Gå til innhold
Hundesonen.no

Fisk eller hamster?


meg123

Recommended Posts

Skal snart flytte å da kan jeg endelig skaffe meg et dyr til :o

Men det er ikke noe stor leilighet og må også tenke litt på kosnader.

Aller først tenkte jeg på fisker. Har hatt det,å har forsatt akvariet.,men så var det det da at,fisker dør ganske fort(hvertfall de jeg hadde ;) )det er ikke noe stort akvarie,så det skal evnt kun være guppy,og andre småfisker. Men så synes jeg det er litt kjipt å kjøpe fisker til 50 kr og oppover som bare holdernoen måneder da :unsure:

Foret er jo også ganske dyrt å planter å sånn. Så etter litt tenking er vel ikk det "ønskedyra"

Så kom jeg til å tenke på hamster.Har aldri hatt det før,men hatt både kanin og marsvin. Hamster er små,søte,kan koses litt med,ikke for dye i drift og morsomme dyr.Men, alltid et men...leste litt om hamster da,å la bla merke til det at de kan være ganske skvetne,self individuelt da,men sto i hvertfall det.Så da ble jeg litt bekymra med tanke på om den omtrent kom til å dø av sjokk så fort bikkjene mine leiker litt høylytt :o

Noen som har noe info/gode råd osv til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både hamster og fisker!

Hamsterenen ble 1 år gammel, noe som er en vanlig alder hos hamstre. Loiz var kjempesøt, snill, og kosete når hun ville. Men må inrømme at det ikke var et så spennende dyr som jeg trodde. I begynnelsen var det så klart det, men konklusjonen ble fort at det ikke var så mye liv i dyret. ...før om natten! Og da var hun i stor aktivitet, løpende på hjulet sitt, som kunne være litt irriterende å høre på når jeg skulle sove..

Men allikevel ble jeg jo glad i henne, hun hadde jo sine kosete, og lekne øyeblikk, og da var hun et lite sjarmerende dyr :o Vært klar over at det er et nattdyr og bare er våken noen få timer om dagen..

Det du må ha til hamsteret er et bur med flere aktiviteter, ikke bare hjul, et "hus" hvor den kan sove i, vatt du skal ha i det "huset", matskål og vanndispenser, for, høy,noe å gnage på..

Når det gjelder fisk, er kanskje ikke de det mest spennende dyret heller, men det er fint å se på og gir en god atmosfære i rommet. Alt du trenger å gjøre er å gi dem mat hver dag og gjøre rent akvariet innimellom.. Jeg vil nok tro det er mye billigere med fisker.. Plantene holder veldig lenge og trenger sjeldent å byttes ut. Dessuten holder en boks med fiskemat mye lengre enn man tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både hamster og fisker!

Hamsterenen ble 1 år gammel, noe som er en vanlig alder hos hamstre. Loiz var kjempesøt, snill, og kosete når hun ville. Men må inrømme at det ikke var et så spennende dyr som jeg trodde. I begynnelsen var det så klart det, men konklusjonen ble fort at det ikke var så mye liv i dyret. ...før om natten! Og da var hun i stor aktivitet, løpende på hjulet sitt, som kunne være litt irriterende å høre på når jeg skulle sove..

Men allikevel ble jeg jo glad i henne, hun hadde jo sine kosete, og lekne øyeblikk, og da var hun et lite sjarmerende dyr :o Vært klar over at det er et nattdyr og bare er våken noen få timer om dagen..

Det du må ha til hamsteret er et bur med flere aktiviteter, ikke bare hjul, et "hus" hvor den kan sove i, vatt du skal ha i det "huset", matskål og vanndispenser, for, høy,noe å gnage på..

Når det gjelder fisk, er kanskje ikke de det mest spennende dyret heller, men det er fint å se på og gir en god atmosfære i rommet. Alt du trenger å gjøre er å gi dem mat hver dag og gjøre rent akvariet innimellom.. Jeg vil nok tro det er mye billigere med fisker.. Plantene holder veldig lenge og trenger sjeldent å byttes ut. Dessuten holder en boks med fiskemat mye lengre enn man tror..

Hmmm,akkurat det motsatte av det jeg trodde da ;) jeg som var så sikker på at hamster var billigere :unsure:

Synes plantene var dårlig,dyre og holdt kort,men kan jo være jeg kjøpte noen dårlige planter da?Å sså det at fisker er så dyre synes jeg,så holder dem så kort :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsterenen ble 1 år gammel, noe som er en vanlig alder hos hamstre.

