Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere frisører


tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har planer om å bleke striper i håret mitt igjen, har gjort det flere ganger før, men da hos frisøren. Nå tenkte jeg å kjøpe en sånn blekegreie hos hennes & mauritz og få lillesøster til å hjelpe meg. Men da lurer jeg på; jeg har rødt hår, og hos frisørene har jeg alltid måtte sitte lenger enn ventet med blekingen i håret for å få den rette fargen. Hvor lenge kan jeg la den stå i hjemme? Hva annet må jeg passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bleket håret mitt mange ganger hjemme. Men jeg har bestandig sittet 5-10 minutter etter tiden som står på pakningen, Da blir det lysere striper, det har i allefall funket på meg. :) Men lykke til med blekingen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er jeg frisør, og ikke har jeg rødt hår, men jeg har bleika (helbleika) håret mitt skrekkelig mange ganger (til min frisørtantes store sorg - hun mener det ikke finnes større styggedom enn hjemmebleiking og hjemmepermanent.. Det er fort gjort å ødelegge håret med sterke medikamenter sier hun :rolleyes: ), og jeg har tydeligvis røde pigmenter i håret, for mitt har det med å bli gult eller gulrotfarga :)

Det jeg pleier å gjøre, for å få det ordentlig blondt, er å kjøpe avfarging og askeblond farge. Nå er det kanskje litt vanskelig å avfarge bare striper, i og med at du må vaske ut imellom (man har en tendens til å få sånn hjelmfølelse også, når man bruker SÅ mye dritt i håret på en gang), men jeg ville kjøpt askeblond farge om du skal ha ordentlige blonde striper.. Hvis ikke kan det hende stripene blir oransje eller gule..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stripet håret hjemme mange ganger og noen ganger hos frisøren, og hjemme stripingen har faktisk alltid blitt finest. Ufaglærte lillesøster og Poly Blond super"slingor" til 110 kr er absolutt å foretrekke framfor sebra striper til 700 kr hos frisør. :D

Jeg er mørkeblond, og håret mitt tar veldig dårlig bleking, så jeg må alltid sitte i hvertfall 45 min. Jeg anbefaler Poly Blond ekstra/super blond slingor og at du får søstrene din til å sjekke stripene ved jevne mellomrom, er de orange må du bare sitte lengre. :D

Jeg har forsøkt andre typer hjemmestriper, med pensel og børste og det er knotete og vrient, Poly Blond kommer med (lekker) hette hvor hullene er ferdig merket opp, og da unngår du sebra striper, det følger også med en veldig god hårkur. Om du tar litt ekstra striper i luggen så ser det mer naturlig ut synes jeg, og om du vil spare noen kroner er Poly Blond å få kjøpt på Europris 20 kr billigere enn på H&M. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er jeg frisør, og ikke har jeg rødt hår, men jeg har bleika (helbleika) håret mitt skrekkelig mange ganger (til min frisørtantes store sorg - hun mener det ikke finnes større styggedom enn hjemmebleiking og hjemmepermanent.. Det er fort gjort å ødelegge håret med sterke medikamenter sier hun :rolleyes: ), og jeg har tydeligvis røde pigmenter i håret, for mitt har det med å bli gult eller gulrotfarga :)

Det jeg pleier å gjøre, for å få det ordentlig blondt, er å kjøpe avfarging og askeblond farge. Nå er det kanskje litt vanskelig å avfarge bare striper, i og med at du må vaske ut imellom (man har en tendens til å få sånn hjelmfølelse også, når man bruker SÅ mye dritt i håret på en gang), men jeg ville kjøpt askeblond farge om du skal ha ordentlige blonde striper.. Hvis ikke kan det hende stripene blir oransje eller gule..

Jeg har hatt endel temmelig mislykkede bleke-episoder (lærer aldri :rolleyes: ). Jeg har mye rødt i håret mitt, og løsningen min pleier alltid å være askeblond farge etter blekingen. Nå har jeg alltid bleket hele håret, og ikke striper, men det funker kjempebra iallefall! Når jeg har stripet håret har jeg brukt L'Oréal Coleur Experte (den med farging og striping i samme pakke) og da har jeg alltid valgt så mørk farge at stripene ikke blir heeelt lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man rødt hår, må man trekke ut røde pigmenter før man bleker, ellers får man orangefarge. Det er nok derfor du har sittet lenge hos frisøren, fordi de forbehandler håret ditt med en annen farge, for å "veie opp" for de røde pigmentene. Blir nok litt verre å begynne å eksperimente med dette selv, men du kan jo gå innom en frisørsalong og spørre hvilke toner/farger du skal velge. Hvis jeg ikke husker feil, er rødt og grønt komplementærfarger, men de bruker askefarge for å dempe lett rødskjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket fint som LivB sa - jeg kjøpte poly blonde og stripet med den ;) Funket flott det, med god hjelp fra min ufaglærte lillesøster fikk jeg både ny sveis og lysere hår. Greide denne gangen å begrense fargingen slik at jeg ikke har markerte striper, men bare ble generelt lysere. Har ikke tatt noe "ordentlig" bilde enda, men har tatt et med webcamet som man hvertfall kan se sveisen på :P

Før - tatt for litt over en måned siden;

aceogmeg3juni.jpg

I dag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...