Gå til innhold
Hundesonen.no

"Alle" har speilreflekskamera


tuppetroll

Speilreflekskameraer  

69 stemmer

  1. 1. Hvilket speilreflekskamera har du?

    • Canon Eos 350D
      24
    • Nikon D50
      5
    • Nikon D70
      2
    • Canon Eos 20D
      1
    • Annet merke eller modell
      8
    • Har ikke
      29
  2. 2. Bruker du manuelle innstillinger?

    • Ja
      42
    • Nei
      27


Recommended Posts

Har leitet etter en sånn side, men ikke hatt tålmodighet til å lete til jeg fant en :P

Noen forslag?

Tar maaange bilder, men det jeg får null poeng på er teknikken, dvs. at jeg ikke har peiling på reglene innenfor fotografering :P

Er så heldig å ha blitt kjent med en fotograf nå da, han skal hjelpe meg :huh:

Jeg kjøpte kameraet mitt på http://www.pixmania.com Der var det god beskrivelse av kameraet og mener det var linker til andre nettsiders mening om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Har leitet etter en sånn side, men ikke hatt tålmodighet til å lete til jeg fant en :P

Noen forslag?

Tar maaange bilder, men det jeg får null poeng på er teknikken, dvs. at jeg ikke har peiling på reglene innenfor fotografering :P

Er så heldig å ha blitt kjent med en fotograf nå da, han skal hjelpe meg :P

Er du god på engelsk så kanskje dette er noe for deg :P

http://cp.c-ij.com/english/photoshooting/

Lokal fotoklubb er vel kanskje også en ide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg et Canon EOS 350D til bursdagen min, og må innrømme at jeg ikke akkurat angrer. Verd prisen. Uten tvil. Foreløpig har jeg kun den minste kit linsa, men når økonomien sier ja, så blir det nok noen oppdateringer på det området også.

Grunnen til at jeg skaffa meg et, er at jeg var superfornøyd med mitt gamle Pentax speilrefleks kamera (vanlig film), og da det starta å takke for seg, ønsket jeg meg et digitalt et. Har et kompaktkamera også, som jeg er fornøyd med for det meste, bortsett fra at det er litt tregt til å ta bildet, og at det tar forholdsvis lang tid mellom bildene. Men det finnes jo ikke noe bedre og dra med seg på tur på fjellet eks. :P

Men det tar jo ikke gode bilder av seg selv. Fikk ei venninne til å fotografere voffen min på IPO banen, og av de 50-60 bildene hu fyrte av, er det vel ikke et eneste brukanes... Så den som står bak kameraet, har vel mer å si enn selve kameraet...

Gutta er ikke like fornøyd med nyanskaffelsen, mens Vida har blitt skikkelig linselus. Med en gang hu hører kameralyder, så kommer hu i full fart. Selv om hu sover.... :P Jenter og forfengelighet vel... ;)

Sikkert mange som klarer seg med et godt kompaktkamera, men så lenge folk har råd og lyst, så må de få anskaffe seg et dyrt leketøy. Sikkert et motesak også, men det jo mange ting som er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er topp og ha speilrefleks kamera, har det med meg veldig mye ;) Så kan man bare kjøpe nye linser etterhvert noe som er fantastisk... Jeg kjøpte ikke for ''alle'' andre hadde men for jeg har sett hvor bra bilder kameraet tar bilder osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Snusmumrikk

Jeg har IKKE dSLR...

Jeg har hatt flere kompakt, og det jeg har nå er et meget avansert kompakt ultrazoom kamera med samme instillingsmuligheter som dSLR...

Jeg kjøpte dette for å se om dette med manuelle instillinger var noe for meg, og det er det absolutt...

Jeg skal ha 30D eller ekvivalent nyere modell den dagen jeg kjøper dSLR...

Men ja, jeg synes dSLR har blitt en moteting delux, mange kjøper dSLR for alle pengene de har, nå er vel 350D (som ALLE kjøper)en billigversjon, men det er fortsatt meget dyrt utstyr som i overhendig flere situasjoner IKKE er like praktisk som et kompaktkamera...

"jeg vil ta bilde av hund i fart" - det får man også like godt og til en 3.del av prisen med et kamera likt det jeg har akk. nå...

Har også inntrykk av at mange ikke klarer å beherske 100% manuelle instillinger heller, noe som er synd siden dSLR har så UTROLIG mye mere å by på en Auto...

Hvilket kamera har du da? Jeg er på utkikk etter ett bedre kompaktkamera som har flere muligheter for innstillinger (se evt. egen tråd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...