Gå til innhold
Hundesonen.no

Surftown


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

www.surftown.nu

Dette var jo bare kriminelt billig :)

Pappa har sagt delvis ja, til å opprette en Milo side der, noe jeg syns er flott, men da må jeg jo spørre:

Noen som har erfaringer derifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webhotell 10kr mnd...

Opprettelse:

STARTER NOK 99.00

Abonnement:

12 mdr. X 10.00 NOK 120.00

Subtotal NOK 219.00

Moms, 25% NOK 54.75

Total NOK 273.75

10kr mnd + oppstartsgebyr + moms + 12mnd = 274kroner... (+domene så passerer du fort 400kroner året)

(ikke 10krmnd * 12 = 120kroner året som man skulle tro...)

Men Ja surftown er like billig som mange andre, men de er kanskje størst (tryggest), så bare løp & kjøp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale Surftown, kjenner flere som har hatt hjemmesider der som sliter med både service, mye nedetid, ene jeg kjenner har hatt et forum der de gikk inn og endret på forumet slik at det ikke kunne brukes mer, de påstår de har fri trafikk, men det er bare tøv.

Bruker man bittelitt mer trafikk enn gjennomsnittet går de inn og sletter filer (endrer navn på dem) eller så må man finne seg ny host.

Anbefaler http://www.servage.net selv om de er bittelitt dyrere. Har regnet ut kostnader på sånn 9,- hotell vs servage og funnet ut at det er ca 200,- dyrere i året. Billig hotell kommer fort opp i 500-600 i året pga etablering, domenekostnader, og andre skjulte avgifter, mange oppgir priser uten mva også.

Om du vil ha 2500 mb mer lagringsplass så bruk koden "anbefaltwebhotell" når du registrerer deg.

Servage koster rundt 700,- i året, første året får man gratis domene, og betaler man får et år om gangen får man 2 måneder gratis også :)

Det går også an å verve kunder slik at om man verver mange nok slipper man å betale noe som helst for webhotellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Nå ble jeg usikker ja :)

Søskenbarnet mitt er jo webdesigner så...Kanskje jeg skal utnytte han ???

Får nok høre hva han tar for å lage side til meg, han skal jo snart få Amerikansk Bulldog, så han sier nok ja til å lage side til Milo :)

Dessuten så er han jo fotograf, så da får vi kanskje noen supre bilder med på kjøpet?

Nei, skal som sagt høre med søskisen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så som så om servicen på surftown ja, men når man først skal ha no megabillig så SOM ALLTID får man det man betaler for...

Det står jo vitterlig Fri Trafikk.?? (mener og huske det ikke sto det før, men har kommet i det sist.? eller blander jeg hotell nå.?)

Jeg har domeneshop.no, de er dyrere, men de er også uten begrensninger og god support...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha mange bilder på siden din så krever det mye lagringsplass og endel båndbredde. Dette har Servage mye mer enn nok av. Man får 25 000 MB lagringsplass og 600 GB overføring pr måned på Servage.

Servage holder til i Tyskland, så det er ikke snakk om et Amerikansk webhotell her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda, skulle gjerne ha kjøpt meg et stooort webhotell, til 1 000,- jeg...

Men mamma gidder ikke og betale mer enn 200 kroner,og jeg er ei liten på jente med kun 100,- i lommeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri trafikk skal man styre langt unna, som regel betyr fri trafikk en begrensning på 5 eller max 10 GB overføring pr måned.

---

Så billig får man ikke dessverre ( om man regner med alle utgifter ) men skal man først ha et 9,- hotell vil jeg anbefale www.nameunit.no som er litt mer seriøst enn Surftown

Endert av Modd Scorp. : dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOLD DEG LAAANGT UNNA SURFTOWN!

Jeg har hatt det og det var ikke noe morsom opplevelse.

Nå har jeg https://www.b-one.net/ og er kjempe fornøyd, de er også billige :)

Har også hørt mindre positive ting om surftown.

Jeg har også skaffet meg b-one til hjemmesidene til hundene. Er fornøyd med det. Har foreløpig ikke hatt noe nedetid der, og supporten har vært grei så langt. Til hobbybruk skulle b-one være helt greit :P

Til firmasidene mine har jeg Nordic Hosting som er noe dyrere, men de har et litt mer avansert opplegg.

