Gå til innhold
Hundesonen.no

Aisha fløy på Jarro! Hjelp!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg er aleine og passer hus og dyr langt ute på landet! Også var jeg ute og lekte med de to hundene som jeg passer, og hadde de løse mens Nero stod i båndet.. Og plutselig vrir Aisha seg rundt og angriper Jarro! Jeg gjør alt jeg kan for å skille de, men det er sannelig ikke lett med èn person og to sinte schäfere! Heldigvis klarte jeg det til slutt, og med alle fingre og hender i behold (selv om det ikke alltid så ut som om jeg skulle få beholde de). Så gikk jeg over begge hunder for å se hvor ille skadene var, og Jarro har fått seg et rimelig stygt bitt over øyet, og noen andre mindre alvorlige bitt på kinna, på beinet og på øret. Det som er saken er at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre! Jeg har (heldigvis) klart å roe meg nok til å få rensa såret, og nå er han inne med meg sånn at jeg kan holde et godt øye med det, men jeg aner jo ikke hva mer jeg kan gjøre! Han vil jo (åpenbart) ikke at jeg skal røre det, så nå sitter jeg her med tårer i øynene og føler meg helt hjelpesløs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe nummer som du kan kontakte eierne på, da? Og hvor lenge skal du passe hundene?

Har du renset såret godt, så "holder" det kanskje i en dag - før det EVENTUELT kan gå betennelse i det, da vil det bli hevelser etc. Bør det syes, så må jo hunden til veterinær uansett. Men å bare la et bittsår gå... det kan være skummelt, det kan bli mye verk og dritt.

Så det på en bekjents nabohund, som hadde fått seg en smell - bare ETT bitt, men det "blåste opp", og ble utrolig hovent. Men med noe gammel antibiotika som min bekjente hadde liggende, og litt vask, så åpnet det seg iallfall så verken gikk ut. Den ble bitt ene kvelden, og dagen etter var hele partiet rundt hovent. Eierne hadde valgt ikke å gjøre noe, så min bekjente dyttet i hunden det som var for hånden - og det gikk bra, det.

Men setter man folk til å passe hundene sine, så må man jo ha en "reserveløsning" hvis noe skulle skje? Du får ringe dem, og høre om de kan få noen til å hente deg, kjøre deg til dyrlege eller lignende - kanskje imorgen. Han DØR jo ikke akkurat - selv om sår bør fikses ordentlig så raskt som mulig.

Og hold nå hundene unna hverandre... har det smelt en gang, så kan det gjøre det igjen, særlig hvis den ene har det så vondt som slike bittsår kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe nummer som du kan kontakte eierne på, da? Og hvor lenge skal du passe hundene?

Har du renset såret godt, så "holder" det kanskje i en dag - før det EVENTUELT kan gå betennelse i det, da vil det bli hevelser etc. Bør det syes, så må jo hunden til veterinær uansett. Men å bare la et bittsår gå... det kan være skummelt, det kan bli mye verk og dritt.

Så det på en bekjents nabohund, som hadde fått seg en smell - bare ETT bitt, men det "blåste opp", og ble utrolig hovent. Men med noe gammel antibiotika som min bekjente hadde liggende, og litt vask, så åpnet det seg iallfall så verken gikk ut. Den ble bitt ene kvelden, og dagen etter var hele partiet rundt hovent. Eierne hadde valgt ikke å gjøre noe, så min bekjente dyttet i hunden det som var for hånden - og det gikk bra, det.

Men setter man folk til å passe hundene sine, så må man jo ha en "reserveløsning" hvis noe skulle skje? Du får ringe dem, og høre om de kan få noen til å hente deg, kjøre deg til dyrlege eller lignende - kanskje imorgen. Han DØR jo ikke akkurat - selv om sår bør fikses ordentlig så raskt som mulig.

Og hold nå hundene unna hverandre... har det smelt en gang, så kan det gjøre det igjen, særlig hvis den ene har det så vondt som slike bittsår kan være.

