Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten konkurranse...

Wheaten terrier

Recommended Posts

Kjeder meg litt i dag, da ender det opp med sånne innlegg som dette :)

Men altså, konkurransen går ut på å gjette hvilken standard disse linjene er tatt ut fra (skrivemåten er litt forandret fra standaren, ellers kan man jo bare søke på nettet.):

Spenstig og velproposjonert. Kroppslengden er litt lenger enn mankehøyden.

På hodet er pelsen rundt 4 cm lang. Den har tydelig fremtredende øyenbryn men de dekker ikke øynene.

Fargene den kan komme i er bl.a. flere nyanser av grå.

Av størrelse middels stor. Naturlig oppstående ører.

Av vekt, ikke over 40 kg.

Det er ikke en veldig vanlig rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er en stor, sterk hund i god balanse og med velutviklet muskulatur med sunne og frie bevegelser. Den skal gi et kraftkullt og imponerende inntrykk. Hannene skal være tydelig maskuline og tispene feminine.

Den er pålitelig, lydig og intelligent, med sterkt vakt instinkt. Den er selvsikker og fryktløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robust og kraftig men med eleganse. Senete og muskuløs.

Farger: Sort, blygrå, skifergrå, lys grå, lys fawn, hjorterød, mørk rød, tigret (i forskjellige lyse eller grå nyanser).

Kort skinnende tett pels med noe underull.

Middels til stor hund.

Mye vokterinstinkt, livlig og oppmerksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen er liten og kompakt. Den er våken, intelligent og livlig og kan være litt reservert ovenfor fremmede. Pelsen er hard, kort og glatt. Av farge skal hvitt være dominerende med tegninger i form av like eller flerfarvede flekker i forskjellige kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene er smale, skråstilte, trekantede, dyptliggende og sorte eller så mørke som mulig. Ørene er små og tynne, tettsittende og stående fremoverrettet.

Pelsen er kort, tilliggende, jevn og glansfull. Stram hud. Hvite hunder skal ha rent hvit pels. Hos fargede hunder skal fargen dominere over det hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig. du juksa ikke? ;)

Hehe er drømmerasen min det, så rasestandaren sitter godt ;)

Ny rase:

Preges mer av kraft og robusthet enn edelhet og hurtighet. God reisning, velutviklet muskulatur og bevegelighet. Forskjellen mellom kjønnene skal være tydelig. Ørene skal være forholdsvis lavt ansatte, middels lange og brede med avrundet tupp. Flate, med indre kant tett inntil kinnet. Pelsen er grov, tettliggende og glatt. På hodet, ører og nederste del av bena er hårlaget kortere; på hals, rygg og lårenes baksider lengre. Under halen er ikke pelsen tilliggende, men må ikke danne fane. Alle farger i kombinasjon med hvite tegninger er tillatt, med unntak av overveiende hvit farge og leverfarge.Fargene skal være klare og så skarpt avgrenset fra hverandre som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Først. Aldri la barnet klemme hunden hunden har vist usikkerhet rundt barnet og da kan en klem fort føre til bitt!  Har selv 3 barn, to bhg barn.  Når valpen bjeffer på barna, prøver jeg med avledning.  Men.. Hunder gir fra seg mikro signaler, for å vise redsel, uro, aggresjon ect. Mye tror vi er søt relasjon mellom barn og hund, men det er d sjeldent. Barn beveger seg og oppfører seg uforutsigbar for hunden dar av ofte litt skummelt for hunden.  Jeg hadde fått inn en skikkelig hundetrener, noen som kan hund. For å se på forholdet, hjelpe deg å lese hunden.  Min valp/unghund er i valpebingen når det er bråk i hjemmet. Hunden trenger ikke å engasjere seg i leken og barna fortjener å leke fritt uten småbiting/bjeffing.  
    • Vi fikk oss valp for litt over en uke siden. Har en sønn på 4,5 år. De første tre dagene var valpen veldig redd barnet. Det har gått seg til og valpen klarer stort sett å legge seg i buret, eller sengen for å sove i samme rom på tross av barnelek eller dans. Får ligge i fred, selvfølgelig.   Valpen snuser på barnet og er nysgjerrig innimellom når barnet er rolig, og ikke viser valpen interesse.    Til tider bjeffer valpen på barnet mitt. Jeg prøver å overse, opptre normalt for å vise at det er ufarlig når barnet leker og/eller er litt høylytt.    Vi trener med godbiter og lykkes med det innimellom ved at valpen tar godbit i hånden til barnet.    stort sett bryr ikke barnet seg om hunden. Men ved legging har det vært vanskelig å forhindre en klem, og rolig klapping, etterfulgt av en godbit mens jeg har hunden i fanget mitt. Barnet får ikke bære valpen, og får heller ikke ha den i fanget før den eventuelt blir trygg på barnet.    Syns det er vanskelig. Vil ikke kjefte for mye på barnet, men vil heller ikke ødelegge for valpens erfaring med barn. Er det håp for at dette kan bli bra? 
    • Hvor klikker du? Kan du legge inn skjermbilde? Det fungerer problemfritt for meg, og jeg blir sendt til doggiebag.no
    • Vil bare meddele at jeg ikke får til å bestille DoggieBag. Blir bare sendt til en blank side med logo øverst, ellers tom. Hjelper ikke å vente eller oppdatere. Siden er bare blank under logoen. Chrome nettleser på Android. 
    • Alltid hatt inntrykk av at hollender er mye mer hund enn malle. Like energiske, mer selvstendige og litt skarpere? Schæfer og schæfer og schæfer er alt fra hollender til collie? Gleder meg til å lære mer om du fortsetter tenke høyt her mens du vurderer og leter. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...