Gå til innhold
Hundesonen.no

Vestnes i helga?

Henriette

Recommended Posts

Jeg skal til Vestnes! :(

Vi stiller også Sheltie!

Så nå lurer jeg fælt på hvem du er Ingrid :angry:

Jeg kommer til å stille Bøengens Enya, og jeg er nok den som lager mest lyd (les: jeg snakker høyt og ler enda høyere, begge deler på Stavangersk :P)

Så det er bare å komme bort alle sammen om dere ser meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikkje du som fekk DRIIITBRA premier på den nyyyydelige hunden i dag?

den som stilte i unghund, var det det`?

eller så var det junior :unsure:

var litt opptatt med å fiffe på hundene våre eg:-P

visst det var i unghund så var det vi som kom på siste i den klassen (men vi fekk rød sløyfe da), og visst det var i junior så va da vi som kom på andre ;) (mamma som stilte alle hundene asso...eg satt å børsta dei andre som ikkje var i ringen ;) )

dere slo oss ut, men det var sikkert ikkje sååå langt ifra ;)

Edit: fant ut at det var i unghund det var...da var det kanskje LITT langt ifra da... en smule forskjell på første og siste plass da men...hehe! vi fekk rød sløyfe i det minste da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte ut for første gang idag, og det gikk over all forventning!

Kritikk: 9 mnd søt brindle tispe. Bra ører og øyner. Fint underbitt. Bra hals. Korrekt overlinje. Bra vinkler, og bra front for alder. Bra bryst og poter, rører seg svært bra når hun vil. Bra pust og temperament.

Plassering: 1JK, 1JKK, HP, 1VK, CERT, BTK, BIR, BIG4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk: 9 mnd søt brindle tispe. Bra ører og øyner. Fint underbitt. Bra hals. Korrekt overlinje. Bra vinkler, og bra front for alder. Bra bryst og poter, rører seg svært bra når hun vil. Bra pust og temperament.

WOW! Grattis! ;)

det var jo kjempebra! kaslags rase stiller du ut?

Edit: såg det no på teksten ved siden av innlegget ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så moro da! eeegentlig liker eg ikkje bulldog raser og sånnt...synst dei er litt skumle...er noke med ansiktsutrykket. men noken kan faktisk vere litt skjønne ;)

p.s...Silje...er det sant at du fekk BIG 2 i dag? det er hvertfal kjempebra! hadde jo vert moro om det kom en sheltie til BIS også da men! grattis med dei gode resultata i dag! siden du allerede hadde slått ut vår hund så heia vi på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det veit eg...var der! hehe! fekk tilogmed tatt et bilde når dei stod oppstilt med premiane ;)

men når man blir BIR så går man jo videre til gruppebedømminga. ei vi kjenner sa at dei kom på andre i si gruppe...altså BIG 2

var jo uansett UTRULIG bra med BIR da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Enya hun ble BIR og fikk cert. Og det stemmer også at hun ble 2BIG og slo ut 12 andre raser ;)

Så kjekt at du likte henne da Ingrid, og su måtte jo bare ha kommet bort å snakket da ;)

Må bare legge til at BISvalp ble Grethe Olavessen sin nydelige sheltievalp, Lyngvetuns Fame and Fortune

Og 2BIS veteran ble også en Sheltie Sunborne Tip Top Trick Track

Så sheltien hadde en stor dag i vestnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe! er ganske sjenert så eg bruker ikkje så ofte å gå bort og snakke med folk på utstilling da:-P

mamma var bort og snakket med en mann som stod der borte da ;)

hehe! fekk litt råd om utstilling fra han ;)

tok bilde når dere stod oppstilt med BIR premien da:-P bere synd at eg ikkje fekk bilder av dine gledeshopp da ;)

er det rart at eg likte ho? ho var jo såå nydelig! en fortjent vinner!

så bra at det var sheltier som kom høgt opp da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater!

Bra PUST?? Det har jeg aldri hørt på en kritikk før :P er det sånn som er typisk å få for bulldog rasene?

GRATULERER SILJE! :):D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! visst det var samme dommer som vi hadde så kan det hende han meiner kondis...

han som var dommer for sheltiene skulle ha alle til å springe heile tida... :D

sikkert dobbelt så masse som andre dommere :rolleyes:

det var egentlig ganske moro :)

eller så kan det jo vere ånden da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Silje og Enya (igjen), Grete og Fame og Jan og Drillo! Kjempedag for sheltien dette her!

Saeta fikk endelig rødt igjen, dommeren likte avkledde jenter som han selv sa :D Slo faktisk noen i konkurranseklassen også, heldigvis amerikaneren :) Hadde blitt formærma ellers tror jeg...

Da er det herved sommerferie og ingen utstilling på 4 uker! Neste er Nesbyen, og da håper jeg pelsen er kommet enda mer :D

Grattis til alle andre som gjorde det bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Silje og Enya (igjen), Grete og Fame og Jan og Drillo! Kjempedag for sheltien dette her!

Saeta fikk endelig rødt igjen, dommeren likte avkledde jenter som han selv sa :D Slo faktisk noen i konkurranseklassen også, heldigvis amerikaneren :) Hadde blitt formærma ellers tror jeg...

Da er det herved sommerferie og ingen utstilling på 4 uker! Neste er Nesbyen, og da håper jeg pelsen er kommet enda mer :D

Grattis til alle andre som gjorde det bra også!

kaslags klasse stiller du i? (eg? nysgjerrig? neeeih :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja! stilte mot hunden vår også da!

vi blei nr. 5.... eg veit...da va siste, men vi fekk rød sløyfe så da var vi fornøgde :)

'

Jeg var strålende fornøyd med rødt! Fått 2 blå på rappen nå pga. manglende pels <_< Så jeg var hun som hoppet og spratt bortover med rødsløya :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

veit ikkje om eg såg at du hoppet bortover:-P hehehe!

klarte ikkje å følge så godt med på kaslags hunder som var dei andre, for imenst mamma var i ringen med tina (ho som kom på 5 plass i den klassen), så måtte eg børste den eine som stiller i åpen, og en anna fra junior som fekk HP og skulle stille i vinnerklassen(eller var det konkurranseklassen da heite?):-P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater!

Bra PUST?? Det har jeg aldri hørt på en kritikk før :P er det sånn som er typisk å få for bulldog rasene?

GRATULERER SILJE! :):D :D

Tusen takk :P Ja det er vel et kjent fenomen at bulldogene kan slite med pusten på grunn av sitt flate ansikt.. Og denne dommeren er svært opptatt av helse, så han bedømmer også utifra hvordan pusten til hunden er! Noe som i og for seg er kjempebra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...