritikk enn å si at dette har vært greit i fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hundeeier helt sjokka fordi hunden har jo brukt hans hage i over fem år, og nå ble det plutselig nok? Hvor glad hadde du vært i nabogutten hvis han i fem år hadde brukt hagen din som sin egen lille utedo? For folk som ikke liker hunder tror jeg ikke de ser stor forskjell mellom hundebæsj og menneskebæsj, og jeg synes menneskebæsj i skogen er kjempeekkelt. (litt dårlig eksempel kanskje?)

Leste ett annet sted at denne mannen hadde klaget til naboen flere ganger, men at nabo ikke hadde hørt etter.

Han overreagerte jo, og det gikk ut over en uskyldig part, men mener nabo har skyld i saken han og, og burde ta litt mer selvkritikk enn å si at dette har vært greit i fem år.

veldig bra sagt og veldig enig!

er bare så utrolig synd at det skal gå ut over uskyldige dyr at enkelte mennesker ikke har no mellom øra...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Må da gå an å finne en annen løsning...

Og on that notice: Det må da gå an å passe på pelsen sin!

Skal lade hagla jeg nå, så jeg har den klar til neste gang schäferkjøter'n i nabolaget, kommer å driter i hagen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P ja helt ening den må finnes andre muligheter teng hor vont den hunden må ha had det :P men nu må vi ikke lege all skyld på Naboen får eieren kunne gjo gjort noe som f eks og bite den i et bon ;)

stakar hund <_< men han behøve jo seff ikke skyte hunden nei det fines andre muligheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så trist og forbannet når jeg leser slike ting!

Kan jo godt skjønne at det ikke er fullt så hyggelig å ha en hund tissende i hagen hver dag, men problemer må vel kunne løses på andre måter? ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/14/471487.html

Ja andre måter ja.. hva med han i Usa som fant løsningen på et lignende problem.:

Han sto ute sammen med hunden. Gråt og bar seg værre.. en politipatrulje stoppet og lurte på hva som var galt. "Ååå hunden min er syk og har ikke godt av å leve lengre, men jeg orker bare ikke å gå til veterinær med den.

Det kan vi fikse for deg sa politimannen tok fram revolveren og skjøt hunden på flekken..

""Hva har du gjort?? ropte naboen og kom flyende.."Har du skutt hunden min??

Skal visstnok være sann..eller kanskje det er en vandrehistorie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det finnes mange teite folk i verden!

Er sinna på de som bestemmer at det bare skal være 3 års fengsel for å ha drept et dyr, det burde vært like lenge som det er nå noen har drept et menneske. :lol:

Mener du egentlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du egentlig det?

Syns godt det kunne vært strengere straff for mishandling av dyr jeg.. Ikke sååå ille kanskje, men jeg må innrømme at når jeg ser på animal planet og en dust har hivd bikkjene sine oppå taket i 50 varmegrader i flere timer... Ja da får jeg nesten litt lyst til å gjøre det samme med han... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i strengere straff, men det er grenser. Hvis du hadde hatt en hund som ble skutt, og naboen hadde en søster som ble skutt, er samme straff rettferdig?

Mener at mishandling av dyr bør ha strengere straffer, men at mishandling av mennesker bør ha enda strengere straffer. Tross alt finnes det ganske mange torturerte, sultende, steinede, og mishandlede mennesker rundt om i verden. Hvorfor er det så mye lettere å bry seg om dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i strengere straff, men det er grenser. Hvis du hadde hatt en hund som ble skutt, og naboen hadde en søster som ble skutt, er samme straff rettferdig?

Mener at mishandling av dyr bør ha strengere straffer, men at mishandling av mennesker bør ha enda strengere straffer. Tross alt finnes det ganske mange torturerte, sultende, steinede, og mishandlede mennesker rundt om i verden. Hvorfor er det så mye lettere å bry seg om dyr?

Dyr er mye søtere! :rolleyes:

Nei, jeg er enig i at man bør ha strengere straff i begge tilfeller, og så absolutt enig i at man ikke skal ha like streng straff! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det finnes mange teite folk i verden!

Er sinna på de som bestemmer at det bare skal være 3 års fengsel for å ha drept et dyr, det burde vært like lenge som det er nå noen har drept et menneske. :P

absolut helt enig med deg ^_^ :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...