Gå til innhold
Hundesonen.no

Kabler valpen din inne?


Sirup

Recommended Posts

Hvor vanlig er det at valper legger kabler inne? Har din bæsjet inne noen gang?

Poppy har tisset inne flere ganger, men aldri lagt kabler. Jeg vet ikke hvorfor hun synes det er greit å tisse, men ikke bæsje (men jeg er veldig takknemlig for at hun har en grense der!) . Når hun må bæsje, slår hun ut i full raptus, tenna i tapeten, biting og herjing - men aldri sette seg ned. Vi har begynt å kalle det bæsje-dansen... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :rolleyes:

Han er nok desverre veldig sen med å bli stueren......5 mnd snart og ennå kan det virke som han syns det er greit å gå på do inne bare ingen ser han! Det er ikke ofte vi har hatt en dag uten ett uhell...Det rare er faktisk at han legger oftere kabler inne enn han tisser, han er en merkelig skrue :P Heldigvis går han nå til døren når han må på do, men ser vi han ikke med en gang da så bare setter han seg ned med utgangsdøren :P Begynner å bli rimelig lei, føler liksom selv vi er ganske flink til å ta han ut da...Kjedelig når man hører om de som bare brukte en uke eller to på å fa valpen stueren. Men nå skal jo cairnen være en rase som er treg med å bli stueren, får trøste oss med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi var 7-8 måneder da hun kom til oss og gjorde fra seg inne både natt og dag. Da hun var så superstressa og "gal", var nok det å tisse og bærsje en slags valium for henne, så vi kommenterte aldri dette, selvom hun ble "tatt" på fersken. Jeg smurte derimot tjukt på med ros, når hun gjorde fra seg ute. Det var et under hver gang :P . (Ikke godbit, bare stor glede!)

Sakte men sikkert ble inne-do erstattet med utedo og nå er det nok et halvt år siden hun har hatt noen uhell inne. Tvert imot kan hun holde seg fra tidlig kveld til langt utpå formiddagen, hvis det er det om å gjøre. :P

Selvfølgelig er hennes historie litt spesiell, men det er nok vel så viktig at hvalpen skjønner hvor du setter pris på at den gjør fra seg, som hvor du ikke vil at den skal gjøre det! Ha tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..... Vil jo si at Misty er stueren. Hu sier jo i fra når hu vil ut !

Men hvis man ikke slipper henne ut, kan det godt være at hu ikke kan klare å holde seg. Så gjør ho i fra seg.

I begynnelsen var hu helt ekstrem til å pisse inne!

Geisha e rstueren, og det har hu vært i over 6 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :rolleyes:

Han er nok desverre veldig sen med å bli stueren......5 mnd snart og ennå kan det virke som han syns det er greit å gå på do inne bare ingen ser han! Det er ikke ofte vi har hatt en dag uten ett uhell...Det rare er faktisk at han legger oftere kabler inne enn han tisser, han er en merkelig skrue :P Heldigvis går han nå til døren når han må på do, men ser vi han ikke med en gang da så bare setter han seg ned med utgangsdøren :P Begynner å bli rimelig lei, føler liksom selv vi er ganske flink til å ta han ut da...Kjedelig når man hører om de som bare brukte en uke eller to på å fa valpen stueren. Men nå skal jo cairnen være en rase som er treg med å bli stueren, får trøste oss med det :P

Har du det på samme måte som meg at Hunden går til døra men gir ikke ett pip? :rolleyes: Gizmo går ofte til døra men gir ikke en lyd fra seg så en gang i blandt så uhellet ute for at jeg ikke så eller hørte han <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foxy bæsjet inne noen ganger da snøen forsvant. Det tok litt tid før hun skjønte at det gikk an å bæsje der det ikke vare snø, for det var på snøen hun hadde fått så mye ros for å bæsje... Så istedet valgte hun å gjøre ifra seg i kroker, bak dører osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Poppy har tisset inne flere ganger, men aldri lagt kabler.

Vel, det har endret seg! ;)

I natt har hun både bæsjet og tisset inne (hun har aldri tisset inne om natten før heller, bare på dagtid). Og for bare et kvarter siden, la hun en ny kabel på parketten min - og det mens ytterdøra sto på vidt gap tre meter unna. Jeg er IKKE imponert over valpeskrotten i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har endret seg! ;)

I natt har hun både bæsjet og tisset inne (hun har aldri tisset inne om natten før heller, bare på dagtid). Og for bare et kvarter siden, la hun en ny kabel på parketten min - og det mens ytterdøra sto på vidt gap tre meter unna. Jeg er IKKE imponert over valpeskrotten i dag!

hihi, Fenris tisset 2 meter fra en åpen dør i går.. Fint det er flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det på samme måte som meg at Hunden går til døra men gir ikke ett pip? :rolleyes: Gizmo går ofte til døra men gir ikke en lyd fra seg så en gang i blandt så uhellet ute for at jeg ikke så eller hørte han <_<

Hehe, har det på helt samme måte! Men heldigvis venter han litt lenger med å gå på do nå enn tidligere.

Han klarer altså å holde seg et par minutter om vi ikke ser han :P Den siste uken har han faktisk vært kjempe flink, så nå tror jeg vi snart er i mål :P

I natt har hun både bæsjet og tisset inne (hun har aldri tisset inne om natten før heller, bare på dagtid). Og for bare et kvarter siden, la hun en ny kabel på parketten min - og det mens ytterdøra sto på vidt gap tre meter unna. Jeg er IKKE imponert over valpeskrotten i dag!

Hehe, det slår ikke Gizmo...for noen uker siden var vi på besøk i naboens hage, de hadde pga. det varme været altandøren åpen. Plutselig forsvant Gizmo...Fant han inne i naboens stue hvor han også hadde lagt en skikkelig stinkende kabel. Det var dødsflaut..... ;) Tenk å gå inn for å bæsje :rolleyes:

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussie har aldri bæsjet inne, heldigvis! Hun var ikke så flink til å si i fra, men tok henne regelmessig med ut og når hun begynte å snuse mye og det så ut som hun lette etter et passende sted å gjøre fra seg. Sjelden vi hadde uhell etter hun var 10 uker, i såfall var det vår feil som ikke oppfattet signalene tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...