Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt lurer hund.

MarieR

Recommended Posts

Ask stakk ut etter en katt som kom i vill fart ut fra en busk under treningen vår i forrige uke. Vips så var dyret borte vekk, og det var bare å gi seg til å rope. Gikk en stund, og hunden forble borte. Akkurat i det jeg skulle til å krysse veien og gå hjemover, hører jeg bjeffingen hans, fra et sted like ver veien. Tenkte han kanskje hadde stukket ned til Nemi. Jeg ropte, så jeg kunne lokalisere bjeffingen hans, og jeg gikk rundt og rundt på en eiendom, jeg hørte hunden med gjevne mellomrom, men jeg så ikke snurten av den. Så kommer katten Ask jagde ut fra under verandaen. Jeg spør katten litt småforbanna om hvor i all verden den har gjort av hunden min. Ask svarte selv, fra under verandaen. Skrulledyret hadde på en eller annen måte klemt seg inn under verandaen, men raskt funnet ut at det var langt værre å komme seg ut. For katten, som er dobbelt så liten, var dette selvsagt ikke noe problem. Nå var det plutselig helt greit å se meg igjenn, og jeg fikk han da ut, fra under der. Katten stirret hovmodig på oss, og ruslet vekk.

Flere hunder som har latt Katten overgå deres inteligens? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at katter er mye smartere enn hunder da! :) Hera er helt tullete etter katter. Og kattene syns bare at Hera er teit. De er såpass tøffe at når jeg kommer gående med hunden, så går de ikke av flekken.. men de står der de står, eller aller helst skyter rygg og komme gående imot oss. Jeg må iblandt gå omveier med hunden hehe. Vil jo ikke at de skal fly på Hera. Og Hera blir jo helt mongo. Tror kattene vet at hunden går i bånd. Derfor terger de seg. En gang stakk Hera av og hoppet over hagegjerdet etter ei katt. Da løp hun under en veranda. Huff. Det er så mange katter her i området at å ha en kattegal hund, ikke er så gøy. Man må passe på hele tiden. For her ruler kattene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat egen-opplevd men en morsom hjemmevideo jeg så på et tv-program engang.

Her kom det tydelig frem hvem som sto først i køen når IQ ble delt ut... :D

En katt sto på utsiden av vinduet, mens hunden sto illsint på innsiden. Katten sto og vasket seg og brydde seg filla om verden, hunden bjeffet som en gal. Etter en stund holdt bikkja fred, katten stilte seg på to, og slo en labb i vinduet. Bikkja var på med engang, og katten bare fortsatte å vaske seg. Når hunden igjen ble stille gjentok det samme seg. Flere ganger!! Jeg lo meg fillete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, må le :(

Teebee løp etter den ene katten til naboen her en dag. (Bare småløp etter, for hun er fryktelig nysgjerrig på hva disse dyrene som bare er litt større enn henne, men alikevel fryktelig merkelige, er...) Vel, hun runder et hjørne, og på muren bak hjørnet sitter naboens andre katt. Denne katten hopper ned på Teebee i et skikkelig bakholdsangrep. Bikkja var rimelig forskrekket, og det var hun som endte opp under bilen...

Det var litt morsomt. Så ut som det set-up'et fra kattenes side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...