janne&kenny Skrevet 10. August 2006 Rapporter Skrevet 10. August 2006 jeg har et lite spørsmål.. går dere aldri ut på kvelden en dag dere har vert på jobb? da er jo hunden alene i ca 7-8 timer, så får morsjon og kvalitetstid, så er alene hjemme igjen noen timer på kvelden. blir dette for lenge?
Vala Skrevet 10. August 2006 Rapporter Skrevet 10. August 2006 jeg har et lite spørsmål.. går dere aldri ut på kvelden en dag dere har vert på jobb? da er jo hunden alene i ca 7-8 timer, så får morsjon og kvalitetstid, så er alene hjemme igjen noen timer på kvelden. blir dette for lenge? Jeg mener personlig at livet ikke tar slutt selv om en har en hund man er ansvarlig for. Hvis hunden har fått det den trenger av tur, kos, mat, kos og TUR (hehe), så er det jo klart at man kan stikke ut en tur om kvelden også. Men hvis det er snakk om noe som skjer hver kveld, så spørs det jo om man ikke burde latt vær å få hund. Hva er "vitsen" med å ha den da, hvis du skjønner?
goklumpen Skrevet 10. August 2006 Rapporter Skrevet 10. August 2006 Lille Oscar er hjemme alene 8.30 til 16.30 nesten hver dag. 1-2 ganger i uka får han være med på jobben. men når han er alene får han alltid en god tur før jeg går. Dessverre så lager han litt leven i ca 15 min etter at jeg har gått. naboen sier han roper på meg... får jo vondt i hjertet da Men vet jo at han har det bra hjemme Jeg mener personlig at livet ikke tar slutt selv om en har en hund man er ansvarlig for. Hvis hunden har fått det den trenger av tur, kos, mat, kos og TUR (hehe), så er det jo klart at man kan stikke ut en tur om kvelden også. Men hvis det er snakk om noe som skjer hver kveld, så spørs det jo om man ikke burde latt vær å få hund. Hva er "vitsen" med å ha den da, hvis du skjønner? Sant nok. Man må bare planlegge litt hvis det blir veldig sene kvelder. Selv liker jeg ikke gå på jobb, komme hjem og så gå igjen med en gang. Men det skjer jo og da sørger jeg for at Oscar får skikkelig trim og kos før jeg går igjen. Mor må jo leve livet hun også *Slått sammen grunnet dobbeltpost. Bruk siterknappen når du skal svare på flere innlegg. Mod. Yakine*
janne&kenny Skrevet 12. August 2006 Rapporter Skrevet 12. August 2006 Lille Oscar er hjemme alene 8.30 til 16.30 nesten hver dag. 1-2 ganger i uka får han være med på jobben. men når han er alene får han alltid en god tur før jeg går. Dessverre så lager han litt leven i ca 15 min etter at jeg har gått. naboen sier han roper på meg... får jo vondt i hjertet da Men vet jo at han har det bra hjemme Sant nok. Man må bare planlegge litt hvis det blir veldig sene kvelder. Selv liker jeg ikke gå på jobb, komme hjem og så gå igjen med en gang. Men det skjer jo og da sørger jeg for at Oscar får skikkelig trim og kos før jeg går igjen. Mor må jo leve livet hun også *Slått sammen grunnet dobbeltpost. Bruk siterknappen når du skal svare på flere innlegg. Mod. Yakine* er det en fordel hvis de er to da? når de er alene hjemme? eller vil det ikke hjelpe så veldig mye med tanke på at de somregel vil til eierne uansett?
Wheaten terrier Skrevet 12. August 2006 Rapporter Skrevet 12. August 2006 ca. 5- 7 timer er hun aleine hjemme. Går helt fint. Og da lufter vi henne også får hun en god tur og evt. trening på ettermiddagen.
tudl Skrevet 12. August 2006 Rapporter Skrevet 12. August 2006 jeg skal jo på skole til høsten nå og har akkuratt funnet meg ny leilighet! yeeey! det jeg da lurer på er 8 timer for mye for Timon og være alene? eller burde jeg fått noen til og gå innom og luftet han i løpet av den tiden.. jeg tror han klarer seg ganske fint så lenge jeg går ut med han før jeg reiser og med en gang jeg kommer hjem. hva mener dere eller hva gjør dere? hva er det lengste en hund bør være alene for dere? vill bare det beste for hunden min jeg.. håper på fornuftige svar og ikke noen svær diskusjon.. 8 Timer tror jeg skal gå fint hvis du lufter ham rett før du går og med en gang du kommer hjem.. Min hund er hjemme alene i opptil 5 timer om dagen.. Og det går helt fint..
