Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi falt pladask for en nydelig Golden retriever tispe som hadde blitt kjøpt av en "finere" familie som ikke hadde peiling på hva det vil si å ha hund, de hadde heller ikke behandlet henne særlig pent- og leverte henne tilbake til oppdretter da hun var 8mnd.

Tanja var en helt fantastisk hund,med et helt utrolig lynne!Hun var bare helskjønn. Hun var rolig,men leken når hun ville det.

Vi fikk nesten 13 år sammen med henne...men det var tydelig på slutten at hun var sliten..hun klarte ikke lenger å gå. Vi tok henne til dyrlegen hvor det viste seg at hun hadde betennelse i livmoren. Vi valgte å operere henne for å se om hun villle bli frisk igjen. Og hun var ganske bra i ca 1 mnd...men så ble hun dårlig igjen. Dyrlegen mente hun trolig hadde hatt slag,så det beste for henne var å gjøre slutt på lidelsene=(

Jeg savner deg så utrolig mye Tanja! ingen hund kommer noen gang til å kunne erstatte deg. Du har vært min beste venn, og altid vært snill som dagen er lang.

Jeg var bortreist da du ble avlivet,noe som har gjort det hele ekstra tungt...jeg ville så gjerne ha vært der sammen med deg når du sovnet inn...håper du kan tilgi meg.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har lest begge bøkene. Og vært på flere kurs selv om det ikke høres sånn ut på det jeg skriver. Men ikke akkurat Lundqvist da.
    • Hvilken størrelse på Donut sent til hunder har dere? Og hvor stor er hunden? Synes størrelseguide på nett er så misvisende. Der står det at størrelse 70 cm er til Large store hunder. Stemmer dette?
    • Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...