Gå til innhold
Hundesonen.no

Ung tispe med valper


Djervekvinnen

Recommended Posts

I en anonnse idag i avisa stod det: 12 mnd gammel rottweiler tispe med valpekull i magen selges grunnen tidsmangel hbo. 15 000 kr..

Fikk litt avsmak i munnen når jeg så den.. ;) Er det egentlig vanlig å selge hunder med valper i magen? Og ikke minst, er det sunt for en 12 mnd gammel tispe å føde valper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweileren er en stor rase som er sent utviklet, og derfor ikke klar -hverken psykisk eller fysisk- til å ta i mot valper såpass tidlig. Hun vil nok klare strbasene rent fysisk, selvom kroppen ikke er helt ferdigutviklet, men mange unde tisper skjønner ikke hva som foregår under fødselen, og dette kan prege dem psykisk. De fleste er heller ikke klare til å påta seg morsrollen såpass tidelig, hvilket er lite heldig også for hvalpene. Får derfor håpe at tispa så fort som mulig kommer seg til en kjærlig og dyktig person/familie som kan få henne til å føle seg trygg i god tid før fødselen, og som kan hjelpe henne med fødsel og valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er både uansvarlig og dumt og fysh a meg.. MEN.. Er det ikke da bedre at denne tispen kommer kanskje til et hjem der de kan vet og kan takle henne og valpene? Spesielt siden hun kommer til å trenge mer siden hun er så ung? At kanskje de har insett at de har tatt vann over hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ja dette er både uansvarlig og dumt og fysh a meg.. MEN.. Er det ikke da bedre at denne tispen kommer kanskje til et hjem der de kan vet og kan takle henne og valpene? Spesielt siden hun kommer til å trenge mer siden hun er så ung? At kanskje de har insett at de har tatt vann over hodet?

sånt tenker man på før man setter valper på tispa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tjener vel sjelden "en del" (hvis noe i det hele tatt?) på å selge valper?? Det er vel mange utgifter ved å fø opp et valpekull.

"Høystbydende" er et ord jeg ikke liker isammenheng med dyr. Det burde ikke være pengesummen som avgjør hvor hunden kommer....

Og at bikkja i tillegg er drektig.. Ikke bare er hun ung, men det blir blandingsvalper og. Usj. Lukter useriøst lang vei. Her burde man abortert valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene skulle visstnok være blanding av dobermann.

Rottmans/dobweilere har blitt svært populært i visse miljøer, så man får nok solgt valpene om man bare går inn for det.. Og med tanke på hvor useriøs hele greia virker, så tror jeg "oppdretteren" her har hatt akkurat det miljøet i tankene.. Hvor mye kostnader det er med å ha et kull, kommer vel litt an på hvor mye penger du gidder å legge i det også..

- Nei, jeg har ikke helt de store tankene om den som eide tispa da hun ble parra nei..

Får håpe hun klarer seg, tispa, at det går bra med henne og valpene.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...