Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge er din hund alene


Anettex

Recommended Posts

jeg har et lite spørsmål..

går dere aldri ut på kvelden en dag dere har vert på jobb?

da er jo hunden alene i ca 7-8 timer, så får morsjon og kvalitetstid, så er alene hjemme igjen noen timer på kvelden. blir dette for lenge?

Jeg mener personlig at livet ikke tar slutt selv om en har en hund man er ansvarlig for. Hvis hunden har fått det den trenger av tur, kos, mat, kos og TUR (hehe), så er det jo klart at man kan stikke ut en tur om kvelden også.

Men hvis det er snakk om noe som skjer hver kveld, så spørs det jo om man ikke burde latt vær å få hund. Hva er "vitsen" med å ha den da, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Oscar er hjemme alene 8.30 til 16.30 nesten hver dag. 1-2 ganger i uka får han være med på jobben. men når han er alene får han alltid en god tur før jeg går. Dessverre så lager han litt leven i ca 15 min etter at jeg har gått. naboen sier han roper på meg... får jo vondt i hjertet da :) Men vet jo at han har det bra hjemme :)

Jeg mener personlig at livet ikke tar slutt selv om en har en hund man er ansvarlig for. Hvis hunden har fått det den trenger av tur, kos, mat, kos og TUR (hehe), så er det jo klart at man kan stikke ut en tur om kvelden også.

Men hvis det er snakk om noe som skjer hver kveld, så spørs det jo om man ikke burde latt vær å få hund. Hva er "vitsen" med å ha den da, hvis du skjønner?

Sant nok. Man må bare planlegge litt hvis det blir veldig sene kvelder. Selv liker jeg ikke gå på jobb, komme hjem og så gå igjen med en gang. Men det skjer jo og da sørger jeg for at Oscar får skikkelig trim og kos før jeg går igjen. Mor må jo leve livet hun også ;)

*Slått sammen grunnet dobbeltpost. Bruk siterknappen når du skal svare på flere innlegg. Mod. Yakine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Oscar er hjemme alene 8.30 til 16.30 nesten hver dag. 1-2 ganger i uka får han være med på jobben. men når han er alene får han alltid en god tur før jeg går. Dessverre så lager han litt leven i ca 15 min etter at jeg har gått. naboen sier han roper på meg... får jo vondt i hjertet da :) Men vet jo at han har det bra hjemme :)

Sant nok. Man må bare planlegge litt hvis det blir veldig sene kvelder. Selv liker jeg ikke gå på jobb, komme hjem og så gå igjen med en gang. Men det skjer jo og da sørger jeg for at Oscar får skikkelig trim og kos før jeg går igjen. Mor må jo leve livet hun også :P

*Slått sammen grunnet dobbeltpost. Bruk siterknappen når du skal svare på flere innlegg. Mod. Yakine*

er det en fordel hvis de er to da? når de er alene hjemme? eller vil det ikke hjelpe så veldig mye med tanke på at de somregel vil til eierne uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal jo på skole til høsten nå og har akkuratt funnet meg ny leilighet! yeeey! :) det jeg da lurer på er 8 timer for mye for Timon og være alene? eller burde jeg fått noen til og gå innom og luftet han i løpet av den tiden.. jeg tror han klarer seg ganske fint så lenge jeg går ut med han før jeg reiser og med en gang jeg kommer hjem. hva mener dere eller hva gjør dere? hva er det lengste en hund bør være alene for dere? vill bare det beste for hunden min jeg.. :P

håper på fornuftige svar og ikke noen svær diskusjon..

8 Timer tror jeg skal gå fint hvis du lufter ham rett før du går og med en gang du kommer hjem.. Min hund er hjemme alene i opptil 5 timer om dagen.. Og det går helt fint..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg jobber 7 timer om dagen(8-15.00), nå som Mike er såpass ung, så har jeg en dame som lufter han kl 10 om morgningen og er sammen han en times tid. Og rundt 12-13 tiden, så blir han luftet av nabo-jenta.

Da er han elene noen timer samtidig som han får vært mye ute, og jeg kommer hjem til en tilfreds valp!

Silje :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 8 timer høres så ille ut nei, det går helt sikkert fint. :icon_redface:

Det varierer veldig hvor lenge Mia er alene hjemme, sjelden mer enn 8-9 timer. Og hun går alltid fritt rundt i huset og det funker helt fint, tror hun sover mesteparten av tiden. Husverten har i hvertfall aldri hørt at hun har bjeffet eller romstert når hun har vært alene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå fint Anette :P

Nå flytter jeg også ut. Da må jeg være borte ca 7-8 timer til dagen mens jeg er på skolen. Jeg er heldig som har pass til de da. De skal stå på kennel når jeg er på skolen :P Da har de ihvertfall mulighet til å gå inn og ut slik de vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en diskusjon på den svenske delen av canis

http://forum.alltomhundar.com/viewtopic.ph...&highlight=

der det blir foreslått i fullt alvor at dersom man må la hunden være alene mer enn 4 timer så bør man avstå fra å ha hund ;)

Skrekk og gru får jeg si da som lar hundene være alene fra 07.00 til 16.00 hver dag :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...