Turnip Skrevet 15. August 2006 Rapporter Skrevet 15. August 2006 Hei. Jeg jobber 7 timer om dagen(8-15.00), nå som Mike er såpass ung, så har jeg en dame som lufter han kl 10 om morgningen og er sammen han en times tid. Og rundt 12-13 tiden, så blir han luftet av nabo-jenta. Da er han elene noen timer samtidig som han får vært mye ute, og jeg kommer hjem til en tilfreds valp! Silje
cocker-eier Skrevet 15. August 2006 Rapporter Skrevet 15. August 2006 Synes ikke 8 timer høres så ille ut nei, det går helt sikkert fint. Det varierer veldig hvor lenge Mia er alene hjemme, sjelden mer enn 8-9 timer. Og hun går alltid fritt rundt i huset og det funker helt fint, tror hun sover mesteparten av tiden. Husverten har i hvertfall aldri hørt at hun har bjeffet eller romstert når hun har vært alene.
Eva-Kihla Skrevet 18. August 2006 Rapporter Skrevet 18. August 2006 Jeg jobber som selger så kjører fra butikk til butikk. Ser ann været,om det er varmt og sol blir henne hjemme. Da ca 6 timer.
Tine Skrevet 18. August 2006 Rapporter Skrevet 18. August 2006 Gizmo vil være alene ca 5-7 timer pr dag kan jeg tenke meg. Han er vant til og være alene og så, tror det vil gå kjempe fint....
Wanderlust Skrevet 18. August 2006 Rapporter Skrevet 18. August 2006 Rex er ikke akkurat så mye alene, men når jeg begynner på skolen blir det ikke stort mer enn 5 timer. (prøver å ikke gå over 5 timer her), men han kan godt være alene 8-9 timer også om han MÅ.
Marthe Skrevet 18. August 2006 Rapporter Skrevet 18. August 2006 Tror det skal gå fint Anette Nå flytter jeg også ut. Da må jeg være borte ca 7-8 timer til dagen mens jeg er på skolen. Jeg er heldig som har pass til de da. De skal stå på kennel når jeg er på skolen Da har de ihvertfall mulighet til å gå inn og ut slik de vil
Heidihj Skrevet 20. August 2006 Rapporter Skrevet 20. August 2006 Elwira er nesten ikke alene siden mamma ikke jobber. Men før var hun alene fra 09 til 14. Hun kan være lenger alene hvis hun må, men det er veldig sjeldent.
jaktlykke Skrevet 20. August 2006 Rapporter Skrevet 20. August 2006 Det går en diskusjon på den svenske delen av canis http://forum.alltomhundar.com/viewtopic.ph...&highlight= der det blir foreslått i fullt alvor at dersom man må la hunden være alene mer enn 4 timer så bør man avstå fra å ha hund Skrekk og gru får jeg si da som lar hundene være alene fra 07.00 til 16.00 hver dag .
Rosin Skrevet 22. August 2006 Rapporter Skrevet 22. August 2006 I Sverige er de vist mye strengere på hvor lenge hunden skal være alene. 8 timer blir vel mer eller mindre ansett som dyreplageri...
Tine Skrevet 22. August 2006 Rapporter Skrevet 22. August 2006 Ja da er det vel mangen som IKKE skulle hatt hund
shira Skrevet 22. August 2006 Rapporter Skrevet 22. August 2006 jeg er borte fra sean i 7 timer, siden jeg er på skolen. det går bra. men noen dager tar de jeg leier oss, sean med seg på tur.. de har hund, og den og sean går så fint overens
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar