Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvtilitt.


Ulvinne

Recommended Posts

Jeg er sjarmerende nok til at de jeg vil, liker meg, rappkjefta nok til å parkere de fleste, smart nok til å henge med på det meste og morsom selv når jeg ikke mener det.. :angry:

Sånn ser jeg på meg selv også, selv om jeg ikke akkurat er fornøyd med utseendet mitt så har jeg noen andre kvaliteter som dekker litt over det. Også er jeg flink på å være dronningen av selvironi, så folk ikke får noe å mobbe meg med som jeg ikke allerede vet om :P

Når det er sagt så slo eksen opp med meg fordi han var lei av min dårlige selvtillitt og konstante dissing av meg selv, men det snakker vi ikke om... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Hmmm....

har lest denne diskusjonen og jeg får inntrykk av at dere alle (foruten 2ne), er unge jenter kanskje i 16-årsalderen? :angry: Å føle seg truet av pene jenter er nonsens, de kan ikke noe mer for utseendet sitt enn alle andre, og de fortjener ikke å bli møtt med skepsisme eller sjalusi. Gi dem heller et smil og et kompliment, så vil du selv føle deg mye bedre og stoltere! (jenter er alt for dårlige til å gi hverandre komplimenter...)

Spørsmålet her var hvordan selvtillitten er, og det bunner i mange andre ting enn bare det ytre. Alle finner noe man trives med, og til syvende og sist går svært få rundt og har tanker om andre folks utseende. De som er mest opptatt av sitt eget utseende er som regel personen selv.

Selvtillitten går opp og ned for alle, men det gjelder å tvinge seg selv til ikke å være så negativ til seg selv. Så lenge man oppfører seg slik at man er tro mot seg selv og samtidig har en positiv innvirkning på folk, så overgår det alt annet.

De vakreste jentene jeg vet om er jenter (og gutter) med utstråling. De som bærer seg selv på en måte som gjør at andre smittes av dems væremåte og karisma. De som ikke gjemmer seg bak store, posete klær, og som ikke skjemmes av at det er litt å ta i både her og der. OG jeg kjenner mange nydelige jenter (utseendemessig) som ikke eier utstråling i det hele tatt.

Spre om deg med komplimenter både til deg selv og andre - det er vitaminkur for selvtillitten.

Hei hå! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er det dårlig selvtillit forbundet? Kan eg joine? :angry:

Hmm noe eg er fornøyd med? :rolleyes: *tenke*

At eg er sterk uten å trene? Nei.....

:rolleyes:

Fikk høre engang at eg hadde fin og barsk stemme. :( that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er det dårlig selvtillit forbundet? Kan eg joine? :angry:

Hmm noe eg er fornøyd med? :rolleyes: *tenke*

At eg er sterk uten å trene? Nei.....

:rolleyes:

Fikk høre engang at eg hadde fin og barsk stemme. :( that's it.

uh.. Har du sett deg i speilet i det siste du eller??

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Sånn ser jeg på meg selv også, selv om jeg ikke akkurat er fornøyd med utseendet mitt så har jeg noen andre kvaliteter som dekker litt over det. Også er jeg flink på å være dronningen av selvironi, så folk ikke får noe å mobbe meg med som jeg ikke allerede vet om :P

Når det er sagt så slo eksen opp med meg fordi han var lei av min dårlige selvtillitt og konstante dissing av meg selv, men det snakker vi ikke om... :(

du har da et vakkert utsende du da tullejente! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den :( Peneste gutten på sonen, jo :P

Bah! Pfft...osv. Eg la jo seff det BESTE bildet det gikk ann å ta av meg. Eg er som de hamburgerne som man ser reklame av som ser så utrolig deilig og godt ut men så får du en fissent lefse som ser ikke ut. :angry:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

har lest denne diskusjonen og jeg får inntrykk av at dere alle (foruten 2ne), er unge jenter kanskje i 16-årsalderen? :angry: Å føle seg truet av pene jenter er nonsens, de kan ikke noe mer for utseendet sitt enn alle andre, og de fortjener ikke å bli møtt med skepsisme eller sjalusi.

Svarer denne siden jeg skrev det du nevner. jeg kan ingenting for at jeg blir sjalu på en vakker kvinne. Jeg syns de er så heldige for at de er så vakre. Og dette er jo kanskje fordi jeg har lavere selvtillit pga utseendet mitt, og det er vanskelig å kontrollere selv. Jeg viser det jo slettes ikke på noe vis, og møter alle med samme sinn, selv om jeg kanskje tenker sånn inni meg. Og man kan bli misunnelig uansett alder. om man er 16 eller 40. Selv om jeg kan bli misunnelig på noen vakre folk, er jeg fornøyd med meg selv, har selvironi, humor og andre steke kvaliteter som gjør den til den jeg er. En av mine svakheter er kanskje at jeg lett lar meg beundre av andre, men ikke til det nivå at det plager meg på noe vis.

Jeg blir litt irritert når slanke folk sier at de er tykke, men det er jo bare et bevis på at nesten alle har noe de er misførnøyd med. Unødvendig ? ja, men sånn er bare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som klager på kiloer..

For det første så mener jeg man bør vurdere seg selv ut i fra andre kvaliteter enn utseende.. og hva andre måtte mene om ditt utseende, får bli deres problem. Man blir ikke trøkka lenger ned i søla enn man tillater.

..men om man likevel ikke er så happy for kiloene! Herlighet, har vi ikke hunder da?? :angry:

Ut på tur!!! Shake the bacon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! Pfft...osv. Eg la jo seff det BESTE bildet det gikk ann å ta av meg. Eg er som de hamburgerne som man ser reklame av som ser så utrolig deilig og godt ut men så får du en fissent lefse som ser ikke ut.

Den praksisen der høres velkjent ut - det er en grunn til at jeg står bak kameraet og ikke foran :( Vi får lage en klubb :angry:

Men jeg synes fortsatt du er kjekk da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den praksisen der høres velkjent ut - det er en grunn til at jeg står bak kameraet og ikke foran :( Vi får lage en klubb :P

Men jeg synes fortsatt du er kjekk da.. :P

Eyyyh! Get a room! :P

(Fullstendig OT, men måtte... :angry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer denne siden jeg skrev det du nevner. jeg kan ingenting for at jeg blir sjalu på en vakker kvinne. Jeg syns de er så heldige for at de er så vakre. Og dette er jo kanskje fordi jeg har lavere selvtillit pga utseendet mitt, og det er vanskelig å kontrollere selv. Jeg viser det jo slettes ikke på noe vis, og møter alle med samme sinn, selv om jeg kanskje tenker sånn inni meg. Og man kan bli misunnelig uansett alder. om man er 16 eller 40. Selv om jeg kan bli misunnelig på noen vakre folk, er jeg fornøyd med meg selv, har selvironi, humor og andre steke kvaliteter som gjør den til den jeg er. En av mine svakheter er kanskje at jeg lett lar meg beundre av andre, men ikke til det nivå at det plager meg på noe vis.

Jeg blir litt irritert når slanke folk sier at de er tykke, men det er jo bare et bevis på at nesten alle har noe de er misførnøyd med. Unødvendig ? ja, men sånn er bare mennesker.

Det var ikke ment spesielt til deg, altså. I tilfelle du missforstod meg; det jeg skrev var ment som et positivt råd slik at man ikke hele tiden vurderer seg selv om mot andre, men heller hver enkelt for seg selv. :angry:

Litt misunnelse er sunt, men sjalusi er kanskje litt mer negativt ladet. Regner med at du sikkert mente førstnevnte. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels.. er fornøyd med håret og øynene :( :angry:

Men fysj, skulle hatt litt mindre rumpe og lår :P

jeg stoler liksom ikke på det jeg vet om dere skjønner :P

Jeg blir veldig fort usikker på omjeg gjør ting riktig osv..

