Gå til innhold
Hundesonen.no

Burbruk

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

vi bruker bur i bilen og på utstillinger, har vi bur hjemme til våres hunder så står de åpen og er det mulig så tar vi av døren.

Har vi løpske tisper og hannhund i hus er det en selfølge å bruke bur om ikke vi skal parre dem da.

Skrevet

Jeg bruker bur i bilen og når vi er på utstilling/tur. Hjemme så har vi eget hunderom som de ligger i om natten og når jeg er på jobb om dagen.

Skrevet

Bruker bur i bilen og på utstilling til Oscar. Valpen ligger i bur om natta!

Har du fått deg valp? :P Noe ikke jeg har fått med meg her eller?

Skrevet

Freya sover i buret om natten når hun ikke ligger i sengen - varierer litt. Buret brukes selvfølgelig også når vi kjører bil og på utstillinger. I tillegg ligger hun der når hun er hjemme alene, men det er ikke så ofte.

Skrevet

Har du fått deg valp? :P Noe ikke jeg har fått med meg her eller?

Ja. :P Erstattning fra oppdretter for Robin. ;)

Skrevet

Bruker bur i bilen. Praktisk og sikkert.

Pia sover ikke i bur fast om natten lenger, men vi tar det fram innimellom for det er greit å kunne. Bruker bur hvis vi har barn som gjester eller lignende situasjoner. Og også hvis hun skal overnatte hos noen.

Når Cleo kommer må hun også lære seg å sove i bur.

Skrevet

Bruker egentlig i bilen, men akkurat nå har jeg ingen som passer til dyra.... Og siden jeg skal kjøpe ny bil, venter jeg med å få laga til den... (de ligger uansett bak en vegg, så havner ikke ut av frontruta ved en evt kollisjon). I jobb bilen har vida stort bur, der hu kan ligge både utstrakt på sida og krølla i en ball (den minste hunden har det største buret :D ).

Bruker også på utstilling av og til om jeg har med meg mer enn en hund.

Bruker dessverre bur til Vida de få gangen hu er alene hjemme, fordi hu demonterer alt hu kommer over av løse gjennstander. Kan stå der et par timer, en sjelden gang. Men planene utover sommeren nå, er å ordne det ene soverommet slik at det ikke er noe hu kan tygge på der, så hu får det for seg selv. Hu kan ikke være løs sammen med gutta, for hu terrorriserer de, så jeg tar ikke sjansen rett og slett.

Skrevet

Vi bruker bur i bilen og noen ganger på utstilling! brukte bur til Casper da han var valp,men nå sover han i sengen...

Bruker også bur om natten hvis vi er på overnatting etc..

Skrevet

Teebee sover i bur om natten, med døren åpen. Hun foretrekker buret fremfor alt annet av hundesenger. Om natten er til og med buret bedre enn sofaen (som hun ellers foretrekker)!

Også bruker vi bur i bil da.

Skrevet

Azaar har et stålbur i mastiff-størrelse som han arvet etter min forrige hund, borboelen Mufasa. Det står i stua, men han bruker det ikke så ofte. Men når vi har besøk av andre hunder, og de får noe å spise på, så gjemmer han seg i buret med maten. Og når jeg henter fram klosaksa, piler han rett inn i buret og gjemmer seg.

Når vi kjører bil ligger han i bur. Han foretrekker faktisk bilbur framfor å være løs i bilen.

Jeg er mye på utstillinger, både for å stille ut og for å se på, og da har jeg med et stoffbur til ham. Dette buret er han helt latterlig glad i. Der kan han slappe av, eller han kan sitte og kikke på verden rundt seg. 163503408_32d71aaa7e.jpg

Nå har jeg også kjøpt utstillingstelt, så da trenger jeg kun noen valpegrind-elementer, så kan Azaar nyte tilværelsen i teltet når vi er på utendørs utstillinger. Det er utrolig hvor mye penger som går med til hundeting, a'gitt! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...