Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund borte

oddis

Recommended Posts

Utklipp fra http://www.berner-sennen.no :

Berner Sennenhund stjålet utenfor Bryne

Bjørg Andreassen fikk nettopp telefon fra eierne av Cindy. Cindy er en Berner Sennenhund og av hennes oppdrett. Hun er forsvunnet og eierne er redd hun er stjålet. Nå trenger hun hjelp av dere.

Cindy går vanligvis løs på gården på Horpestad utenfor Bryne og har aldri stukket av. I går gikk hun i helene på han far som vanlig og ble sist sett der rundt kl. 13.00. Etter det har ingen sett henne. Hun er lett etter på alle tenkelig og utenkelige steder, men har ikke dukket opp. Politi er alarmert, det samme er Falken. Nå benytter Bjørg dere. Hun har ikke så mange adresser nede i Danmark hvor hun tilbringer ferien, så vær så snill spre informasjonen til alle dere kan tenke dere.

Hjelp familien å finne igjen Cindy.

Cindy er mørk i tegningene. Har kun et nesten usynlig hvitt bliss. Mørk tan farge og er nettopp passert 14 måneder.

Vær så snill..........HJELP OSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå for eierne å ta kontakt med lokale radiostasjoner og Reiseradioen (selvsagt! De har jo egne snutter i sendingen hver dag for mistet/funnet dyr!) for å få etterlyst hunden!

Det er den aller beste måten å nå mange mennesker på veldig raskt!

Lykke til,

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist da!

Sier som Lotta, få inn en melding på radio og evt lokaltv! Bruk avisen, med et bilde som vises.

Skjønner ikke hvordan noen kan sjtele et elsket kjæledyr... Helt på tryne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette min hund da(heldigvis), ikke kjenner jeg vedkommende heller. Ville bare prøve å hjelpe ved å kopiere annonsen fra Berner siden inn hit. Men jeg skal følge med på Berner siden og gi beskjed hvis den blir funnet. Siste som er lagt inn på http://www.berner-sennen.no/ er et bilde med følgende tekst: " Hjelp familien å finne igjen Cindy.

Cindy er mørk i tegningene. Har kun et nesten usynlig hvitt bliss. Mørk tan farge og er nettopp passert 14 måneder.

Vær så snill..........HJELP OSS."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på siden og så. Burde det ikke stå et telefon-nummer vi kan kontakte om vi skulle snuble over denne hunden? Står jo ingen plass hvem man skal kontakte..

(lite sannsynlig at jeg gjør det da jeg bor i et annet fylke, men.. for de det gjelder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for hjelpen med å etterlyse Cindy.

Hvis dere kan spre denne meldingen også, hadde det vært fint, for alle har krav på godmeldingen.

Det var utrolig god respons fra folk og mange gode forslag til måter å søke etter henne på, så hjertelig takk alle sammen.

Det hadde seg faktisk slik, at Cindy ble ubemerket med an far inn på låven da han kjøret inn noen store isolasjons"baller" eller noe sånt, sikker noe til drivhuset. Uansett, Cindy hadde klart å komme seg inn forran traktoren og var blitt klemt mellom isolasjonspakkene og veggen. Plassen hun satt igjen med var 25 cm bred. Der stod hun i 32 timer uten vann og mat og ingen hadde hørt henne hvis hun da i det hele tatt ga lyd fra seg. Det var et under at hun ble funnet og at hun faktisk var frisk og oppegående. Rogaland hadde 27 grader i skyggen disse to dagene.

Nå er i alle fall alt vel og hunden har det bra igjen, det samme har dermed hennes familie og selvfølgelig også jeg.

Når enden er god...... osv.

Bjørg W. Andreassen

----------------------------------------

HUFF :)

Mamma sa det faktisk.. At hun ville nå ha sjekket om ikke hunden var blitt innstengt noen plass på gården først..

Bra hun ble funnet før det var for sent i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra den kom tilbake...

Det var jo ikke i område jeg holder til så var nok ikke til så mye hjelp...

Men hvis noen savner noen hunde i oslo omårde er det bare å legge inn et innlegg eller sende meg en PM..

Så holder jeg utkikk på viking om det kan være en av de savnede som kommer inn.. Tar men 1 tlf eller en kjøre tur så finner jeg ut hvem hunder som er inne..

SÅ vet dere i såfall det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...