Gå til innhold
Hundesonen.no

God helg alle sammen! :-D

Yakine

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil bare ønske alle sammen en skikkelig god helg, og god pinse! :P

Snart drar vi til Hallingdal på utstilling!

Håper alle får en fin helg! :P

Skrevet

God helg alle sammen!

Nå skal jeg snart gå ned på trening med soniser. Og i kveld tror jeg at jeg skal på kino og spise pizza etterpå og feire at jeg endelig er ferdig med alt faglig på grunnskolen.

Skrevet

God helg alle sammen :P Lykke til alle dere som skal på utstilling!

Jeg skal ut å ta bilder med det nye speilreflekskameraet mitt :P Gleder meg :P

Skrevet

Go helg ja alle sammen skal til byn og shoppe samt gå på Mc Donald og spise. Resten av dagene skal jeg ta huset,jobbe og ta meg en god fest sammen med venner :P

Skrevet

God helg alle sammen! Nå drar vi og snart til Hallingdal på utstilling! Skal kose oss i lag med Stine, Espen og Atheo. :P

Skrevet

God helg alle sammen! :P

I helga skal jeg bruke mye tid på hund og kaniner, og muligens ta en fest (hvis jeg ikke ender opp med å være sjåfør, hehe..)

Skrevet

I helgen skal jeg til Sørlandet sammen med noen bekjente, og Mona skal være med :P Fotballtrening i kveld først, og så drar vi etter den.

Skrevet

Jeg er kjempeglad - fikk fem på matte muntlig og 5,15 i snitt på vitnemålet mitt (uten skriftlig eksamen - gymkarakteren skulle ikke ha teltes :P ) - nå skal jeg ikke gjøre annet enn å sløve de neste tre ukene. Og så blir det sommerferie, og tid for enda mer sløving.

Så håper jeg det kan slutte å regne, så jeg kan ligge på Marinen eller noe og slappe av i morgen formiddag med vennene mine.

Skrevet

Jeg er kjempeglad - fikk fem på matte muntlig og 5,15 i snitt på vitnemålet mitt (uten skriftlig eksamen - gymkarakteren skulle ikke ha teltes :P ) - nå skal jeg ikke gjøre annet enn å sløve de neste tre ukene. Og så blir det sommerferie, og tid for enda mer sløving.

Så håper jeg det kan slutte å regne, så jeg kan ligge på Marinen eller noe og slappe av i morgen formiddag med vennene mine.

Gratulerer så kjempe mye da sikkert en herlig opplevelse å få så bra karkaterer da :P

Skrevet

Goood helg! jeg skal rydde og vakse skikkelig ikveld og i morgen får vi besøk fra Asker.! Søsteren til Timon som kommer! :P:P gleder oss! så senere ikveld skal jeg spille det nye buzz spillet med venner!

Skrevet

God helg alle sammen. :P

Min helg går til å lese psykologi og pedagogikk. :P

Ja det gjør det til flere, og i tillegg så leser jeg til vitenskap og samfunn eksamen. Utrolig morsom helg i vente ja :P . Gleder meg til å bli ferdig i alle fall :P

God helg folkens c045.gif

Skrevet

God helg til alle som skal ha eksamen, er ferdig med eksamen, skal på utstilling, eller bare skal kose dere! :P:P

Skrevet

God helg alle sammen :P

Jeg skal Hente valp i dag og har fri fra skolen til Onsdag, så det blir fiksing på hjemmesiden og slikt :P

Skrevet

God helg til dere alle! :P

Helgen min går nok med på fotball, fotball, fotball og også skal jo felix få plass innimellom da :P

Skrevet

Ja det gjør det til flere, og i tillegg så leser jeg til vitenskap og samfunn eksamen. Utrolig morsom helg i vente ja :P . Gleder meg til å bli ferdig i alle fall :P

God helg folkens c045.gif

Ja, fler som gleder seg til man er ferdig ja. :P

Om en uke så er jeg ferdig da, og det skal bli så godt. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...