Eierene er i syden! De kommer ikke hjem før 21.! Men jeg har sendt melding, for jeg syns å huske at ho sa at en av naboene var veterinær, da den ene hesten skulle følle.. Og nei, har ikke tenkt til å sette de sammen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vondt av deg! Får håpe du får tak i vetrinærnaboen så han kan sjekke sårene. Det er ikke noen som kan ta over en av hundene til sydenfarerne kommer hjem, da? Dette blir da tungvint for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vondt av deg! Får håpe du får tak i vetrinærnaboen så han kan sjekke sårene. Det er ikke noen som kan ta over en av hundene til sydenfarerne kommer hjem, da? Dette blir da tungvint for deg! :)

Veterinærnaboen var på ferie! Jeg blir helt koko! Tre bikkjer og ingen som kan stå sammen! Eller.. jo, Jarro og Nero kan stå sammen.. Heldigvis.. Men jeg blir helt fortvila her! Det renner av såret fortsatt, og jeg har absolutt ingen mulighet til å komme meg til noen veterinær, ihvertfall ikke før i morgen, og kanskje ikke da heller! ;) Da må jeg evt gå eller ta bussen inn til stokke, og Jarro halter i tillegg, bare sånn på toppen av det hele! Nei, nå knekker jeg sammen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan spørre en dyreglad nabo om h*n kan kjøre deg til veterinæren?

Ja, jeg får ta sjansen på det.. Heldigvis kjenner jeg den ene naboen litt, så kanskje ho kan kjøre.. Det er bare det at Jarro ikke er helt glad i fremmede, så spørs om jeg får han inn i bilen med ho.. Men satser på at jeg gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bitt skal som regel ikke sys, men å få såret renset ordentlig og litt antibiotika til hunden tar ikke skade. så en tur til vetten er så absolutt å annbefale

Jeg ringte til veterinæren nå.. Jeg må inn klokka ni i morgen tidlig for å evt få det sydd.. Uff, stakkars Jarro! :)

Edit: Siden det her allerede er sutretråd, så kan jeg jo si at i tillegg til alt så har den ene hesten blitt litt dårlig og to av kattene har stukket av.. Gir opp snart jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til veterinæren nå.. Jeg må inn klokka ni i morgen tidlig for å evt få det sydd.. Uff, stakkars Jarro! :)

Edit: Siden det her allerede er sutretråd, så kan jeg jo si at i tillegg til alt så har den ene hesten blitt litt dårlig og to av kattene har stukket av.. Gir opp snart jeg!

Huff det skal ikke være enkelt å være alene med mangen dyr nei, føler med deg altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det skal ikke være enkelt å være alene med mangen dyr nei, føler med deg altså :)

Det er ikke det verste.. Det verste er at de ikke er mine engang! Derfor er det ekstra pyton når det her skjer AKKURAT når jeg passer de! Det eneste dyret som er mitt er jo Nero...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Å herrejesus. Får jo helt vondt og dårlig samvittighet her jeg sitter :)

Har mega lyst til og komme og holde deg med selskap, men det blir jo så langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrejesus. Får jo helt vondt og dårlig samvittighet her jeg sitter :)

Har mega lyst til og komme og holde deg med selskap, men det blir jo så langt unna..

Kan virke som om det er litt langt unna ja.. ;)

Nei, det går bedre nå.. Verre i stad da jeg ikke klarte å stoppe å grine, puste eller stoppe å skjelve..

Men jeg er egentlig litt glad for at det er meg som er her, og ikke noen andre, som kanskje hadde vært redd for å skille de.. Jeg tør ikke tenke på hvordan han hadde sett ut dersom jeg ikke hadde klart å skille de! (selv om det var en noe brutal måte å gjøre det på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det verste.. Det verste er at de ikke er mine engang! Derfor er det ekstra pyton når det her skjer AKKURAT når jeg passer de! Det eneste dyret som er mitt er jo Nero...

