Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden under dyna?

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Så, jeg har ikke et godt forhold til mine hunder fordi de ikke ligger i senga mi jeg da? Vel, putt 5 Rottweilere i senga di du, og kos deg med det gode forholdet dere får. :P

Har jeg sagt at du ikke har et godt forhold til hundene dine? Mener bare at om hunden får sove i sengen så kan det styrke foholdet mellom hund og eier. Har ikke hatt fem rottweilere i sengen, men holder det med tre schäfere i en 90 cm bred seng?

Så, folk som ikke har hundene sine i senga plasserer valper helt alene på et rom? Du imponerer meg stort.

Nei, det er ikke det jeg mener (leser du hva jeg skriver?), bare nevnte det siden det var så mange som mente at hunden burde holdes utenfor soverommet. Akkurat det er ikke galt i seg selv, men at folk kan få seg til å stenge små valper alene i egne rom hele første natten de er i sitt nye hjem synes jeg faktisk er direkte slemt. Vet ikke hva du synes jeg, ville du stengt den åtte uker gamle valpen alene inne på vaskerommet første natten den var hos deg?

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

LiLi sover i senga ja, under dyna om hun vil, og det vil hun som regel når det er kaldt.

Nå for tiden, midt på natten pleier hun å hoppe opp i senga over og oppå Mini for å leke da :P

Skrevet

Har jeg sagt at du ikke har et godt forhold til hundene dine? Mener bare at om hunden får sove i sengen så kan det styrke foholdet mellom hund og eier. Har ikke hatt fem rottweilere i sengen, men holder det med tre schäfere i en 90 cm bred seng?

At du velger å ha dine hunder i senga er din hodepine. At du tror dere får et bedre forhold får også være din hodepine, men måten du skriver ting på får folk til å tenke at: Hey - har man ikke hunden i senga får man ikke et så bra forhold tilhunden sin som Emilie har altså. Jeg må få gratulere deg, du må jo ha et unikt forhold til dine hunder. De skjønner vel hva du tenker og de. :P

Nei, det er ikke det jeg mener (leser du hva jeg skriver?), bare nevnte det siden det var så mange som mente at hunden burde holdes utenfor soverommet. Akkurat det er ikke galt i seg selv, men at folk kan få seg til å stenge små valper alene i egne rom hele første natten de er i sitt nye hjem synes jeg faktisk er direkte slemt. Vet ikke hva du synes jeg, ville du stengt den åtte uker gamle valpen alene inne på vaskerommet første natten den var hos deg?

Ja, jeg leser hva du skriver, og du skrev det i samme setning hvor du hentyder at du har et mye bedre forhold til dine hunder enn hva jeg har til mine. Nå kjenner du ikke meg, ikke mine hunder, og du vet intet om vårt forhold. Så det beste er vel egentlig at du godtar at folk ikke vil ha hunder på rommet sitt i steden for å komme med svada om gode forhold. Jeg kjenner til mange som har hundene sine i senga men som ikke har noe godt forhold til hundene sine av den grunn.

JEG vil IKKE ha hunder i soverommet. Når jeg får en liten valp inn i huset har jeg mine egne metoder, men det innebærer IKKE at hunden skal inn på soverommet.

Hunder er hunder, glem ikke det. :P

Skrevet

At du velger å ha dine hunder i senga er din hodepine. At du tror dere får et bedre forhold får også være din hodepine, men måten du skriver ting på får folk til å tenke at: Hey - har man ikke hunden i senga får man ikke et så bra forhold tilhunden sin som Emilie har altså. Jeg må få gratulere deg, du må jo ha et unikt forhold til dine hunder. De skjønner vel hva du tenker og de. :P

Jeg skrev ikke at man fikk et bedre forhold, men at det KAN styrke forholdet. Føler du deg truffet fordi jeg skrev et innlegg du tolket feil så var det virkelig ikke meningen, men du trenger ikke å være spydig av den grunn. Og takk for gratulasjon, jeg har et unikt forhold til mine hunder :P

Ja, jeg leser hva du skriver, og du skrev det i samme setning hvor du hentyder at du har et mye bedre forhold til dine hunder enn hva jeg har til mine. Nå kjenner du ikke meg, ikke mine hunder, og du vet intet om vårt forhold. Så det beste er vel egentlig at du godtar at folk ikke vil ha hunder på rommet sitt i steden for å komme med svada om gode forhold. Jeg kjenner til mange som har hundene sine i senga men som ikke har noe godt forhold til hundene sine av den grunn.

JEG vil IKKE ha hunder i soverommet. Når jeg får en liten valp inn i huset har jeg mine egne metoder, men det innebærer IKKE at hunden skal inn på soverommet.

Hunder er hunder, glem ikke det. ;)

Jeg skriver da heller ingenting om ditt forhold til dine hunder, det vet jeg ingenting om og det interresserer meg midt bak hva du gjør med dem. Og igjen, hvis du leser hva jeg skriver så ser du vel at jeg godtar at folk ikke har hundene på soverommet! Folk får vel gjøre det de vil med hundene sine, så får jeg gjøre det jeg vil med mine.

Og i måten du skriver ditt innlegg så virker det som om du mener ALLE hunder ikke har noe å gjøre i menneskers seng, og jeg ville bare kommentere at det gjelder kanskje for deg og dine hunder, men ikke for alle.

Edit: Kan du vise meg hvor jeg har lagt ut om DEG og hundene DINE, og forholdet dere i mellom?

Skrevet

Atheo er ikke engang på soverommet. Det er vår plass. Han sover i gangen, nå med burdøra oppe, så har han hele gangen for seg selv.

Skrevet

Azaar ligger i senga mi, og det skulle da virkelig bare mangle! Det mener han selv, ihvertfall. Mynder aksepterer kun det beste av det beste. Men han er korthåret og lukter ikke "bikkje", så jeg har ingen problemer med det, selv om jeg er allergisk mot hunder. Han har ligget i senga mi siden jeg fikk ham, og det sparte meg for mange tisseturer om natta. Første natta sov han som en stein i åtte timer uten å måtte gå ut. Deilig! Når jeg får min sloughi nr 2, skal han også i køya fra første natta. Dobbel "varmeflaske" for meg! Hurra!

Min forrige hund, en diger boerboel, sov også i senga. Men han var av den sjeldne sorten mastiff som ikke snorket eller prompet. Og han var skrekkelig søt der han lå. En vakker dag, når jeg bor i eget hus, skal jeg ha to boerboels og to sloughis. Og hele hurven skal få sove i senga. Men den må være kingsize!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...