Gå til innhold
Hundesonen.no

Drar i båndet

Hilde90

Recommended Posts

Du kan jo prøve å stanse hver gang han drar, og så vente til han tar kontakt med deg/båndet slakkes. Det tar tid i begynnelsen og er drit kjedelig, men det er verdt det.

Du kan jo prøve sele for å bli kvitt peselyden?

Hvordan er det forresten å holde igjen en papillon som drar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke funker å stoppe (noe det ikke gjorde med sheltien min, han bare sto der han også med stramt bånd) kan du jo bare snu på hæla og/ eller gjøre en vending til høyre/ venstre når han drar.

Hver gang han kommer på høyde med deg OG tar konrakt er det masse ros, men med en gang han går ut foran og begynner å dra snur du på hæla igjen.

Dette er helt prima å benytte klikker på, men fungerer også utmerket uten. :)

Det beste er å begynne å trene på dette hjemme i hagen el.l, også kan du jo alternativt bruke sele på gåtur. På den måten lærer du hunden at dersom han har halsbånd på er det IKKE lov til å trekke, men når selen er på er det "fritt frem".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet som deg ikke noe gøy nei :) Jeg dro litt i båndet stoppet opp og sa ''påplass'' etter noen ganger så gjorde Gizmo det han gikk fint påplass og da har jeg ikke det problemet lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på å IKKE si noe når du stopper eller snur, heller ikke når han snur seg mot deg!

Det at dere går videre er belønningen, spedd på med ros/ godbit mens båndet er slakt. :)

Når han på eget initiativ ta kontakt med deg MENS dere er i bevegelse skal det selvfølgelig belønnes MASSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...