1år, oi, å vi som trodde Lulu ikke var gammel når hun døde nesten 3år gammel..... :P

Hamstere er sære dyr, allefall Lulu, grettn dame som sov om dagen, ble grettn om vi vekte henne, ville ikke kose særlig og hatet at vi skiftet på buret for da måtte hun omorgansiere alt på nytt, det drev hun med, høylytt) flere netter etter hver gang vi skiftet (og litt ellers)....

En hamster dauer verken av hunderbjeff eller høy musikk... Men å "tvinges" til å være våken hver dag for å leke og dulles med forkorter dyret levetid siden det ikke får skjønnhetssøvnen de trenger.. Noe Lulu egentilg motbeviser om 1år er vanlig levetid, men vi ble nå fortalt det allefall..

Så Fisk vil jeg foreslå... De er dekorative og bråker ikke.... :P

Eller ingenting, det er enda billigere....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, trekker tilbake det om at hamsteren vanlligvis lever i 1 år.. Når jeg tenker meg om, så kan det faktisk hende at du har rett, at det er 3 år som er vanlig! Nei, nå ble jeg skikkelig usikker her fakstisk.. Det kan hende det er jeg som surrer, er så lenge siden jeg hadde hamster og har lest om dem.. Men en ting er sikkert da, det er i alle fall ikke mange år et hamster lever :P

Hmmm,akkurat det motsatte av det jeg trodde da ;) jeg som var så sikker på at hamster var billigere :unsure:

Synes plantene var dårlig,dyre og holdt kort,men kan jo være jeg kjøpte noen dårlige planter da?Å sså det at fisker er så dyre synes jeg,så holder dem så kort :unsure:

Du kan jo eventuelt spørre betjeningen om hvilke planter som anbefales til ditt bruk, hvordan du skal stelle de, hvor lenge de lever og sånt noe.. Det kan være lurt å ha en algefisk i akvariet.. Den vil holde akvariet rent, og om jeg ikke tar feil, så gjør de godt for plantene også. Dessuten er algefisk så kule B) :P

Endret av mod Scorp: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig levealder for hamster er mellom 1-3 år.

Jeg ville definitivt valgt hamster! Med dem kan du leke, kose og stelle, det eneste du kan med fisk, er se på, mate og rengjøre. Jeg kan si som min sjef sa på dyrebutikken, et akvarium skal man se på som et spennende og tidkrevende møbel. Jeg hadde fisker, men gikk lei av dem, har ikke fisker nå, kjenenr at jeg får tilbake lysten, men det kommer nok ikke på tale, i og med at jeg vet at etter litt blir jeg bare lei igjen..Hamster har jeg altid hatt lyst på, de er så søte så! ;) Alle hamstere har forskjellig personelighet, hvis man håndterer dem riktig, så blir de nok veldig flotte dyr. Når de først er våken om dagen, så er de som regel sosiale og ute etter kontakt med eier :P De på butikken er så søte, med en gang vi kommer inn på bakrommet (de har unger, så de kan ikke være sammen med de andre), så klatrer de på sprinklene for å bli klødd på magen :P

Men husk, at uansett hva du velger, så er det viktig å lese om dyret/fisken og om renhold o.l.

Og du, hvis fiskene dine dør etter noen måneder, så er det noe feil med miljøet :P

Du må regne med en tusenlapp for både hamster og fisk. Nå vet ikke jeg hvilket utstyr du har til akvariet, men det er dyrt å kjøpe det som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, hvis fiskene dine dør etter noen måneder, så er det noe feil med miljøet :P

Du må regne med en tusenlapp for både hamster og fisk. Nå vet ikke jeg hvilket utstyr du har til akvariet, men det er dyrt å kjøpe det som mangler.

Takk for inn spill :P Ja sikkert noe feil med miljøet,åsså var det noen av fiskene som stadig var borti å plukka på de små ;) synes det var litt vanskelig å ha vannet perfekt å sånn jeg.

Men ang pris. Vet du hvor mye et hamster koster?

Jeg har vært i en dyrebutikk å der kosta dem 50 kr.,men vet ikke om det er vanlig pris på dem jeg?Åsså må jeg jo ha bur å sånn da self,men tenkte å kjøpe det brukt.