Når det gjelder "Fri trafikk", så finnes det egentlig ikke i realiteten. Hvis du har en bestemt grense på trafikken, vet du i hvertfall hva du har å forholde deg til. Og hvis du har sider som er laget skikkelig med god komprimering på bilder osv, så holder det som regel lenge med den trafikken du får til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Alle webhotell hos Domeneshop inkluderer vanligvis ubegrenset trafikk, samt fri bruk av PHP og CGI-scripts på webhotell der dette er aktivert. Domeneshop forbeholder seg imidlertid retten til å innføre midlertidige eller permanente båndbreddebegrensninger dersom et webhotell bruker så mye båndbredde at det utgjør en fare for sikkerheten og stabiliteten til våre systemer.

Så i utgangspungtet har jeg fri trafikk... Skal mye til før de går inn å setter begrensninger, bare ved missbruk av tjenester eller noe sånt... Har sendt de en mail og spurt om det og noe annet... :)

Har lest litt mere om surftown og om man vil ha det så må det være kun pga prisen og ikke bry seg om stabilitet, support og oppetid... Dårligere kritikker en jeg husket..

b-one har bedre kritikk rundt omkring, men det er også et "billighotell"... Får det man betaler for...

b-one til 10kroner koster 335kroner første året.. (ikke 10*12=120kr) :P

Edit: Havana.

Jeg synes Nordic Hosting virket ganske så dyrt...?

Ser 500Mb som jeg har akk nå hos domeneshop koster 1790kroner året og en trafikk grense på 8Gb, og bare 10 sub-domener...

Edit2: + moms... blir 2237kroner i året det... :P

(jeg betaler et sted mellom 900&1000kr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nordic Hosting virket ganske så dyrt...?

Ser 500Mb som jeg har akk nå hos domeneshop koster 1790kroner året og en trafikk grense på 8Gb, og bare 10 sub-domener...

Edit2: + moms... blir 2237kroner i året det... :P

(jeg betaler et sted mellom 900&1000kr.)

Dette blir kanskje litt off topic. Regner med at dette ikke er så relevant for Christine, men for å svare Scorpionen:

Nei, Nordic Hosting er ikke de billigste, men jeg har hørt mye positivt om dem. Jeg har bare 100MB der (600kr i året eks. moms) og har ikke behov for mer til det nettstedet. Hvis det var megabytene som var viktige hadde jeg valgt et annet webhotell. Valgte dem fordi jeg fikk 2 mySQL databaser, og ellers syns jeg det var en fordel med cPanel og phpMyAdmin. De har en del funksjoner som jeg forsåvidt kunne installere eller kode selv, men som det er greit at allerede er der, som f.eks opplegg for passordbeskyttelse (.htaccess) av mapper for forskjellige brukere, CronJobs osv. Men det er mulig at jeg prøver et annet webhotell etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste positive som jeg savnet en gang var muligheten til 2 MySQL, men jeg klarer meg jo med alt i en også... phpMyAdmin har jeg installert selv, .htaccess laget jeg selv... Men om alt det opphever prisen er jeg ikke sikker på da men...

Kvalitet mot pris, nordic hosting er sikkert bedre en domeneshop igjen.. (men dobbel pris)

Men OnT igjen...

Kom vi frem til at b-one var et passelig bra webhotell for christine...? :) (335kroner første året, 235kroner andre året og utover....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste positive som jeg savnet en gang var muligheten til 2 MySQL, men jeg klarer meg jo med alt i en også... phpMyAdmin har jeg installert selv, .htaccess laget jeg selv... Men om alt det opphever prisen er jeg ikke sikker på da men...

Det var flere fordeler enn bare phpMyAdmin og .htaccess, men jeg gadd ikke skrive hele kvelden. En annen grunn var at jeg ville prøve ut et kvalitetshotell (Nordic Hosting) og et billighotell (b-one) så jeg har litt egen erfaring når jeg får spørsmål fra kunder om hvilket webhotell de skal velge. Neste gang prøver jeg kanskje noe i mellomskiktet (f.eks domeneshop) :P

Kom vi frem til at b-one var et passelig bra webhotell for christine...? :P (335kroner første året, 235kroner andre året og utover....)

Jeg syns det høres greit ut med b-one til Christine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier domeneshop, havana sier sikkert b-one... :)

Havana sier at domeneshop sikkert er noe bedre enn b-one, men at b-one er helt ok hvis du ikke skal ha så spesielt avansert opplegg. Men du må være klar over at selv om b-one hevder å gi deg fri trafikk, får du egentlig ikke noe mer trafikk der enn andre steder (men hvor mye trafikk trenger man egentlig til en privat hundeside?). B-one er heller ikke begeistret for lagring/oppbevaring av store filer og de vil ikke at du skal bruke plassen som en "ekstra" harddisk.

Kan jeg bruke FrontPage der?

Det er ingenting i veien for at du kan lage sidene dine i FrontPage og laste dem opp på vanlig måte til b-one.

