Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte bader du hunden din? Med såpe og vann altså


Lemen

Recommended Posts

Bader hunden to ganger i året med hundesjampoo under røyteperiodene for å få av mest mulig hår, bader han også hvis han ruller seg i noe illeluktende men det har bare skjedd en gang. Han blir også spylt med bare vann når han skitner seg til på vinterstid, på sommeren bader han i vannet som ligger 20 meter fra huset.

Har heldigvis en hund som ikke lukter vondt eller har fettete pels, har aldri badet han p.g.a det utenom den gangen han rullet seg i andedrit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Bader vel ca. 1-2 ganger i måneden, noen ganger oftere (fx om det er mange utstillinger) og noen ganger sjeldnere. Bader med PetSilk, som er veldig mild og ikke skal fjerne fettlaget i pelsen. Skjørtet bak vasker jeg minst et gang i uka, som regel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ettersom, tar det ved behov, eller rett før en utstilling. Men om hunden skal stilles ut f.eks 2 ganger på en mnd så bruker jeg såpe bare til den første utstillingen.

Men min eldste tispe som "bare" er kosehund vasker jeg med schampoo etter hver løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter behov! men det kan være ofte til tider! han stinker piss veldig ofte... han begynner å gå videre før han er ferdig, så pisset henger pelsen og stinker! spyler han ofte uten shampoo. bruker minst mulig shampo pga shampoen motvirker giften i flått halsbåndet.

spyler han ofte når vi har vert ute i dritt vær! Slik som i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader etter behov! Når jeg sier bader å mener jeg en omgang i dusjen med shampoo og hele pakken ;) Lukter han dårlig eller får fet pels så er det rett i dusjen... Ellers spyles det hyppig hvis han er møkkete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader mine litt forskjellig, fuglehunden bader jeg et par ganger i året, min kortklippte Shih Tzu ca 1 gang i mnd, når han var i lang pels badet han 1 gang pr. uke.

Pomsen min bader 1-2 gang i mnd, og ellers bader jeg dem om jeg syns de lukter eller at de er møkkete.

Pomsen skal jo børstes ca 1-2 gang i uken og det er ikke bra å børste en møkkete pels. Men han er sjelden møkkete, heldigvis. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vasker alle hundene sine så ofte??? Selv folk med korthårede hunder...... jeg vasker Pito ordentlig ca hver 2-3 mnd!

Pga at han tisser på seg:p

Serchaj pisser på frambeina og han elsker å søle seg til.. så det blir endel ganger..

Chanel.. Før utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 til 2 ganger i månden, ellers blir pelsen så vasete og fetete. har hund som ikke røyter å da blir det litt ekstra bading. pelsen blir så vanskelig å børste vis det går for lang tid mellom jeg bader han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det at hanner tisser på seg kan jeg forstå, men hvis man bader en hund 2-3 ganger i mnd ødelegger man ikke pelsen totalt da?

Det kommer helt an på pelstypen. Noen pelstyper trenger det for ikke å bli ødelagt, andre pelstyper blir ødelagt av å bade så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det at hanner tisser på seg kan jeg forstå, men hvis man bader en hund 2-3 ganger i mnd ødelegger man ikke pelsen totalt da? jeg hadde aldri klart å bade Pito så ofte...

Nei, om du bruker milde gode pelsprodukter beregnet på din hunds pels så skader det ikke hunden. Jeg liker at det lukter godt av dem, og de røyter mindre også siden mye løshår slipper når de bader.

Min 3 hunder har alle forskjellig pels og de har da selvsagt forskjellige shampo også da(og balsam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader vel ca. 1-2 ganger i uka, noen ganger oftere (fx om det er mange utstillinger) og noen ganger sjeldnere. Bader med PetSilk, som er veldig mild og ikke skal fjerne fettlaget i pelsen. Skjørtet bak vasker jeg minst et gang i uka, som regel mer.

1-2 ganger i UKA??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFTE! :rolleyes:

Vet ikke hvor mange ganger i mnd, men jeg har en golden som elsker å rulle seg i stinkende ting, så da må hun bade! Ikke alltid lett å stoppe henne :P Hun lukter det før meg :P

At hun er ganske lys hjelper heller ikke på.... kjedelig å ha en lys hund som er grå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 1 gang i mnd. om sommeren (les: utstillingssesong). Bader gjerne bryst og bein dagen før dersom de er møkkete. Ellers under røyting for å få peklsen til å slippe og under løpetid (skjørtet), og hele bikkja etter endt løpetid. Om vinteren blir det sjeldnere så sant de holder seg noenlunde reine. Prøver å ta de ca. annenhver til hver tredje mnd. da, etter behov. Heldigvis er det aldri fordi de lukter hund da. Har til gode å møte en sheltie som lukter skikkelig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...