Så Fisk vil jeg foreslå... De er dekorative og bråker ikke.... :P

Eller ingenting, det er enda billigere....... :P

:P

Endret av Mod Scorp: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til akvarie planter vil jeg anbefale deg å kjøpe noen som heter Anubias. Disse fåes i forskjellige høder. De koster 75 kr. per plante der jeg jobber, men det er den planten som tåler mest. Jeg kjøpte selv en sånn plante for 3-4 år siden og har den enda. Den har vokst noe sinnsykt, så jeg har delt den opp og har den nå 4 forskjellige steder i akvariet + at jeg har tatt en del i det andre akvariet mitt.

Guppy'en er egentlig en ganske hardfør fisk. Jeg hadde mange guppyer før og de levde veldig lenge. I butikken hvor jeg jobber koster hunnene 30,- og hannene 35,-

En boks med mat koster 120,- for den mellomste boksen og jeg har en sånn boks i mange måneder! Fiskene skal ha mat max (!) en gang om dagen og aldri mer enn de klarer å spise opp i løpet av et par minutter. Jo mere du fòrer, jo mer "problemer" vil du få i akvariet ditt. Fòret som ikke blir spist, omdannes til avfallstoffer, som fører til algevekst og i verste fall nitritt i vannet. Nitritt er rein gift for fiskene og dette fører til at fiskene dør.

En algeeter trenger du ikke å ha oppi akvariet før du får problemer med alger. Da har de ingenting å spise og du må dermed fòre dem og det kan gi problemer for plantene. Det du kan gjøre for å hindre algevekst er å ha masse planter i akvariet. Det er anbefalt at 80% av bunnen er dekket av hurtigvoksende planter. Planter og alger lever av det samme, men har du oppi hurtigvoksende planter, vil de bruke opp næringen som algene trenger før algene begynner å vokse.

Jeg må si jeg heller hadde valgt et akvarium enn en hamster. Nå ser jeg det allerede har kommet masse bra info om hamster, så jeg orker ikke å skrive det opp igjen ;)

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk, IKKE bruk hamstervatt! Så noen skrev at du trengte det lenger opp her..

Sitat fra www.ramseszoo.com hvor det forøvrig står mye bra om bl.a. hamster: "Jeg vil ikke anbefale å gi hamsteren såkalt hamstervatt. Slik vatt er syntetisk og er laget av lange fibere som kan skade hamsteren. I tillegg kommer dyret sannsynligvis på et tidspunkt til å svelge noe av vatten, og det vil kunne føre til forstoppelse, som kan utvikle seg til å bli veldig alvorlig og kanskje dødelig. Hamstervatt må ikke under noen omstendigheter puttes i buret hvis du har babyer. Ungene kan blir kvalt av fibre som surrer seg rundt halsen, eller bein kan bli dratt av."

Ellers kan det bli ganske dyrt å ha hamster. Jeg brukte selv ca 1500,- da jeg kjøpte inn alt, i tillegg må jeg kjøpe fôr og spon nå og da. Nylig brukte jeg også en tusenlapp på en nettbutikk. Jeg har jo fetthale-gerbil da, men den ligner mye på hamster både "inni og uttapå" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart flytte å da kan jeg endelig skaffe meg et dyr til :P

Men det er ikke noe stor leilighet og må også tenke litt på kosnader.

Aller først tenkte jeg på fisker. Har hatt det,å har forsatt akvariet.,men så var det det da at,fisker dør ganske fort(hvertfall de jeg hadde ;) )det er ikke noe stort akvarie,så det skal evnt kun være guppy,og andre småfisker. Men så synes jeg det er litt kjipt å kjøpe fisker til 50 kr og oppover som bare holdernoen måneder da :unsure:

Foret er jo også ganske dyrt å planter å sånn. Så etter litt tenking er vel ikk det "ønskedyra"

Så kom jeg til å tenke på hamster.Har aldri hatt det før,men hatt både kanin og marsvin. Hamster er små,søte,kan koses litt med,ikke for dye i drift og morsomme dyr.Men, alltid et men...leste litt om hamster da,å la bla merke til det at de kan være ganske skvetne,self individuelt da,men sto i hvertfall det.Så da ble jeg litt bekymra med tanke på om den omtrent kom til å dø av sjokk så fort bikkjene mine leiker litt høylytt :P

Noen som har noe info/gode råd osv til meg?

Vi hadde hamster engang! Den tålte i alle fall alt støyet fra hundene :P Kan jo kose mer med en hamster, mens en fisk kan du bare se på gjennom glass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inn spill :P Ja sikkert noe feil med miljøet,åsså var det noen av fiskene som stadig var borti å plukka på de små ;) synes det var litt vanskelig å ha vannet perfekt å sånn jeg.

Men ang pris. Vet du hvor mye et hamster koster?

