Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setteren Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Milo er kjempeskjønn! :)

Tusen Takk!

Ellers så vurderer jeg å gi slipp på lydigheten, og heller satse mer på hundekjøring og jakt nå...Mer info i dagens blogg.. (link i signaturen!)

• Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tusen Takk!

Ellers så vurderer jeg å gi slipp på lydigheten, og heller satse mer på hundekjøring og jakt nå...Mer info i dagens blogg.. (link i signaturen!)

Tror ikke du skal gi helt slipp på denne lydighetstreningen du driver på med. Det å ha full kontroll på hunden er også VELDIG viktig når du skal ta han med deg ut for å prøve han på rypejakt. Det er også mye enklere når du skal bruke han på trekk og kjøring. Det er to ting du iallefall skal fortsette å trene på. Det jeg menere er aller viktigs er att du får han til å sette seg UANSETT når og hvor du ber han om å gjøre dette, og det bør skje uten alt for lang betenknings tid da. Det andre som er greit att fungerer er innkallingen. Men har du STII inne så kan du bare få han til å sette seg om han ikke kommer så derfor mener jeg det er viktigst.

Gunnen for att sitt må/bør fungere på jakt er att han skal aldri springe etter rypene. Ikke etter å ha stått på dem og heler ikke hvis han er så uheldig å støkke dem opp.

Tror nok du har en stor fordel når du har vært så flink til å trene dressur med han. De som nesten aldri har gjort det får nesten bestandig store problemer når de kommer på fjellet. Samme hvor godt SITT fungerer hjemme og ute til daglig så er det lett for att alt dette er glemt når rypene flakser vilt rundt han, bare vent å se.

Lykke til iallefall og jeg er imponert over hvor aktiv du er med Milo!

Guest Christine
Skrevet

Tror ikke du skal gi helt slipp på denne lydighetstreningen du driver på med. Det å ha full kontroll på hunden er også VELDIG viktig når du skal ta han med deg ut for å prøve han på rypejakt. Det er også mye enklere når du skal bruke han på trekk og kjøring. Det er to ting du iallefall skal fortsette å trene på. Det jeg menere er aller viktigs er att du får han til å sette seg UANSETT når og hvor du ber han om å gjøre dette, og det bør skje uten alt for lang betenknings tid da. Det andre som er greit att fungerer er innkallingen. Men har du STII inne så kan du bare få han til å sette seg om han ikke kommer så derfor mener jeg det er viktigst.

Gunnen for att sitt må/bør fungere på jakt er att han skal aldri springe etter rypene. Ikke etter å ha stått på dem og heler ikke hvis han er så uheldig å støkke dem opp.

Tror nok du har en stor fordel når du har vært så flink til å trene dressur med han. De som nesten aldri har gjort det får nesten bestandig store problemer når de kommer på fjellet. Samme hvor godt SITT fungerer hjemme og ute til daglig så er det lett for att alt dette er glemt når rypene flakser vilt rundt han, bare vent å se.

Lykke til iallefall og jeg er imponert over hvor aktiv du er med Milo!

Helt slipp skal jeg ikke gi! :P Komer jo til å trene litt lydighet da, men ikke sånn som før..(vanskelig å forklare :) ) Kommer liksom ikke til å trene på firtt hopp over hinder, og klasse 1 øvelser, men øvelser som vi har nytte for når det gjelder jakt osv.. :P

Softis: Og jeg savner dere noe innmari! :P

Aya: Takk, sånt er morsomt å høre! :P

• 3 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Takk, folkens! :P

Noen bilder fra de siste ukene:

PICT0005.jpg

PICT0004.jpg

Milo står å tenker på hva neste trekk blir

PICT0002.jpg

Og det ble: Raptus-anfall!:

PICT0003.jpg

Bølla står å venter på kickbiken

PICT0523.jpg

Kjedelig å vente ja <_<

PICT0524.jpg

Så kom den

PICT0530.jpg

PICT0007.jpg

PICT0006.jpg

Guest Christine
Skrevet

Tusen Takk! :P

Kommer vel en del bilder i jula, får se om kameraet mitt blir samarbeidsvillig eller ei <_<

Skrevet

Å nei, vil se fler BILDER.... <_< ..

Han er så nydelig, det er trist å ikke få se fler bilder nåå..

Milo, verdesn søteste Engelske Setter ^_^

Guest Christine
Skrevet
Å nei, vil se fler BILDER.... <_< ..

Han er så nydelig, det er trist å ikke få se fler bilder nåå..

Milo, verdesn søteste Engelske Setter ^_^

Hehe, Takk ;)

Kommer vel som sagt flere bilder i løpet av jula ;)

Skrevet

Sjæfen sjøl!

Nyyydelig er han! ;)

Ønsker dere en gledelig jul og et strålende nytt år! Håper å se dere i 2007 ;)

Stooooor juleklem fra meg og Phoebe ;)

• 2 months later...
Skrevet

I dag har Tinka og jeg vært på tur med Milo og Christine, og her kommer det noen bilder av Milo:

Hund og eier:

IMGP0409.jpg

Milo og Tinka:

IMGP0414.jpg

Pene gutten:

IMGP0420.jpg

IMGP0427.jpg

IMGP0428.jpg

IMGP0429.jpg

IMGP0430.jpg

Så kommer noen bilder som jeg veit at Christine er overlykkelig over at jeg legger ut - men de er jo litt morsomme da:

IMGP0457.jpg

IMGP0460.jpg

IMGP0463.jpg

Dele opp...

Guest Christine
Skrevet

Awww!! Takk, Ingvild!

Som man ser så er Milo og Tinka litt mer enn vanlige venner! :whistle:

Og nei, jeg ble ikke glad for de bildene..Viser vomfyllet og min barnslige personlighet <_<

Skrevet

Han er så pen at det går egentlig ikke ann engang.. *Savne setter* Gleder meg til å møte dere på Hamar jeg! Da blir det knuskosing!

Guest Christine
Skrevet
Han er så skjønn! Og de Sussebildene var nydelige! :P

Han er så pen at det går egentlig ikke ann engang.. *Savne setter* Gleder meg til å møte dere på Hamar jeg! Da blir det knuskosing!

Tusen Takk! :P

Er sinnsykt kosligt å høre sånnt!

:whistle:

Guest Christine
Skrevet

Hihi, Takk Ingvild! :)

Blir vel mest sannsynelig nytt kamera på meg snart også(slutten av April :) )

Så jeg får vel egentlig bare henge meg på Ingvild, Marie, Kjersti osv for å få bra bilder! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...