Gå til innhold
Hundesonen.no

Wolfdog.no

Guest Per Olav

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

WOW!!!! :lol:

Flotte bilder, og utrolig god reklame for rasen! Var vel kanskje ikke sånne kommentarer du var ute etter, men jeg måtte bare si det. Kjempe!

Skrevet

Kjempetøffe bilder :lol:

Jeg savnet et "pil" for å gå til neste bildegruppe bak tallene, slik at jeg hadde sluppet å trykt på hvert tall for å se flere bilder, hvis du forstår.

Guest Per Olav
Skrevet

Kjempetøffe bilder :lol:

Jeg savnet et "pil" for å gå til neste bildegruppe bak tallene, slik at jeg hadde sluppet å trykt på hvert tall for å se flere bilder, hvis du forstår.

Jepp, forstår - skal se om det lar seg gjøre :D

--

PO

Skrevet

Hei, flotte bilder men jeg savner også "neste" piler. Ikke bare til neste gruppe men også 'neste bilde' slik at en slipper å trykke på hvert og ett av bildene, aller helst sammenhengene mellom albumene slik at en slipper å skifte - kan bare trykke seg gjennom ved 'neste'. Litt vanskelig å forklare, håper du skjønner...

Skrevet

og...

jeg kikka gjennom siden din. Flott! Men jeg savnet 'forsider' til artikkel, mer om hund og galleri. Når en trykker på disse linkene ser en bare forsiden til den forrige linken en var på.

Mye bedre bakgrunnsfarge! Passer bedre til bakgrunnsfargen til linkene under banneret.

Guest Per Olav
Skrevet

og...

jeg kikka gjennom siden din. Flott! Men jeg savnet 'forsider' til artikkel, mer om hund og galleri. Når en trykker på disse linkene ser en bare forsiden til den forrige linken en var på.

Mye bedre bakgrunnsfarge! Passer bedre til bakgrunnsfargen til linkene under banneret.

Jeg er ikke helt med, men det er ikke noe ukjent fenomen akkurat :lol: Kan du utdype det i en PM?

--

PO

Skrevet

Du har truffet veldig godt.

De fargene som er hører sammen og helheten blir riktig i forhold til innholdet, synes jeg, vet ikke hvorfor...

Du må bare bli ferdig snart... :icon_redface:

Guest Per Olav
Skrevet
Synes fargevalget er veldig bra... elsker bruntoner/jordfarger, noe som kanskje vil komme på den nye sonen også. Skal jeg peke på noe, så må det bli selv toppen... ville hatt den mykere. Bare si ifra hvis du trenger hjelp til noe grafisk.
Takk skal du ha :icon_redface:

Har vært inne på tanken om en "mykere" topp, skal fundere litt på hvordan den bør presenteres.

Du har truffet veldig godt.

De fargene som er hører sammen og helheten blir riktig i forhold til innholdet, synes jeg, vet ikke hvorfor...

Du må bare bli ferdig snart... :P

Takk skal du ha. Jeg blir nok aldri ferdig. Det er altid noe som kan forbedres ... i hvert fall endres :o

Edit: Dobbel Post, Slått sammen av moderator!

--

Per Olav

Skrevet

Enig at toppen gjerne kan gjøres litt mykere. "Wolfdog.no" burde kanskje komme litt mer frem? Blir litt overdøvet av jenta i rødt. Ellers syns jeg fargene på sidene er veldig fine og de matcher innholdet godt :icon_redface:

Skrevet

Takk skal du ha. Jeg blir nok aldri ferdig. Det er altid noe som kan forbedres ... i hvert fall endres :icon_redface:

--

Per Olav

Hehe, ja, en side SKAL jo ikke kunne kalles ferdig... :o

Guest Per Olav
Skrevet

Enig at toppen gjerne kan gjøres litt mykere. "Wolfdog.no" burde kanskje komme litt mer frem? Blir litt overdøvet av jenta i rødt. Ellers syns jeg fargene på sidene er veldig fine og de matcher innholdet godt :icon_redface:

Fikk også svar på ei anna gruppe, jeg.

"Hi Per,

I think it looks good as it is. If you wanted to, you could change the color of the text, "Wolfdog.no" to one selected from the skirt of the little girl image.

--

Linda Rathgeber ACE ::: PVII

-----------------------------------------------------------------------

Adobe Community Expert - Fireworks

-----------------------------------------------------------------------

Design Aid Kits: http://www.webdevbiz.com/pwf/index.cfm "

Men jeg vil nok pusle litt videre med andre farger og innhold jeg da :o

--

Per Olav

Skrevet

Flotte farger :icon_redface:

Synes det harmonerer fint!

På toppbanneren ble oppmerksomheten dratt mer mot jenta i rødt og hunden enn selve skriften, men det så pent ut da, bare lot merke til at oppmerksomheten ble "dratt mot jenta" :o

Ellers så må jeg kommentere en ting, bildet du har nå med sledehundene ser veldig skjært ut (noe det også er..) spesielt ved potene til hundene.. Ikke for å fornærme deg, men ment som et tips: bruk god tid på å "skjære ut" bilder som dette. Det kan fort gjøre "en mils" forskjell :P

• 3 weeks later...
Guest Per Olav
Skrevet

OK. Da fungerer det,

Takk for tilbakemeldingen :icon_redface:

--

Per Olav

Skrevet

Hm. Den virket ikke hos meg... Bruker Winamp som oftest. Og det kom ikke opp noe annet enn kontrollpanelet.

Skrevet

har ikke fått med meg tråden jeg... :wub:

Fungerer fint her også, FF med Mediaplayer i FF vinduet...

*.wmv fungerer hos så godt som alle. (bortsett fra Nirm som har satt WinAmp som default wmv avspiller... :P )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...