Jeg har vært i en dyrebutikk å der kosta dem 50 kr.,men vet ikke om det er vanlig pris på dem jeg?Åsså må jeg jo ha bur å sånn da self,men tenkte å kjøpe det brukt.

50 kroner var da skrekkelig billig, det var ikke dverghamster da? Hos oss koster et hamster 150 kroner, synes det er ganske rimelig, nesten for rimelig. Hadde foretrukket at det kostet mer, sånn at ikke barn bare kom og sa til foreldrene sine "mamma, kan jeg få et hamster, det koster jo bare 150 kroner!".

Det blir så klart mye billigere å kjøpe det brukt, et godt hamsterbur, med masse tuneller som går utenfor buret, løpehjul, hus og andre nødvendige saker koster hos oss nå 350! det er på tilbud da, jeg regner med at samme tilbudet finner sted i din dyrebutikk hvis den har samme levrandøren på varer.

Nå må det nevnes at sånne tuneller, ikke er høyst nødvendig, men gir klart hamsteret ditt mer å gjøre. Men som sagt, hvis du finner noe godt brukbart, så er det best å kjøpe brukt. Husk bare å unngå et bur som kun er av plast, sånn at det er blått på nedre delen og gjennomsiktig på den øvre, da har hamsteret mye lettere for å lide av overoppheting. Sprinkelbur er det beste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kroner var da skrekkelig billig, det var ikke dverghamster da? Hos oss koster et hamster 150 kroner, synes det er ganske rimelig, nesten for rimelig. Hadde foretrukket at det kostet mer, sånn at ikke barn bare kom og sa til foreldrene sine "mamma, kan jeg få et hamster, det koster jo bare 150 kroner!".

Det blir så klart mye billigere å kjøpe det brukt, et godt hamsterbur, med masse tuneller som går utenfor buret, løpehjul, hus og andre nødvendige saker koster hos oss nå 350! det er på tilbud da, jeg regner med at samme tilbudet finner sted i din dyrebutikk hvis den har samme levrandøren på varer.

Nå må det nevnes at sånne tuneller, ikke er høyst nødvendig, men gir klart hamsteret ditt mer å gjøre. Men som sagt, hvis du finner noe godt brukbart, så er det best å kjøpe brukt. Husk bare å unngå et bur som kun er av plast, sånn at det er blått på nedre delen og gjennomsiktig på den øvre, da har hamsteret mye lettere for å lide av overoppheting. Sprinkelbur er det beste :P

Jo kan godt hende det var dverge det kanskje. Men 150 var ikk så dyrt det heller da.

Men det buret hos dere hørtes da flott ut! Kan jeg spørre hvor du jobber henn?(el blir det reklame da? :unsure: )

Å er det noen annen forskjell på dverg og vanlig enn størrelsen??

I forhold til akvarie planter vil jeg anbefale deg å kjøpe noen som heter Anubias. Disse fåes i forskjellige høder. De koster 75 kr. per plante der jeg jobber, men det er den planten som tåler mest. Jeg kjøpte selv en sånn plante for 3-4 år siden og har den enda. Den har vokst noe sinnsykt, så jeg har delt den opp og har den nå 4 forskjellige steder i akvariet + at jeg har tatt en del i det andre akvariet mitt.

Wow! såå lenge,hmm da har jeg enten gjort noe kjempefeil eller fått noe innmari dårlig planter ;):P

Takk for tipset!

Endret av mod Scorp: dobbelpost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig levealder for hamster er mellom 1-3 år.

Da hadde jeg ikke HELT feil da.. Var jo ikke så langt ifra ;)

Husk, IKKE bruk hamstervatt! Så noen skrev at du trengte det lenger opp her..

Sitat fra www.ramseszoo.com hvor det forøvrig står mye bra om bl.a. hamster: "Jeg vil ikke anbefale å gi hamsteren såkalt hamstervatt. Slik vatt er syntetisk og er laget av lange fibere som kan skade hamsteren. I tillegg kommer dyret sannsynligvis på et tidspunkt til å svelge noe av vatten, og det vil kunne føre til forstoppelse, som kan utvikle seg til å bli veldig alvorlig og kanskje dødelig. Hamstervatt må ikke under noen omstendigheter puttes i buret hvis du har babyer. Ungene kan blir kvalt av fibre som surrer seg rundt halsen, eller bein kan bli dratt av."