Det er helt normalt at slikt skjer når en passer andre sine dyr(da skal liksom alt skje da vet du vell, og helst alt sammtidig).

Som med oss før guttungen ble opperert, hver gang vi planla noe så endte vi opp med meg og guttungen innlagt på sykehus(han var for liten til å være der alene og det slo aldri feil :rolleyes: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en venninne som kan komme å være hos deg. Dette virker som et litt stort ansvar for en jente alene! Ikke for det, du ser ut til å takle det kjempebra, men du hadde hatt godt av å ha noen der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en venninne som kan komme å være hos deg. Dette virker som et litt stort ansvar for en jente alene! Ikke for det, du ser ut til å takle det kjempebra, men du hadde hatt godt av å ha noen der! :)

Ja, Lill er her nå.. Ikke det at jeg ble så veldig beroliget da ho kom.. Ho hadde hele tida sagt på telefonen at det ikke var noe å bekymre seg over, og at alt kom til å gå bra, men da ho så Jarro sa ho: "...OI". Men nå ser ting litt lysere ut; Det blir veterinær i morgen klokka ni, Lill er her, den ene katta kom tilbake og vi har fått ei til å kjøre oss til veterinæren! Så da får dere ha tusen takk for all hjelp og støtte, også får dere vite åssen veterinæren gikk i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redningen;) neida.. Camilla har taklet dette kjempe bra! Ja, såret hans ser ganske ille ut, men ikke verre enn at det kan vente til imorgen.. haltinga hans bekymrer meg litt også... Men nå ordner heldivis alt seg... Huff synes utrolig synd på camilla får alt det hun har måtte hvert igjenom idag.. og får å gjøre alt verre, ble hun SKIKKELIG våt pga av hageslangen som gikk dundras og alt ble så ille:p Men som sagt nå ordner heldigvis alt seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lill er her nå.. Ikke det at jeg ble så veldig beroliget da ho kom.. Ho hadde hele tida sagt på telefonen at det ikke var noe å bekymre seg over, og at alt kom til å gå bra, men da ho så Jarro sa ho: "...OI". Men nå ser ting litt lysere ut; Det blir veterinær i morgen klokka ni, Lill er her, den ene katta kom tilbake og vi har fått ei til å kjøre oss til veterinæren! Så da får dere ha tusen takk for all hjelp og støtte, også får dere vite åssen veterinæren gikk i morgen! :)

Hvordan går det nå? Hvordan gikk det hos vetrinæren? Håper alt er bra med dere alle sammen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos veterinæren! Det var opp klokka åtte, bort klokka ni og møte en veldig rar, men noe flink veterinær.. :P Han måtte heldigvis ikke sy, og det er helt vidunderlig, for det kosta jo dritmasse penger bare å få litt antibiotika.. :P Men ihvertfall skal han gå på anitibiotikakur i 10 dager, og såret ser forjævlig ut, men jeg får stole på veterinæren hvis ho sier det ikke var nødvendig å sy.. :)

Jeg vil også slenge ut en stor takk til Lill! Hadde det ikke vært for henne hadde jeg aldri i livet klart det her! (Ho betalte til og med dyrlegen OG pillene) Tanya også! Takk for at du er her! :) Og til alle dere andre som er på sonen - takk for all hjelp og støtte! (Høres ut som en prisutdeling.. :P)

Da vi kom hjem igjen, litt før ti, gikk vi rett og la oss alle tre, og våkna sånn ca nå.. Så nå føler jeg meg faktisk litt uthvilt, og det kjennes ut som en evighet siden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk! Jeg vil også takke alle dere seere, dere som stemte på meg! Love ya all! :P:P

Ja, kvitteringer har jeg :):)

Ja det ble som jeg sa(ikke et sting) somregel så sys ikke bittskader grunnet bakterier.

Men som jeg sa du fikk en antibiotika kur til han.

Men det er jo bra at det ikke var så veldig gale da forde om det ikke ser så pent ut :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...