Gå til innhold
Hundesonen.no

www.gaardshund.moo.no

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Ettersom jeg får en dansk svensk gårdshund syns jeg det passer mer med gaardshund, istedetfor bcrex. Og rex er jo på en måte en gårdshund :)

bcrex.moo.no blir ikke fjernet, så man blir fremdeles linket til siden min med den...

Sjekk det ut her

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg syntes den ble fin jeg. :)

Men her så er oppdateringsfeltet over noe av skriften på fremsiden, regner med at det ikke skal være sånn..

Skrevet

Synes den er flott jeg ;) Gikk litt tregt i begynnelsen, men du har blitt kjempe flink ;)

Var litt lettere når jeg skjønte åssen jeg skule gjøre det ja ;) Og du har jo hjulpet meg en del :)

Taran: Er den over noen tekst nå?

Skrevet

Var litt lettere når jeg skjønte åssen jeg skule gjøre det ja ;) Og du har jo hjulpet meg en del ;)

Taran: Er den over noen tekst nå?

Hos meg er den fin i FF nå :)

Skrevet

Som forside bildet er på nesten 1Mb, jeg sitter med mobiltlf som internett, tok noen minutter ja...

Å så ligger menyen utenfor bildet og hovedvinduet i samme retning... FF...

Men her er det håp, bare å mixe&trixe litt så funker den sikkert som den skal..

Skrevet

Som forside bildet er på nesten 1Mb, jeg sitter med mobiltlf som internett, tok noen minutter ja...

Å så ligger menyen utenfor bildet og hovedvinduet i samme retning... FF...

Men her er det håp, bare å mixe&trixe litt så funker den sikkert som den skal..

hm, mulig du titta når jeg fiksa nå ;) sånn tanke på menyen,. Litt vanskelig for meg å se i ff også vettu ;) men fikser stadig vekk...

Bilder å sånn skal fikses på også ;)

Men kommer etterhvert :)

Skrevet

Syns siden ble fin til å være første gang da :) Herlig sommer farger hverfall... Skal linke til den nye adr neste gang jeg oppdaterer siden min ;)

Skrevet

Eneste jeg er glad for nå er at jeg slipper å høre at det er picso side ;)

men åssen minsker jeg bildene :) sånn du mener?

I et bildeprogram ;) Det du bruker til å lage bannere i feks ;)

Skrevet

I et bildeprogram ;) Det du bruker til å lage bannere i feks :)

det har jeg gjort med alle bildene under bilder. Lastes di fort ned? for da skjønner jeg ;)

Skrevet

Det du har på fremsiden freksempel, minske størrelsen ved å sette ned kvaliteten på bildet, det er nå 880kb ca, ideelt på et bild av den størrelsen er rundt 20-30kb... Altså over 40gnager så lite i kb...

All form for bilderedigeringsprogram, endrer før/mens du skal lagre bildet på nytt...

Skrevet

Det du har på fremsiden freksempel, minske størrelsen ved å sette ned kvaliteten på bildet, det er nå 880kb ca, ideelt på et bild av den størrelsen er rundt 20-30kb... Altså over 40gnager så lite i kb...

All form for bilderedigeringsprogram, endrer før/mens du skal lagre bildet på nytt...

Vil du ta en titt på siden nå? ;) for nå skal jeg ha forminska det en del. Håper jeg :);)

• 4 months later...
  • 2 months later...
Skrevet

Noe er skrivd om, noe av utseendet har blitt anerledes. Så bare ta turen innom. bloggen er også oppdatert. og husk å legge igjen noen spor etter dere da :P

Skrevet

kjempe fin side !

har drevet og prøvd meg på home i dag, men jeg ga opp fort :P

skjønner ikke hvordan du får det til !

Skrevet
kjempe fin side !

har drevet og prøvd meg på home i dag, men jeg ga opp fort :P

skjønner ikke hvordan du får det til !

Lager siden i front page, og laster inn på home :P har ikke lagd den inne på home. om du skjønner :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...