Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden under dyna?


Yodel

Recommended Posts

Så, jeg har ikke et godt forhold til mine hunder fordi de ikke ligger i senga mi jeg da? Vel, putt 5 Rottweilere i senga di du, og kos deg med det gode forholdet dere får. :P

Har jeg sagt at du ikke har et godt forhold til hundene dine? Mener bare at om hunden får sove i sengen så kan det styrke foholdet mellom hund og eier. Har ikke hatt fem rottweilere i sengen, men holder det med tre schäfere i en 90 cm bred seng?

Så, folk som ikke har hundene sine i senga plasserer valper helt alene på et rom? Du imponerer meg stort.

Nei, det er ikke det jeg mener (leser du hva jeg skriver?), bare nevnte det siden det var så mange som mente at hunden burde holdes utenfor soverommet. Akkurat det er ikke galt i seg selv, men at folk kan få seg til å stenge små valper alene i egne rom hele første natten de er i sitt nye hjem synes jeg faktisk er direkte slemt. Vet ikke hva du synes jeg, ville du stengt den åtte uker gamle valpen alene inne på vaskerommet første natten den var hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

LiLi sover i senga ja, under dyna om hun vil, og det vil hun som regel når det er kaldt.

Nå for tiden, midt på natten pleier hun å hoppe opp i senga over og oppå Mini for å leke da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at du ikke har et godt forhold til hundene dine? Mener bare at om hunden får sove i sengen så kan det styrke foholdet mellom hund og eier. Har ikke hatt fem rottweilere i sengen, men holder det med tre schäfere i en 90 cm bred seng?

At du velger å ha dine hunder i senga er din hodepine. At du tror dere får et bedre forhold får også være din hodepine, men måten du skriver ting på får folk til å tenke at: Hey - har man ikke hunden i senga får man ikke et så bra forhold tilhunden sin som Emilie har altså. Jeg må få gratulere deg, du må jo ha et unikt forhold til dine hunder. De skjønner vel hva du tenker og de. :P

Nei, det er ikke det jeg mener (leser du hva jeg skriver?), bare nevnte det siden det var så mange som mente at hunden burde holdes utenfor soverommet. Akkurat det er ikke galt i seg selv, men at folk kan få seg til å stenge små valper alene i egne rom hele første natten de er i sitt nye hjem synes jeg faktisk er direkte slemt. Vet ikke hva du synes jeg, ville du stengt den åtte uker gamle valpen alene inne på vaskerommet første natten den var hos deg?

Ja, jeg leser hva du skriver, og du skrev det i samme setning hvor du hentyder at du har et mye bedre forhold til dine hunder enn hva jeg har til mine. Nå kjenner du ikke meg, ikke mine hunder, og du vet intet om vårt forhold. Så det beste er vel egentlig at du godtar at folk ikke vil ha hunder på rommet sitt i steden for å komme med svada om gode forhold. Jeg kjenner til mange som har hundene sine i senga men som ikke har noe godt forhold til hundene sine av den grunn.

JEG vil IKKE ha hunder i soverommet. Når jeg får en liten valp inn i huset har jeg mine egne metoder, men det innebærer IKKE at hunden skal inn på soverommet.

Hunder er hunder, glem ikke det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du velger å ha dine hunder i senga er din hodepine. At du tror dere får et bedre forhold får også være din hodepine, men måten du skriver ting på får folk til å tenke at: Hey - har man ikke hunden i senga får man ikke et så bra forhold tilhunden sin som Emilie har altså. Jeg må få gratulere deg, du må jo ha et unikt forhold til dine hunder. De skjønner vel hva du tenker og de. :P

Jeg skrev ikke at man fikk et bedre forhold, men at det KAN styrke forholdet. Føler du deg truffet fordi jeg skrev et innlegg du tolket feil så var det virkelig ikke meningen, men du trenger ikke å være spydig av den grunn. Og takk for gratulasjon, jeg har et unikt forhold til mine hunder :P

Ja, jeg leser hva du skriver, og du skrev det i samme setning hvor du hentyder at du har et mye bedre forhold til dine hunder enn hva jeg har til mine. Nå kjenner du ikke meg, ikke mine hunder, og du vet intet om vårt forhold. Så det beste er vel egentlig at du godtar at folk ikke vil ha hunder på rommet sitt i steden for å komme med svada om gode forhold. Jeg kjenner til mange som har hundene sine i senga men som ikke har noe godt forhold til hundene sine av den grunn.

JEG vil IKKE ha hunder i soverommet. Når jeg får en liten valp inn i huset har jeg mine egne metoder, men det innebærer IKKE at hunden skal inn på soverommet.

Hunder er hunder, glem ikke det. ;)

Jeg skriver da heller ingenting om ditt forhold til dine hunder, det vet jeg ingenting om og det interresserer meg midt bak hva du gjør med dem. Og igjen, hvis du leser hva jeg skriver så ser du vel at jeg godtar at folk ikke har hundene på soverommet! Folk får vel gjøre det de vil med hundene sine, så får jeg gjøre det jeg vil med mine.

Og i måten du skriver ditt innlegg så virker det som om du mener ALLE hunder ikke har noe å gjøre i menneskers seng, og jeg ville bare kommentere at det gjelder kanskje for deg og dine hunder, men ikke for alle.

Edit: Kan du vise meg hvor jeg har lagt ut om DEG og hundene DINE, og forholdet dere i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azaar ligger i senga mi, og det skulle da virkelig bare mangle! Det mener han selv, ihvertfall. Mynder aksepterer kun det beste av det beste. Men han er korthåret og lukter ikke "bikkje", så jeg har ingen problemer med det, selv om jeg er allergisk mot hunder. Han har ligget i senga mi siden jeg fikk ham, og det sparte meg for mange tisseturer om natta. Første natta sov han som en stein i åtte timer uten å måtte gå ut. Deilig! Når jeg får min sloughi nr 2, skal han også i køya fra første natta. Dobbel "varmeflaske" for meg! Hurra!

Min forrige hund, en diger boerboel, sov også i senga. Men han var av den sjeldne sorten mastiff som ikke snorket eller prompet. Og han var skrekkelig søt der han lå. En vakker dag, når jeg bor i eget hus, skal jeg ha to boerboels og to sloughis. Og hele hurven skal få sove i senga. Men den må være kingsize!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...