Gå til innhold
Hundesonen.no

Agurktid på sonen


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Sommertid er lik agurktid, og det kan synes som om til og med hundefolket skrur av hjernen og slutter å lure på ting når solen skinner.

Den ene utgamle tråden etter den andre livner til igjen og samme svarene gjentas omatt og omattatt..

Morsomt

Er det sånn at hundefolk har færre problemer om sommeren?

Kan det være at folk sommerstid gidder å bruke mer tid på hundene og dermed får ett bedre hundehold?

Artig sak..

Personlig så skulle jeg gjerne hatt noen tips til aktiviteter en hund som skal være i ro kan få gjøre.

Vi har forsøkt variantene med å fylle kong med godbit, teipe igjen en kopp med godbit osv. Problemet er at hunden er så elektrisk at med en gang hun får noe så er det hurlumhei utav en annen verden selv inne i buret. Buret er rett nok så stort at hun får plass til å herje, men skal man bo i bur så bør man ha litt plass. Utenfor buret er det håpløst å ha henne nettopp fordi aktivitetsnivået er høyt og arbeidsviljen mer på topp enn noen gang - underlaget er pergo - og hennes hyperelektriske adferd og nyopererte kne er ikke kompatibelt med pergo............ Jeg kunne gitt henne terrierdyret å gnage på - da ligger hun nede på bakken og koser seg, men jeg tror ikke terriereren har noe ønske om å bli "gutta" for å si det sånn.

Eneste som ikke medfører krasj bang og hurlumhei er plysjdyr - ikke før innmaten detter ut av buret, for da må man ha tak i den igjen. Hun er nesten som en unge i barnegrind - jeg misstenker henne for å dytte innmaten ut med vilje for at jeg skal komme å stappe den inn igjen......

sukk - tips mottas med takk - det er litt agurktid her også, og nå er det nesten tomt for hele tøydyr........ og vi har i alle fall fire uker til foran oss i bur og bånd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to unger som har elsket tombola, har jeg huset fullt av kosedyr som venter på å bli drept! Så med sommerlobotomert hjerne, er det det mest intelligente forslaget jeg har å komme med! :D Altså, vil du ha noen kosedyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff hunden din et digert saftig kjøttbein fra slakteriet - da vil hun garantert ligge i ro i lange tider og bare kooose seg!

Når mine bikkjer får hjortebein så er det ikke et knyst eller en bevegelse. Og mine er rimelig aktive krabater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jaktlykke her.. For å få to minutters stillhet med forrige hyperaktive bordergutt, så stappet vi elgkjøptt inn i en kong, så hardt vi klarte. Det tok lang tid og mye frustrasjon før den var ute igjen, gitt.

(Og når det gjelder hundeproblemer om sommeren- alt blir bagateller når sola skinner og man kan være ute mye av tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en stor plastikkbolle fyll den med vann og godbiter sleng den i frysen og hunden har en kjempestor og hard is den kan ligge å slikke/tygge på. De fleste hunder bruker litt tid på dette. For å få spredd godbitene i hele bollen lønner det seg å fryse den lagvis, dvs fyll litt og frys flere ganger.

lykketil og god bedring til hunden

Laila S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Enig med jaktlykke her.. For å få to minutters stillhet med forrige hyperaktive bordergutt, så stappet vi elgkjøptt inn i en kong, så hardt vi klarte. Det tok lang tid og mye frustrasjon før den var ute igjen, gitt.

(Og når det gjelder hundeproblemer om sommeren- alt blir bagateller når sola skinner og man kan være ute mye av tiden)

Jovisst, kong hadde vært en god løsning om ikke bikkjedyret forsøkte å kaste den rundt i buret og spinne rundt etter den.... poenget er at hun skal ligge i ro - det eneste hun ligger i ro å gnager på er kosedyr og hudbein, (førstnevnte guttes behørlig, sistnevnte er ikke så godt at man trenger å herje med det).

Jeg kan bare forestille meg hva ett bein ville gjort liksom........ for det er jo nesten ikke godt.

Likte frysevarianten da - den skal jeg prøve, fryse litt pølser i vann - det er sikkert digg

- tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å putte godbiter i en sokk. Da tar det lang tid før hun klarer å borre nesa si gjennom og få tak i det som ligger nederst. Man kan begynne med å rulle ned sokken litt for å minske vanskelighetsgraden, og man kan klippe opp strikken for å få en større snute nedi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg pleier å putte godbiter i en sokk. Da tar det lang tid før hun klarer å borre nesa si gjennom og få tak i det som ligger nederst. Man kan begynne med å rulle ned sokken litt for å minske vanskelighetsgraden, og man kan klippe opp strikken for å få en større snute nedi. :)

Der ga du meg en ide.... hun har jo "gutta" en del kosedyr nå - ett par av de har bare små hull - jeg kan jo putte godbiter inn i kosedyrene.... kanskje hun da leker rolig?........... Ellers skal jeg prøve sokk...

Jeg er imidlertid bittelitt redd for at rottisen - siden hun er rottis og de tydeligvis har samme genet som labradorer når det gjelder mat - skal sluke hele kosedyret, sokken i prosessen....... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ga du meg en ide.... hun har jo "gutta" en del kosedyr nå - ett par av de har bare små hull - jeg kan jo putte godbiter inn i kosedyrene.... kanskje hun da leker rolig?........... Ellers skal jeg prøve sokk...

Jeg er imidlertid bittelitt redd for at rottisen - siden hun er rottis og de tydeligvis har samme genet som labradorer når det gjelder mat - skal sluke hele kosedyret, sokken i prosessen....... :unsure:

Du får ta en skitten, sur sokk, da vet du. En som ikke innbyr til spising, men bare er en jobb for å få tak i det som smaker og lukter godt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta en skitten, sur sokk, da vet du. En som ikke innbyr til spising, men bare er en jobb for å få tak i det som smaker og lukter godt... :)

Øhhhhh... min erfaring tilsier at det er de sure sokkene som smaker best :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhhhh... min erfaring tilsier at det er de sure sokkene som smaker best :).

Ditto! :D (Og har ikke jeg lest en alldeles fornøyelig historie om en hund som aktiviserte seg selv hos noen "nye venner" - der det ikke bare var sokkene som kom fra skittentøykurven?) - Hvor ble nå den linken av, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto! :D (Og har ikke jeg lest en alldeles fornøyelig historie om en hund som aktiviserte seg selv hos noen "nye venner" - der det ikke bare var sokkene som kom fra skittentøykurven?) - Hvor ble nå den linken av, da?

Ha ha. Husker historien, men er helt håpløs på å finne igjen tråder som er gått ut på dato! :D Her i huset blir sokker som slenger gnagd istykker umiddelbart. Ja, bare litt sure har-vært-med-på-svett-tur-sokker, da. Rene sokker er helt uinteressante. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto! :) (Og har ikke jeg lest en alldeles fornøyelig historie om en hund som aktiviserte seg selv hos noen "nye venner" - der det ikke bare var sokkene som kom fra skittentøykurven?) - Hvor ble nå den linken av, da?

Her er linken til historien om Amy som ( I likhet med sin mor og mine nåværende krapyler) har en forkjærlighet for ..hm... litt "delikate" klesplagg.

Jeg har forlengst investert i en solid skittentøykurv, og lært meg at skittent tøy hører hjemme nettopp der.

Festlige hundehistorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhhhh... min erfaring tilsier at det er de sure sokkene som smaker best :D.

Hva slags hunder har dere a`??! :D

Da får man dynke sokkene i vaskemidler, da... :P

(kanskje det bare er mine sokker som er så inni hampen sure at bikkja ikke rører dem?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...