OT: Takk for hilsen i gjesteboka vår, Anne. Selfølgelig kan du linke til oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Hvorfor kan det ikke bare finnes ET webhotell?

Altså..Jeg vil ha noe som er lett og redigere i .... Surftown hadde fått det til sånn at man kan få en av deres 500layouter, tryke på en knapp, endre toppbildet, teksten osv..

Jeg har null peiling på domener osv, så noen egenlagde layouter kommer vel aldri :)

Trur jeg skal lage meg en ny demo av surftown, og se hva de egentlig går for...

Nei, NÅ ble jeg usikker her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare advare bittelitt mot B- One, de er supre helt til man bestemmer seg for å si opp avtalen, deretter blir de vanskelige å ha med å gjøre. Kan visst drøye mange måneder og mye purring før man får sagt opp en avtale.

Mulig de har forbedret seg på dette, men mange har samme erfaring som oss med dette tidligere iallefall.

Angående Surftown er det vanskelig å finne frem i kontrollpanelet, og de skifter visst ofte utseende der slik at det blir ennå vanskelige å finne frem til ting og tang.

http://www.i123.dk/web.php er et webhotell jeg har testet, helt ok til denne prisen, danske domener koster kun 50,- der i året, og .com domener koster 90,- Dette er mye billigere enn andre billige webhotell tar.

"Fri trafikk" på denne plassen tilsier 5 GB, står iallefall dette i kontrollpanelet.

Om du har lyst til å prøve deg på gratis hjemmeside kan du teste ut http://www.home.no Her finnes hjemmesidegenerator også sånn at de blir letter å lage fine sider.

Anbefaler å laste opp bilde andre plasser enn home.no da de har begrenset med lagringsplass og trafikk.

Fine plasser å laste opp er http://www.imageshack.us der man samtidig kan endre størrelsen på bildet.

Angående årspris på i123.dk står det mer i din klasse :)

WEBHOTEL 1

(500 MB WEBHOTEL a kr. 9,- per måned.

på Linux server)

12 måneder a 9,- kr. 108,00

Oprettelse 99,00

Domæne

Flytning af mjau.dk 0,00

Årsafgift domæne 0,00

Subtotal 207,00

Moms 25% 51,75

Total i DKK 258,75

Andre året og utover blir det 197,50 danske kroner inkludert dansk domene og 9,- hotell i et år om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Hvorfor kan det ikke bare finnes ET webhotell?

Altså..Jeg vil ha noe som er lett og redigere i .... Surftown hadde fått det til sånn at man kan få en av deres 500layouter, tryke på en knapp, endre toppbildet, teksten osv..

Jeg har null peiling på domener osv, så noen egenlagde layouter kommer vel aldri :D

Trur jeg skal lage meg en ny demo av surftown, og se hva de egentlig går for...

Nei, NÅ ble jeg usikker her :o

Men det oppsettet er helt HÅPLØST!

Se på gamle siden min: http://www.trulte.com/

Den får jeg nestenikke forandret og fontene blir helt feil, styr for guds skyld unna, det blir bare problemer for deg, to andre venninner av meg har samme problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva slags problemer dere har med surftown.

Har den på andre året nå og er storfornøyd, har aldri opplevd nedetid der heller.

Nå lager jeg sidene mine fra bunn av da, mulig det har noe å si,

men som sagt aldri hatt problemer hverken med nedetid, trafikkbegrensninger eller andre ting.

Laila

http://www.sauen.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva slags problemer dere har med surftown.

Har den på andre året nå og er storfornøyd, har aldri opplevd nedetid der heller.

Nå lager jeg sidene mine fra bunn av da, mulig det har noe å si,

men som sagt aldri hatt problemer hverken med nedetid, trafikkbegrensninger eller andre ting.

Laila

http://www.sauen.dk

Ja tror det er det, for disse oppsett sidene dems er helt håpløse.

Nå som jeg skulle begynne med Dreamveaver så turte jeg rett og slett ikke ha dem mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har surftown og har ikke hatt problemer, jeg har laget sidene min på programmet der, nå bruker jeg Dreamveaver og funker helt fint det og..

men hvis du eks har planer om forum etc så er ikke surftown noe å satse på.. da endrer de filer etc når det blir for mye traffikk som beskrevet over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nei, det er kun planer om en enkel og grei Milo side, ed nesten den samme menyen som jeg har nå, bilder osv..

ellers så er www.123hjemmeside.dk veeeldig greit da..Har hatt flere prøveversoner der, og er rimelig fornøy...

Kanskje det er noe for en nybegynner? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...