Gå til innhold
Hundesonen.no

Baggen trekkbelte

Recommended Posts

Skrevet

Har noen erfaringer med dette produktet? Eller har noen noe annet å anbefale i steden? Denne koster ca 500.

Skrevet

Har noen erfaringer med dette produktet? Eller har noen noe annet å anbefale i steden? Denne koster ca 500.

Hei Hilde,

Jeg har ikke prøvd Baggen beltet, men bruker trekkbelte i lær fra seleverkstedet. Kjøpte det med åpen krok, men har etterhvert byttet til lukket, fordi linen til hundene ramlet av for fort. En annen ting er at beltet sklir lett opp. Det skal jo sitte på hoften, men for oss kvinner som ofte er breder over hoftene enn rundt livet, så sklir det lett opp. Ganske ubehagelig (og ikke helt ufarlig for ryggen) om man har store og sterke eller evnt. mange hunder i beltet.

Mvh

Cindy

Skrevet

Hmm, ok. Så en annen type på canis, den med refleks, den hadde reimer som man kunne binde fast i lårene på en måte, fikk mye skryt av kvinner. Kanskje prøve den. :)

Skrevet

Jeg har belte fra Baggen, men ikke det de selger på Canis.

Jeg kjøpte mitt for noen år siden, i en nå nedlagt butikk, og har siden ikke sett det noe sted.

Jeg er superfornøyd med mitt. Det sklir også litt opp, men pga god polstring gjør det ikke så mye.

Jeg liker hurtigutløseren til Baggen bedre enn kroker. Kroken er litt i veien synes jeg.

På mitt er det også strikk i festene til hurtigutløseren, så jeg kan bruke hva som helst av kobbel, noe jeg og synes er greit (ser ikke ut som om det er det på de Canis selger?)

Skrevet

Jeg har selv baggenbeltet (det med refleks og X2-strikk), og er superfornøyd! Har prøvd div av trekkbelter, og baggenbeltet er det beste jeg har hatt på. Hvis jeg har en "ok" trekkhund (spinkel setter) bruker jeg ikke hoftestroppene, men når jeg har snørekjørt med en god trekkhund (huskyen min) eller flere hunder (feks 4 løpstrente huskyer ;) ) så er hoftestroppene fryktelig gode å ha. Da har en ikke beltet under armene med en gang det blir stopp. Jeg er ikke så framtung, så det er ingen ting som stopper beltet på midten :) Baggenbeltet er også veldig mykt og behagelig å ha på når hunden trekker, jeg synes at det fordeler trykket på en bedre måte enn de som bare har krok framfor, iom at festet er fra "sidene" på en måte. Og hurtigutløseren er veldig kjekk;)

Kort oppsummert; jeg anbefaler det! :(

Red: Molly; det skal være strikk i selve beltet på baggenbeltene slik at du kan bruke ett vanlig kobbel i hurtigutløseren. Det er "varemerket" til baggenbeltet i følge importøren:)

Skrevet

Det står at det er god fjæring. Kanskje det betyr at det er noe strikk-aktig der? :)

Skrevet

Det står at det er god fjæring. Kanskje det betyr at det er noe strikk-aktig der? :)

Ja, jeg så at det sto det... ? Men den ser i hvert fall annerledes ut enn min. Men det er absolutt ikke det viktigste altså... :( Det viktigste (for meg) er at den er behagelig å ha på, og at hurtigutløseren er hurtig.

Skrevet

Hmm, ok. Så en annen type på canis, den med refleks, den hadde reimer som man kunne binde fast i lårene på en måte, fikk mye skryt av kvinner. Kanskje prøve den. :(

Oi, finnes det :) Jammen godt at du spurte om råd her, og så endte opp med å komme med tips selv ;) Tusen takk, da skal jeg også prøve den.

Mvh

Cindy

Skrevet

Vær obs på at på Canis er ikke kobbelet med i prisen så det er derfor det "virker" billigere enn på andre steder. En venninne av meg brente seg på det og måtte kjøpe kobbelet senere (da får man jo dobbelt postgebyr :) ). Hoftestropper koster ca 100 kr tror jeg og er vel verdt invisteringen.

Skrevet

Oi, finnes det :) Jammen godt at du spurte om råd her, og så endte opp med å komme med tips selv :( Tusen takk, da skal jeg også prøve den.

Mvh

Cindy

Så bra ;)

Vær obs på at på Canis er ikke kobbelet med i prisen så det er derfor det "virker" billigere enn på andre steder. En venninne av meg brente seg på det og måtte kjøpe kobbelet senere (da får man jo dobbelt postgebyr :P ). Hoftestropper koster ca 100 kr tror jeg og er vel verdt invisteringen.

Jepp, har sjekket. Ellers takk :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...