Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia-seler


Recommended Posts

Hunden min har aldri badet med den selen så hvordan den er når den er våt vet jeg ikke.

Jeg har følelsen av at den har viet seg litt ut etter at jeg har brukt den noen ganger. Hun her pleier å dra mye når hun går i sele, så det er kanskje derfor. Jeg har Large til min, men den var litt for stor rundt halsen da jeg kjøpte den så jeg sydde den litt inn. Ellers hadde den god passform. Den er veldig myk så den gnager ikke og det virker som den sitter behagelig på hunden. Den delen som er festet rundt hunden sitter ikke fast så hos oss har den hatt en tendens til gli en del noe som er litt irriterende.

Har hatt en liten stund nå og det virker som den holder seg bra.

Jeg vil anbefale den til hunder som ikke drar så mye, ettersom den vier seg litt ut (ihvertfall min).

(Hun har den forresten på seg på bildet i avataren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vurderer å kjøpe puppia-seler fordi de ser myke og behagelige ut. Har hunder med ganske tynn pels, derfor er det viktig å finne en sele som ikke gnager. Men hundene mine er også veldig glade i vann og vi går tur ved elva hver dag. Blir stort sett bading/vassing hver dag hele sommeren. Lite praktisk hvis selen ikke tåler vann så godt, eller om den blir ubehagelig å ha på seg når den blir våt. Noen flere som har noe erfaring med puppia-sele her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Puppia seler til mine hunder, og både de og jeg er kjempefornøyd med dem. Mine har ikke viet seg ut, og de trekker hvis de får ferten av noe ;)Kara har medium og Pondus XL, og de sitter fortsatt perfekt på dem. De har ikke badet med dem, men de har hatt dem på deg i øs,pøs regnvær. Selene blir gjennomvåte, men tørker fort. De har ikke blitt noe ødelagt av vann. Anbefaler virkelig puppiaselene, komfort for hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Puppia-selen! :wub: Den er kjempegod! Har ikke badet med den LiLi heller, men jeg har vaska den i vaskemaskinen, og det gikk i alle fall fint. Den tørker også raskt etter regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vil kjøpe sånn Puppia-sele.

Ser at dere sier at den utvier seg litt, hvem str tror dere jeg burde kjøpt til Miko :o ?

Han er jo ikke stor, 3,5 kg, ca 27 cm høy, og ca 28-29 cm i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kjøpe sånn Puppia-sele.

Ser at dere sier at den utvier seg litt, hvem str tror dere jeg burde kjøpt til Miko :o ?

Han er jo ikke stor, 3,5 kg, ca 27 cm høy, og ca 28-29 cm i lengden.

De viktigste målene når du velger sele er ikke høyde og lengde, men omkrets rundt brystkasse og hals.

Hvis du har med disse målene, kan de sikkert hjelpe deg til å finne rett størrelse i butikken, og i noen butikker lar deg ta med hunden inn for å prøve.

I nettbutikkene står det ofte tabeller med hvilke størrelser som passer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viktigste målene når du velger sele er ikke høyde og lengde, men omkrets rundt brystkasse og hals.

Hvis du har med disse målene, kan de sikkert hjelpe deg til å finne rett størrelse i butikken, og i noen butikker lar deg ta med hunden inn for å prøve.

I nettbutikkene står det ofte tabeller med hvilke størrelser som passer :o

Oki ;)

Vet ikke om noen butikker her som har det...

Vet du om noen andre nettbutikker enn Hundetorget.com som har de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en slik puppia-sele ut? Noen bilder? Er den ment til noe spesielt eller er det "bare" en vanlig sele?

Kanskje litt teit at jeg ikke vet det, men ble så nysgjerrig ;)

Ikke teit å ikke vite hvordan en slik sele ser ut. Har ikke visst om dem så lenge jeg heller :P

Her kan du se dem i en svensk nettbutikk (rad nr. 2 og 3):

http://www.doggie.se/hundhalsband-hundsela...r-c-217_22.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...