Jøss, det visste jeg ikke.. Da jeg hadde hamster, brukte vi hamstervatt, det hadde jeg lært at den måtte ha.. Men hva brukes i steden da? Og hvorfor selger dyrebutikkene det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kroner var da skrekkelig billig, det var ikke dverghamster da? Hos oss koster et hamster 150 kroner, synes det er ganske rimelig, nesten for rimelig. Hadde foretrukket at det kostet mer, sånn at ikke barn bare kom og sa til foreldrene sine "mamma, kan jeg få et hamster, det koster jo bare 150 kroner!".

Det blir så klart mye billigere å kjøpe det brukt, et godt hamsterbur, med masse tuneller som går utenfor buret, løpehjul, hus og andre nødvendige saker koster hos oss nå 350! det er på tilbud da, jeg regner med at samme tilbudet finner sted i din dyrebutikk hvis den har samme levrandøren på varer.

Nå må det nevnes at sånne tuneller, ikke er høyst nødvendig, men gir klart hamsteret ditt mer å gjøre. Men som sagt, hvis du finner noe godt brukbart, så er det best å kjøpe brukt. Husk bare å unngå et bur som kun er av plast, sånn at det er blått på nedre delen og gjennomsiktig på den øvre, da har hamsteret mye lettere for å lide av overoppheting. Sprinkelbur er det beste ;)

Hvor jobber du????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det visste jeg ikke.. Da jeg hadde hamster, brukte vi hamstervatt, det hadde jeg lært at den måtte ha.. Men hva brukes i steden da? Og hvorfor selger dyrebutikkene det.. :P

Fra samme link som jeg skrev tidligere: "Det absolutt beste er rett og slett toalettpapir. Gi hamsteren ubleket og ufarget toalettpapir som du har revet i mindre biter. Du kan i tillegg legge en liten høydott i et hjørne." Jeg har lest mange plasser om farene ved hamstervatt osv, men det er den eneste linken jeg kommer på nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fiskene skal ha mat max (!) en gang om dagen og aldri mer enn de klarer å spise opp i løpet av et par minutter. Jo mere du fòrer, jo mer "problemer" vil du få i akvariet ditt. Fòret som ikke blir spist, omdannes til avfallstoffer, som fører til algevekst og i verste fall nitritt i vannet. Nitritt er rein gift for fiskene og dette fører til at fiskene dør."

oj, jeg tror jeg har fôret mine litt mye, men har først fått problemer nå. Alle fiskene bla "blåst" opp og skjellene stod nesten rett ut. Alle døde.

Har aldri hatt hamster før(men endel venner som har hatt det). Fisker har jeg hatt i en del år nå, og det er egentlig veldig greit. De fiskene jeg hadde kunne leve lenge, og det va veldig lenge! Den første planten vi kjøpte lever enda, og det er vel 5-6 år siden! (vet ikke hva den heter, men kan sende et bilde senere) Jeg har kjøpt som regel billige tetraer (neontetraer, kardinaltetraer, glødetetraer og svarte neontetraer kostet ca. 10-12 kr)+guppyer som kostet 20 kr for hunn og 20 kr for hann. Guppyene døde ganske fort i mitt akvarium, men jeg har den følelsen av av tetraene kunne bli iallefall i 1 år! I tillegg hadde jeg sebrafisker, "sugekopper"(sånne som suger på ruta og alger og sånn) og sneglespisere(+en kampfisk som jeg ikke ville hatt i akvarium med andre fisker!) Utstyret jeg har er akvariumet, stativ, bakgrunn, lys m/automatisk på&avslukker, pumpe og termometer. Jeg har nå to planter+grusen da. Maten holder lenge! Det fine er at du kan dra på ferie og bare ha oppi feriefôr, det kan man vel ikke med hamsteren... Det negative er at du må holde akvariumet fint, men det er ikke vanskelig hvis du gjør det regelmessig. (kanskje lurt å kjøpe renseutstyr da :P ) Akvarium er pent å se på, og lager heller ikke lyd eller lukter. Kanskje litt morsommere med hamster, for den kan du leke, kose, klappe osv. med, men den tar sikkert mer tid også. Dessuten lager den lyder og lukter sikkert litt av også!

Lykke til med valget, enten det blir hamster, akvarium, noe annet eller ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dverghamster. Han var absolutt veldig billig i drift. Tror i løpet av de 2 årene han levde kjøpte 3 sekker med spon, 3 med høy. Kan fint bruke bomull i huset. Se på finn.no etter bur, så får du det veldig billig. Vi kjøpte nytt habittrail bur og bygde på masse med mye ganger og sånt.

Synes det var koslig med hamster, selv om vi ikke la så mye arbeid i å gjøre han tam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...