Gå til innhold
Hundesonen.no

Om jeg havner på sykehus


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okei...Bikkja kommer alltid først..Er det ikke noe som heter det? :wacko:

Er bittelitt bekymra nå altså :D

La oss si at jeg har gått inn til byen, uten mobil,pass, kredittkort eller noen ting.

Bare klærne, meg og Milo.

Altså..Ingenting som kan identifisere meg.

Så skal vi over en vei. Milo går på høyre side, da det kommer en bil i full fart, og nekter og stoppe.

Milo hiver seg unna, men jeg blir påkjørt.

Så faller jeg ned i bakken og er alvorlig skadet.

Så kommer sykebilen og undersøker meg, og skal ta meg i full fart til sykehuset. For husk, jeg er alvorlig skadet og ligger i koma!

Okei, jeg ligger snart i sykebila, men hva med Milo?

Ingen som er i byen denne dagen kjenner meg eller Milo.

Tar de han med?

Gir de han til noen fremmede?

Hva skjer med han?

Vil liksom ikke risikere at han går igjen i byen, og blir påkjørt og drept han og.

Gir de han til noen fremmede som tilbyr seg å ta han?

Får jeg han igjen i det hele tatt da? Eller sier vedkommede at de har fått han?

Og en ting til..:

Er det sunt og bekymre seg mye? Og ta alle sorger på forskudd? :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D det er bare du som kan finne på å tenke på slikt altså!

Sjansen for at milo fremdeles er sammen med deg når bæbubilen kommer, er minimal. Vi vet jo at han gjerne tar seg en tur på egenhånd liksom :wacko: Om det derimot hadde vært vitner til ulykken, hadde noen kanskje fanget inn hunden, frordi de så han var med eg, og da ville han nok blitt med, men jeg trur ikke bæbufolkene bryr seg om hunden som er til stedet, når de har en pasient i koma med alvorlige skader, desverre. jeg hadde antagelig anmeldt både den ene og andre for ikke å gjøre det om det skjer med meg noen gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Pøh..Faller jeg på gresset( Les: besvimer) kommer han i full fart og skal redde meg...Om brødrene mine er ekle med meg så kommer han :D

La oss si at han kommer til meg, og står beskyttene over meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper han i veien kan han risikere at han treffes av en bil, blir skadet eller dør. vi får da håpe at den som treffer han, eller noen andre, gir beskjed om dette til politiet. Er hunden chipmerket vil de finne ut hvem som eier han, og får de ikke tak i deg, så får de sikkert tak i familien din.

Det samme gjelder dersom noen fanger han inn. De leverer han til politiet eller til Falck, hunden blir chippet og sjekket i øret, er den registrert kontakter de eier - som er deg som ligger i koma på sykehuset som NN, men de finner familien din og kontakter dem. Regner med at de da tar inn hunden.

Om ikke hunden er merket, da vil de annonsere hunden og får de ingen respons vil den etter en tid bli omplassert til nytt hjem.

Det kan være greit å chippe hundene sine.

Det er mye rart man skal tenke på, og jeg må si - tenker du sånn nå, så regner jeg med du ikke har noen barn, og stakars deg da for noen tanker du vil få om den tid skulle komme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh..Faller jeg på gresset( Les: besvimer) kommer han i full fart og skal redde meg...Om brødrene mine er ekle med meg så kommer han :wacko:

La oss si at han kommer til meg, og står beskyttene over meg da...

altså..her har du stooore problemer med å fange inn miloog lager megalange innlegg her om hva i all verden du skal gjøre, så viser det seg at du bare kan falle sammen på bakken så kommer han flygende?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Litt ot men:

Han gjør faktisk det :D

Han vet når det er noe ille ut og går. Kan godt hive meg ned på gresset jeg altså. Men med all den marken jeg har i rumpa så klarer jeg ikke og ligge stille, og dermed løper han :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min var i en bilulykke for noen år siden, og min ene hund var i bilen. Mamma ble slått bevisstløs, og hunden fikk panikk og rømte ut av et vindu. Deretter ble hun stående i sjokk på jordet rett ved bilen, og hun var der fortsatt da Ambulansen kom. Sykebilen tok med min mor, og lot hunden stå der. (Dette skjedde ikke langt fra Kongsberg) Jeg fikk beskjed og satte meg sporenstraks i bilen for å besøke Mamma/Finne Moyo, men Moyo gikk ut i veien og ble påkjørt to min. før jeg kom dit. Vil aldri oppleve noe slikt igjen, det er det værste jeg noensinne har opplevd. Heldigvis gikk det bra med Mamma.

Så nei, Ambulansefolka bryr seg ikke om hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Moren min var i en bilulykke for noen år siden, og min ene hund var i bilen. Mamma ble slått bevisstløs, og hunden fikk panikk og rømte ut av et vindu. Deretter ble hun stående i sjokk på jordet rett ved bilen, og hun var der fortsatt da Ambulansen kom. Sykebilen tok med min mor, og lot hunden stå der. (Dette skjedde ikke langt fra Kongsberg) Jeg fikk beskjed og satte meg sporenstraks i bilen for å besøke Mamma/Finne Moyo, men Moyo gikk ut i veien og ble påkjørt to min. før jeg kom dit. Vil aldri oppleve noe slikt igjen, det er det værste jeg noensinne har opplevd. Heldigvis gikk det bra med Mamma.

Så nei, Ambulansefolka bryr seg ikke om hunden.