Men etter at jeg startet å trene hund så har selvtilliten min steget mye syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen superwoman men hvis jeg skulle gått rundt å tenkt på alt jeg hata på meg selv så kunne jeg like godt låst meg inne.

Håper at jeg har vokst såpass masse psykisk at jeg har andre verdier enn å nedverge meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt normalt fornøyd med meg selv. Har gått ned 15 kilo det siste halve året, og det gjorde endel med selvtillitten for min del. Føler at jeg kan ta på meg klær og se helt ok ut, i forhold til "feit" som jeg syntes før. ;) Ellers så er jeg ganske fornøyd med håret, bortsett fra den skalla flekken jeg har i bakhodet ;) , siden jeg er lur og napper ut hår.

Prøver å tenke på alle som er så uheldig at de har et handicap, sitter i rullestol, har mistet en arm eller et ben, er blinde osv. (håper ikke jeg fornærmer noen her inne nå? Det er hvertfall ikke meningen)

Da tenker jeg at det "lille" jeg har å klage på burde jeg egentlig skamme meg over. Burde heller være glad for at jeg ser nokså normal ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg er ikke noen superwoman men hvis jeg skulle gått rundt å tenkt på alt jeg hata på meg selv så kunne jeg like godt låst meg inne.

Håper at jeg har vokst såpass masse psykisk at jeg har andre verdier enn å nedverge meg selv :D

Det er rette holdninga :D Og du er da en flott jente du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lav selvtillit, og den har aldri hvert høy. Når jeg var yngre (rundt 15 år) brydde jeg meg ikke. Selvom folk sa dritt o.l. Men nå så bryr jeg meg veldig og derfor kommer den lave selvtillitten (tar ikke til meg noe særlig dritt da). Jeg har nok en grei vekt tilpassa høyden (ikke sikker), men ting ligger på feil steder. HAr midje, men etterfulgt av STORE hofter, og lår. Føler at jeg har liten overkropp, men ikke så liten fra midjen og ned :D Og som jeg sa før for å få meg til å føle litt bedre :D :høyre øyevipp er jeg fornøyd med. Men jeg vil nok aldri kunne si at, oi idag var jeg faktisk pen. Så min selvtillit er utrolig lav...

hehe,kjenner meg igjen på min barnslige måte der :D Typen min sier at jeg er den vakreste som finst! men jeg føler meg ikke helt trygg når jeg ser vakre jenter, i og med at han er flott og jeg ikke føler meg såå fin alltid :rolleyes: så dumt

Litt som meg det der ;)

EDIT: og da hjelper det ikke at han hele tiden er på bilting med "fine" damer (f.eks gatebil, me egne babes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvtillit har jo ikke bare med hvordan man ser ut! også andre ting. jeg har tørr ikke lese høyt, da får jeg panikk, og leser feil. jeg liker ikke å treffe mange folk fordi da føler jeg meg helt naken og redd. når jeg føler meg utrygg kan jeg stamma litt. jeg går sjelden ut å drikker pga fodle angst. jeg er redd folk skal spør meg om ting jeg ikke kan svare på! jeg føler jeg ikke er godnok til noe osv..

ellers er jeg fornøyd med leppene mine... så vet jeg at jeg ikke vil forandre på så mye (utrnom den store bilringen som plutselig lå rundt magen min) jeg er den jeg er! eg brker minimalt med tid forran speilet fordi jeg tenker at synest folk jeg er stygg, blir det ikke bedre om jeg stæsjer brunkrem i tryne! jeg mener at man må lære og være fornøyd med hvordan man ser ut!

de programmene på tv som viser at vis man oppererer nesen eller noe, blir man fornøyd med seg selv. det er helt sikkert ikke sant!! jeg er stort sett fornøyd, men har problemer med selvtillit, men ikke pga hvordan jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men trives bra med meg selv.

Om noen ikke liker meg, så er det dems problem tenker jeg alltid.

Så jeg tror selvtilliten min er sånn litt over gjennomsnittet iallefall. For jeg bryr meg overhodet ikke om hva folk mener om meg. Pluss at jeg kan le av meg selv når jeg driter meg ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...