Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir du irritert?


Guest Vicky

Recommended Posts

Nå har jeg ikke hund selv, men har jo selvfølgelig en favorittrase :D

Blir ikke noe sur hvis folk misliker den rasen, men lurer alltid på hvorfor. Tenker at hvordan i all verden kan folk ikke like den fantastiske rasen? :D

Hadde nok sikkert blitt litt sur hadde jeg gått tur med hunden min (som jeg ikke har) og noen hadde sagt "æææsj for en stygg hund". Det er frekt å si det på en sånn måte. Og så tar man jo seg sikkert nær når noen snakker stygt om goklumpen.

Jeg hadde nok derimot ikke blitt såret hadde noen f.eks her inne sagt at de ikke likte rasen min, og forklart godt hvorfor. Da hadde jeg heller tenkt: H*n aner ikke hva h*n går glipp av!

Det der hører jeg så mye at nå ignorerer jeg det, sammen med teite foreldre, dumme unger, og gamle mennesker som tror hunden skal spise dem, mange spesielle mennesker i verden ja.. Greit at de ikke liker rasen, men da bør de ha en fornuftig grunn, ikke bare "fordi den er teit.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Det varierer. Er grunnen til at de ikke liker rasen basert på gammel overtro og myter, så blir jeg litt irritert, ja.

Har de tatt seg tid til å lære rasen og kjenne og fortsatt ikke liker den, ja så godtar jeg det uten å bli sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

- pluss mange komentarer om blandinghunder som ble gal i hodet osv. osv.

Hmmm, jeg må anse meg selv for heldig, for slike kommentarer har jeg blitt spart for. Det eneste jeg har hørt om "definisjonen" blandingshunder er at de som regel er mye mer friske enn renrasete.

Nå kan jo kanskje det irritere en eier av en renraset en da, men jeg tar utgangspunkt i hvilken info som passer meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei blir ikke sint om de ikke liker rasen min. men synes det er unødvendig og stå og slenge drit om rasen til meg. vertfal de som ikke har erfaring med rasen.... så må jeg innrøme at jeg blir iritert når folk sier at små hunder, ikke er hunder...(vvet ikke koffer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund, men når jeg en dag skal få det blir nok det bullmastiff. Jeg er veldig klar over at det kan bli en del reaksjoner fra folk, for det er ikke en rase som "alle" liker. Men om folk jeg snakker med nå rynker på nesa over utseendet til bullmastiffen, gjør det ikke meg noe. Jeg synes det er litt kult at jeg har falt for et slikt skrukkete lite lykketroll, og jeg liker å like noe som ikke alle andre liker. At folk rynker på nesa over rasen gjør den bare enda herlige i mine øyne. Litt mer unik, liksom.

Og at folk stiller seg skeptisk til gemyttet til bullmastiffen for så være. Jeg vet at de ikke er goldener, og det vil de aldri bli. Men jeg har stor tro på at med riktig oppdretter og sosialisering vil min fremtidige bulle kunne bli en perfekt selskapshund! Samme hva folk sier! :wub:

Så om folk vil hviske bak ryggen min om at "her kommer Tonje og den helsikes kjøteren hennes", er det helt ok for meg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund, men når jeg en dag skal få det blir nok det bullmastiff. Jeg er veldig klar over at det kan bli en del reaksjoner fra folk, for det er ikke en rase som "alle" liker. Men om folk jeg snakker med nå rynker på nesa over utseendet til bullmastiffen, gjør det ikke meg noe. Jeg synes det er litt kult at jeg har falt for et slikt skrukkete lite lykketroll, og jeg liker å like noe som ikke alle andre liker. At folk rynker på nesa over rasen gjør den bare enda herlige i mine øyne. Litt mer unik, liksom.

Og at folk stiller seg skeptisk til gemyttet til bullmastiffen for så være. Jeg vet at de ikke er goldener, og det vil de aldri bli. Men jeg har stor tro på at med riktig oppdretter og sosialisering vil min fremtidige bulle kunne bli en perfekt selskapshund! Samme hva folk sier! ;)

Så om folk vil hviske bak ryggen min om at "her kommer Tonje og den helsikes kjøteren hennes", er det helt ok for meg! B)

Bullmastiffer er da nydelige! Skulle gjerne hatt en, men har nok med et stort skrukketryne :P

Synes ikke Golden er noe fine jeg, det er vel bare meg :huh:

Dessuten har jeg hørt noe om at Golden er den rasen som biter mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke irritert når folk ikke vet hvilken rase Poppy er. Jeg blir imponert når det vet det!

Jeg har bare møtt én person som gjettet rasen (eller som i det hele tatt har hørt om den...), og det var i dag på dyreklinikken. Og det var ikke veterinæren, men assistenten - et vandrende hundeleksikon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke irritert, gjør meg ingen ting, men når de begynner å si at de synes hunderasen til hunden min er stygg og huff amegen det verste og at denne hunderasen burde vært skutt, hadde jeg trolig blir rimelig rød i toppen. For det for meg blir bare mobbing.. Og jeg veit om mange av venninnene mine som HATER hunderasen min, nemlig Dachs.. jeg blir lei meg av sånn! De har mer eller mindre sagt det! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...