Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere med hunden over alt?

janne&kenny

Recommended Posts

Eg har/hadde hunden min med meg overalt før og det pga separasjons angst som han lider med. Idag tar eg ikke han med meg overalt og prøver å la han være litt alene så ofte som mulig.

Nå mangler det bare å få han til å sove i gangen og ikke på rommet med meg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, diltende hunder har jeg lite til overs for. Her lærer hundene seg til at det ikke nødvendigvis skjer noe om jeg reiser meg opp og beveger meg. De lærer seg å ta livet med ro. Jeg tar de med meg når det passer meg.

Nykommerene i huset er noen diltere, men det skal vi nok få av dem etter hvert som de blir trygge i huset her. Litt liten tro på at maskotten vil slutte med diltinga da, men guttungen forguder det lille dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Leon er ikke med overalt, det ville blitt unødig mye stress/vimsing for ham å springe etter meg hele dagen. Han ligger i kurva si og følger med alt da :huh: Er vi ute av huset er han med overalt, stort sett.

Nei å ha hunden i beina uansett hvor jeg er, det passer meg dårlig med tre småunger i hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia er en dilter. Men ikke så mye nå som hun er voksen og selvstendig ;)

Det har gått litt over, liksom. Men hun er fortsatt veldig opptatt av å være der jeg er. Mammadalt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg er nok veldig rar jeg, for jeg syns det er koselig at hundene vil være med meg overalt, og foretrekker det sånn, faktisk.. Men etter 12 år med en husky som ga blanke i om jeg kom eller gikk, og som "nedverdiget" seg til å bli kosa på i kanskje 5 minutter i døgnet, så syns jeg det er fint med disse "skyggene".. :huh:

Zarten er med overalt, han ligger også på baderomsgulvet både når jeg går på do eller dusjer. Dinersen går ikke inn på badet, uvisst av hvilken grunn, men begge følger etter meg uansett hvor jeg går ellers i huset. Syns som sagt det er koselig jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen min er med meg stort sett hele tiden. Han er ofte med på badet både når jeg dusjer, går på do eller steller barn. Men det er ikke alltid han blir til jeg er ferdig. Tror fort det blir for varmt på badet.

Ellers følger han etter hvis jeg flytter meg fra et rom til et annet, på tross av at han tilsynelatende ligger i dyp søvn. Unntaket er noen ganger på morgenen. Det skjer at han ikke gidder å stå opp sammen med meg og 1-åringen, men vil sove litt lengre på soverommet. Etter en times tid vil han inn til oss.

Ellers er det også slik at hvis det har vært veldig mye aktivitet en dag, så gidder han ikke alltid å følge etter. Da løfter han bare på hodet for å se hva som skjer- og vurderer om han skal gidde å følge etter.

Jeg synes igrunnen det er veldig koselig å ha hunden med. Han er ikke til bry, bare selskap. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Azaar ligger heller og slapper av på sofaen når vi er hjemme. Ute vil han helst være nær meg, og er vi på besøk hos noen, vil han alltid vite hvor jeg er. Foreldrene mine har et stort hus, og der er han ikke lysten på å miste meg av syne. Han vil ikke gå glipp av noe morsomt... :P

Det eneste som kan få ham til å glemme meg, er lure coursing-trening. Når "kaninen" (plaststrimlene som brukes som åte) farer bortover marka, eksisterer ingenting annet for ham. Men slik vil jeg jo også ha det, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle tre mer eller mindre med hele tiden. Jeg synes det er trivelig egentlig, og jeg snakker mye med de. Hadde de på badegulvet når jeg dusja før, men Vida fant ut at det var en veldig trivelig lek å stå med framlabbene på badekarskanten og glefse etter dusjstrålene. Ble "litt" vått på gulvet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teddy har alltid vært hakk i hel :P

Jeg synnes dte er veldig koslig, men det plager meg litt at han ikke kan legge seg til ro.

Er det ikke litt stressende får de og alltid føle at de må følge etter?

Jeg er veldig aktiv når jeg er hjemme, er ikk den som setter meg ned å ser på tv hele kvelden. Så jeg er i aktivitet hele tiden. Og da jeg føler noen ganger er at Teddy aldri får sovna ordentlig. At han aldri får slappet helt av...

For min del synes jeg det er super koselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini like å være i samme rom som meg.. så er jeg på rommet kommer hun som regel inn å legger seg på rommet..

Noen gange vil hun være med på do og når jeg dusjer og ja.. hun er med meg ganske ofte.. men ikke hele tiden.. Hun får ikke alltid være med på do.. og dusjen eller hva jeg skal..

Mico er dilltete i perioder... han følger etter meg over alt.. kan gå slik løype i stua.. han følger etter.. i alle svinger og ja det er litt masete.. så da ber jeg han gå å legge seg...

Men det er heldigvis bare i perioder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg er nok veldig rar jeg, for jeg syns det er koselig at hundene vil være med meg overalt, og foretrekker det sånn, faktisk.. Men etter 12 år med en husky som ga blanke i om jeg kom eller gikk, og som "nedverdiget" seg til å bli kosa på i kanskje 5 minutter i døgnet, så syns jeg det er fint med disse "skyggene".. :P

He he he, min husky gidder heller ikke fotfølge meg noen steder, og koser ikke mer enn fem - ti minutter i døgnet. Merkelig det der. Men når jeg da fikk en Dobermann med seperasjonsangst i huset så var det det totalt motsatte av huskyen. Fikk litt hetta av at hun spratt opp og var klar til å bli med meg hver gang jeg rørte meg. Men nå begynner jeg å bli vant til det også. En blir liggende og bryr seg ikke, mens den andre gjerne vil være med meg hele tiden. Men... jeg tror hun har godt av å måtte vente utenfor når jeg dusjer o.l. Hun må jo være uten meg når jeg forlater kåken også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris er med overalt,men det er fordi jeg har lært han til det.Han kan godt frivillig gå inn i dusjen mens jeg dusjer å han :D Emma får ikke lov å være med overalt fordi hu er så stressa.Sånn som spretter opp for det minste.så hvis jeg går på do el no øver jeg på at hun skal ligge å bli i stua.Synes det er veldig koselig å trygt å ha de med alltid overalt,men øver på at Emma skal være litt mer ikke-diltende for hennes egen skyld akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi er veldig mammadalt og vil helst være der jeg er.

f.eks: når jeg sitter på do vil hun gjerne sitte på fanget, når jeg sitter ved pcen eller røyker vil hun også på fanget og hun ligger alltid sammen med meg på sofaen.

Men om natten sover hun i bur, vil ikke ha henne i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...