Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommer...eller Høst?


~Marlene~

Recommended Posts

ja..vær meldinga vår i nord sier REGN REGN OG ATTER REGN! ;)

pluss at det blir kaldere i neste uke! :P

for en møkk plass og bo på! man begynner jo og lure på om det ikke er høst ute...

flere som har dårlig vær??

jeg er sååå værsyk, vil ut og bade men får ikke lov og bade før sola ha varma i noen dager <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker høsten. Merkelig, jeg går og gleder meg til sommer hele året, men hvis det kommer noen høst gufs på sommeren blir jeg helt sentimental, tar frem koseklær og lager kakao.. Elsker virkelig høsten! *Glede seg* Så kan hunden gå løs og..

Men, litt mer relevant, joda, jeg skjønner jo at du vil ha litt sol når det først er juli, liksom:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare drittvær her. Den eneste varmen jeg har vært borte i i sommer var de to ukene på Inderøy. Det aller verste er nå de store oppslagene i avisene: SOL! Varme, pent vær de neste tre ukene, blåst opp med skikkelig stor skrift. Og rett under så står det med en mye mindre skrift: i sør ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. ufff. ufffff. Nårtid kommer egentlig sommeren?? Har vært skikkelig ille nå i år. værre enn ifjor, som da var ille.. ;) Hvordan i himmelens navn skal man kunne gå inn i en ny mørketid uten å ha fått ladet opp batteriene sine??? Jeg blir seriøst deprimert. Ser veldig tydelig klimaendringene nå. Milde vindfulle vintre, og våte sommre: Vi kommer til å få helårsvær tilslutt. Mildt, vind og regnfullt. Herregud! Hvordan skal dette gå? :P *rive seg i håret* a010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da bor no jeg i Bergen da... ;) ja. og det er jo aldri regn i bergen..neida..

Dere kan bare gjette hvilket vær det har vært her :P

MEN en Ekte Bergenser har ikke så mye i mot regnet. Vi er jo født og oppvokst i vann :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Her er det meldt SOL SOL SOL og atter SOL fra i morgen av. ;)

Men hvor ble det av den sola da???? Jeg skal male - men går jo ikke i regnvær - da er jo alt vått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sagt at det virker som at når østlandet har hatt bra vær, så skryter samtlige aviser om det flotte sommerværet som har vært i hele landet. Og været i avisene blir også stort sett basert på været i øst... <_< <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er så vidt jeg kan se helt knallblå himmel ute og det er sikkert godt og varmt i sola og sånn, men i skyggen er det kanskje elleve grader? Var det tidligere i dag i alle fall. Det er jo umulig å kle seg for å gå tur i sånt vær! Først går du et stykke i elleve grader og pisskaldt også går du plutselig i sola og der er det kanskje tjuefem grader og alt blir varmt og allikevel er det kaldt og surt selv om det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...