Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjøt hund fordi han tisset i hagen

>Lene<

Recommended Posts

Skrevet

Selvfølgelig skulle han ikke skutt hunden, men å bruke naboens hage som hundetoalett gjør man da bare ikke! :unsure:

Skrevet

Syke syke mann ;) !

Skjønner at han ble lei at den tisset i hans hage, men ærlig talt, han hadde ikke behøvd å skyte den...!

Guest Christine
Skrevet

Shit...Lurer på om hunden nede i gata mi blir skutt snart jeg...

Skrevet

Her er hundeeier helt sjokka fordi hunden har jo brukt hans hage i over fem år, og nå ble det plutselig nok? Hvor glad hadde du vært i nabogutten hvis han i fem år hadde brukt hagen din som sin egen lille utedo? For folk som ikke liker hunder tror jeg ikke de ser stor forskjell mellom hundebæsj og menneskebæsj, og jeg synes menneskebæsj i skogen er kjempeekkelt. (litt dårlig eksempel kanskje?)

Leste ett annet sted at denne mannen hadde klaget til naboen flere ganger, men at nabo ikke hadde hørt etter.

Han overreagerte jo, og det gikk ut over en uskyldig part, men mener nabo har skyld i saken han og, og burde ta litt mer selvkritikk enn å si at dette har vært greit i fem år.

Skrevet

Her er hundeeier helt sjokka fordi hunden har jo brukt hans hage i over fem år, og nå ble det plutselig nok? Hvor glad hadde du vært i nabogutten hvis han i fem år hadde brukt hagen din som sin egen lille utedo? For folk som ikke liker hunder tror jeg ikke de ser stor forskjell mellom hundebæsj og menneskebæsj, og jeg synes menneskebæsj i skogen er kjempeekkelt. (litt dårlig eksempel kanskje?)

Leste ett annet sted at denne mannen hadde klaget til naboen flere ganger, men at nabo ikke hadde hørt etter.

Han overreagerte jo, og det gikk ut over en uskyldig part, men mener nabo har skyld i saken han og, og burde ta litt mer selvkritikk enn å si at dette har vært greit i fem år.

veldig bra sagt og veldig enig!

er bare så utrolig synd at det skal gå ut over uskyldige dyr at enkelte mennesker ikke har no mellom øra...!

Skrevet

Herregud... Må da gå an å finne en annen løsning...

Og on that notice: Det må da gå an å passe på pelsen sin!

Skal lade hagla jeg nå, så jeg har den klar til neste gang schäferkjøter'n i nabolaget, kommer å driter i hagen min ;)

Skrevet

:P ja helt ening den må finnes andre muligheter teng hor vont den hunden må ha had det :P men nu må vi ikke lege all skyld på Naboen får eieren kunne gjo gjort noe som f eks og bite den i et bon ;)

stakar hund <_< men han behøve jo seff ikke skyte hunden nei det fines andre muligheter :P

Skrevet

Blir så trist og forbannet når jeg leser slike ting!

Kan jo godt skjønne at det ikke er fullt så hyggelig å ha en hund tissende i hagen hver dag, men problemer må vel kunne løses på andre måter? ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/14/471487.html

Ja andre måter ja.. hva med han i Usa som fant løsningen på et lignende problem.:

Han sto ute sammen med hunden. Gråt og bar seg værre.. en politipatrulje stoppet og lurte på hva som var galt. "Ååå hunden min er syk og har ikke godt av å leve lengre, men jeg orker bare ikke å gå til veterinær med den.

Det kan vi fikse for deg sa politimannen tok fram revolveren og skjøt hunden på flekken..

""Hva har du gjort?? ropte naboen og kom flyende.."Har du skutt hunden min??

Skal visstnok være sann..eller kanskje det er en vandrehistorie?

Skrevet

Herregud, det finnes mange teite folk i verden!

Er sinna på de som bestemmer at det bare skal være 3 års fengsel for å ha drept et dyr, det burde vært like lenge som det er nå noen har drept et menneske. ;)

Skrevet

Er sinna på de som bestemmer at det bare skal være 3 års fengsel for å ha drept et dyr, det burde vært like lenge som det er nå noen har drept et menneske. :lol:

Mener du egentlig det?

Skrevet

Mener du egentlig det?

Syns godt det kunne vært strengere straff for mishandling av dyr jeg.. Ikke sååå ille kanskje, men jeg må innrømme at når jeg ser på animal planet og en dust har hivd bikkjene sine oppå taket i 50 varmegrader i flere timer... Ja da får jeg nesten litt lyst til å gjøre det samme med han... :lol:

Skrevet

Enig i strengere straff, men det er grenser. Hvis du hadde hatt en hund som ble skutt, og naboen hadde en søster som ble skutt, er samme straff rettferdig?

Mener at mishandling av dyr bør ha strengere straffer, men at mishandling av mennesker bør ha enda strengere straffer. Tross alt finnes det ganske mange torturerte, sultende, steinede, og mishandlede mennesker rundt om i verden. Hvorfor er det så mye lettere å bry seg om dyr?

Skrevet

Enig i strengere straff, men det er grenser. Hvis du hadde hatt en hund som ble skutt, og naboen hadde en søster som ble skutt, er samme straff rettferdig?

Mener at mishandling av dyr bør ha strengere straffer, men at mishandling av mennesker bør ha enda strengere straffer. Tross alt finnes det ganske mange torturerte, sultende, steinede, og mishandlede mennesker rundt om i verden. Hvorfor er det så mye lettere å bry seg om dyr?

Dyr er mye søtere! :rolleyes:

Nei, jeg er enig i at man bør ha strengere straff i begge tilfeller, og så absolutt enig i at man ikke skal ha like streng straff! :lol:

Skrevet

(Jeg vet eeegentlig at eieren hadde litt skyld i dette)

MEN jeg blir så forbanna på han som skjøt hunden at har lyst til å ************ :lol:

Hmpfr! Syke folk! *mumle irritert til seg selv* <_<

Skrevet

Er sinna på de som bestemmer at det bare skal være 3 års fengsel for å ha drept et dyr, det burde vært like lenge som det er nå noen har drept et menneske. :P

absolut helt enig med deg ^_^ :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...