Åherreguud så trist :lol:

Jepp, han er chipet ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...Bikkja kommer alltid først..Er det ikke noe som heter det? :D

Er bittelitt bekymra nå altså :lol:

La oss si at jeg har gått inn til byen, uten mobil,pass, kredittkort eller noen ting.

Bare klærne, meg og Milo.

Altså..Ingenting som kan identifisere meg.

Så skal vi over en vei. Milo går på høyre side, da det kommer en bil i full fart, og nekter og stoppe.

Milo hiver seg unna, men jeg blir påkjørt.

Så faller jeg ned i bakken og er alvorlig skadet.

Så kommer sykebilen og undersøker meg, og skal ta meg i full fart til sykehuset. For husk, jeg er alvorlig skadet og ligger i koma!

Okei, jeg ligger snart i sykebila, men hva med Milo?

Ingen som er i byen denne dagen kjenner meg eller Milo.

Tar de han med?

Gir de han til noen fremmede?

Hva skjer med han?

Vil liksom ikke risikere at han går igjen i byen, og blir påkjørt og drept han og.

Gir de han til noen fremmede som tilbyr seg å ta han?

Får jeg han igjen i det hele tatt da? Eller sier vedkommede at de har fått han?

Og en ting til..:

Er det sunt og bekymre seg mye? Og ta alle sorger på forskudd? :rolleyes::)

Bra ikke jeg er den eneste som tenker på ALT mulig og tar sorgene på forskudd :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig at de ikke tok seg av hunden! Hadde det vært meg som ble slått bevistløs, og av den grunn mistet hunden min, så hadde jeg saksøkt de som sykebil-folka, selv om jeg garrantert ikke hadde fått noen erstatning (de som var på sykehuset sin side ville vel ha sagt at de var for opptatt med å redde liv, og hadde de brukt tid på hunden, så hadde jeg ikke levd den dag i dag :o )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morfar fikk hjerteinfarkt og døde på stedet. Han hadde da med seg sin lille boxervalp på 4 mndr, og da ambulansen kom for å hente ham, lå lille Tina ved siden av ham, og de kontaktet da politiet som kom og leverte henne trygt hjem til oss :o Det synes jeg var veldig fint gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morfar fikk hjerteinfarkt og døde på stedet. Han hadde da med seg sin lille boxervalp på 4 mndr, og da ambulansen kom for å hente ham, lå lille Tina ved siden av ham, og de kontaktet da politiet som kom og leverte henne trygt hjem til oss :o Det synes jeg var veldig fint gjort.

Oj! ja det var skikkelig bra!Flott at de gjorde det!

Har tenkt på sånt sjøl jeg,særlig hvis jeg kjører bil,å det er noen tullinger som kjører forbi osv.Tenker herregud,åssen kommer det til å gå med bikkjene da.

Men kan ikke bekymre seg hele tiden da :rolleyes:

Men er jo lurt å tenke gjennom litt sånne ting en gang i blant kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig at de ikke tok seg av hunden! Hadde det vært meg som ble slått bevistløs, og av den grunn mistet hunden min, så hadde jeg saksøkt de som sykebil-folka, selv om jeg garrantert ikke hadde fått noen erstatning (de som var på sykehuset sin side ville vel ha sagt at de var for opptatt med å redde liv, og hadde de brukt tid på hunden, så hadde jeg ikke levd den dag i dag :o )..

Du mener vel ikke for alvor at du vil saksøke de som redder livet ditt, fordi de prioriterte det framfor hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har navneskilt med tlf nr på Kali, og da håper jeg jo at hvis noen ser at jeg blir påkjørt eller skadet at noen ringer det nummeret som står på skiltet, d ville i hvertfall jeg gjort. :o Ikke mobilnummere da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
    • Straks 5 måneder gammel nå ☺️ Skal få tatt nytt oppstillingsbilde, veid og målt han en dag.  Jeg tror jeg kan si han er husren nå! 🎉 Flere uker har gått uten uhell. Når vi har vært på besøk hos andre passer jeg litt ekstra på, da han ikke er kjent der og kanskje mer gira. Men på besøk hos en venninne ga han faktisk beskjed om at han måtte ut å tisse ved å skrape på døren 😁 På hytten til svigers er vi ute nesten hele dagen, så der passer jeg ikke særlig på han, og han har heller ikke hatt uhell der heller ☺️ Han er en veldig enkel og grei valp. Han biter svært sjeldent på ting han ikke skal bite på, han biter lite på oss selv om han er midt i tannfelling.  Litt vilter av og til da han er veldig glad i folk og vil hoppe, sleike, osv 😂 Men det kommer vel etterhvert.    Treningen går litt saktere om dagen. Vi trener på ting som tar litt tid å få inn; utgangsstilling, både på høyre og venstre side slik at vi kan bruke det i rally-lydighet. Og vi trener på bli. Sistnevnte føles ut som en evighetsøvelse 😂 Man kan jo trene på en lang fellesdekk/fellessitt, eller man kan trene kortere med rare forstyrrelser, man kan trene i nye miljøer. Man blir liksom aldri ferdig med å trene bli 😂 Også trener vi på litt feltsøk og dermed avlevering av gjenstander/starten på apporttrening.      I oktober er vi påmeldt vårt neste kurs! Da skal vi gå agility newbie, hvor vi skal lære forskjellige grunnferdigheter som er lurt å kunne til den fremtidige agilitykarrieren. Det gleder jeg meg veldig til 😁
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...