Gå til innhold
Hundesonen.no

Lissi... Min elskede storpuddel tispe


LouDan
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver dette til minne om min elskede storpuddel tispe:)

Jeg har også skrevet om henne på hjemmesida mi..

Lissi sitt liv startet og endte veldig trist.. Det begynte med at hun bodde et helt år bodde ute i en hage uten noe fysisk kontakt. Om dagen sto hun bundet i hagen, om natten bodde hun inne i et skur :D

Nå Lissi var et år brgynte hun et nytt liv hos mormor:)

Der hadde hun det kjempe fint i ca. et halvt år, helt til mormor døde:cry:

Da kom Lissi til oss:) Og da jeg ble født, var Lissi sju år.

Hu hadde aldri lært å leke, men det lærte hun på en bursdag hvor hun fikk kjempe mye oppmerksomhet og kos. Etter den dagen var Lissi kjempe leken :P

Jeg og Lissi var bestevenner. Hu gjørde ikke en flue fortredt (kanskje katter og syklister(ble en gang sneikjørt av en), men ikke fluer :P ), og alle elsket henne.

En dag Lissi og mamma var på tur den siste vinteren hennes måtte mamma kjøre Lissi på sparken den siste bakken.. :P

Den siste tida hadde Lissi det veldig vondt.. Hu klarte ikke å reise seg for å hise på noen, ikke engang for en gammel venn:cry:

Og så kom den siste turen alle hundeeiere frykter. Den siste turen til dyrlegen..

Mamma har fortalt meg hva som skjedde hos dyrlegen:

Da mamma kommer inn til dyrlegen spør hun vet'n om hva han ville gjort hvis det var hans hund..

"Min jobb er å gjøre det beste for hunden, og akkurat nå ville jeg latt henne slippe," svarte han.

Mamma satt der å strøk Lissi's hode til hu sovnet stille inn..

Da mamma kom hjem sto jeg og broren min ved glassdøra ut mo parkeringsplassen og så ut. Mamma kom ut av bilen og trakk på skuldra, og det var ingen Lissi der :P

Vi fikk Lissi kremert og spredde asken hennes på hytta vår på sørlandet. Der hadde hun alltid fått løpe løs, og av den grunn var dette hennes favoritt sted i hele verden...

Lissi var min beste venn noen sinne, og selv om det er 8 år siden Lissi døde hendr det fortsatt at jeg griner over henne:( Savner deg!!! :P:P

Min beste venn noen sinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...